SSC Allmänt snack Allmänt småprat BBB – ADSL – Telefoni

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
  • Författare
    imprezapinge
    Deltagare

Hej!
      Jag tror jag blir tokig på BBB x( x( på mitt tredje modem funkar inte IP telefonin men internet fungerar !
      bara strul hela tiden!!! ;(

vad skall man byta till som fungerar?, BBB fungerar ju inte alls !!

några tips från andra SSi:are som bytt och är nöjda!?

MVH/
      P-I

snart!!!
      Nylackad GT-00 kombi 🙂
      ***Kombi Lover!!!!

Grusdraparn
      Deltagare

Telia funkar finfint 🙂
        Både 24mbit internet och hemtelefon (fast lina).

/K – har blivit nerringd de senaste dagarna av tele-säljare

SecretAgentMan
        Deltagare

Efter många om och men, verkar det faktiskt som att allt lirar..

Men det blev inte fart på telefonen innan jag började bli obehaglig att ha att göra med, något jag påpekat i den senaste (förhoppningsvis sista) kontakten med BBB-supporten.

Trist är det att man måste bli irriterad för att få något att hända. 🙁

När de väl lyckades få över mitt telefonnummer från Telia, strulade funktionen naturligtvis…men ett snabbt samtal (om man bortser från en halvtimme i telefonkö) med supporten så höjde de signalnivån i modemet, och vips lirade det.

300:- i samtalspott bjuder de på som plåster på såren, vilket känns välbehövligt..

/J – ropar inte hej än, ån är inte korsad. 😀

tendency
          Deltagare

Jag tror det är väldigt stor skillnad på deras Fiber (10 / 10 MBit) och deras ADSL. Det känns som att för de med Fiber fungerar allting finfint, inklusive IP-telefonin.

Asch, en miss av mig. Visst är det så.

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
            Impreza GT sedan 1999

syke
            Blockerad

Thorlake skrev:
              NU (för 10 min sedan) har jag påbörjat processen (ringt å beställt) att byta både telefoni och bredband ifrån BBB och telia till Glocalnet.MOUAHAHAHA!!!! Så nu får vi se hur de sköter sig.Droppen var när jag körde IP-test hemma å upptäckte att jag bara fick ca 2Mbit ned vid upprepade tester olika dagar. (upp 500kb)Jag betalar 399 spänn i månaden för ”upp till” 24Mbit ifrån BBB. Så det borde varit minst 8 iaf. Tyckte det var segt.Far åt H-ete!

Lycka till!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=474370&highlight=glocalnet

😉

ExOrdis
              Deltagare

Med IP telefoni är man ju rökt vid strömavbrott.
                Hur har de tänkt fixa detta egentligen?

m_thread
                Deltagare

Med IP telefoni är man ju rökt vid strömavbrott.Hur har de tänkt fixa detta egentligen?

De flesta jag känner och jag själv har redan enbart trådlösa telefoner hemma, med dessa är man lika rökt vid strömavbrott som med IP- telefoni.

Fast då bor jag i ju i tätort, det är ju annorlunda på landet där strömmen går ett par gånger i månaden 🙂

/Fredrik

MickeM
                  Deltagare

UPS har vi här iaf… Finns inte såna i alla stationer och på företagen?

ExOrdis
                    Deltagare

Tråkigt om man behöver ringa 112 när det är VERKLIG kris bara…
                      Men visst, sålänge allt fungerar är det sällan problem och
                      kabeldragningar från förr är kanske inte de bästa alla gånger. 😉

Med IP telefoni är man ju rökt vid strömavbrott.Hur har de tänkt fixa detta egentligen?

De flesta jag känner och jag själv har redan enbart trådlösa telefoner hemma, med dessa är man lika rökt vid strömavbrott som med IP- telefoni.Fast då bor jag i ju i tätort, det är ju annorlunda på landet där strömmen går ett par gånger i månaden :)/Fredrik

AudiAnders
                      Deltagare

Tjenix,

Här är jag, Sveriges kanske mest missnöjda BBB-kund.
                        Tänker inte dra hela storyn men ett par höjdpunkter ur min ”BBB-karriär” kommer här: (hoppade på 1:a Juli, efter att ha haft Telia-telefoni, och Bostream-8Mbit)

* Har ringt supporten 21 ggr (japp, jag räknar) och alla som ringt supporten vet då vilken tidsåtgång vi talar om)

* Har mottagit 3 modem (för det kanske var ”fel” på mitt modem – vilka idioter)

* Har mottagit 2 separata försändelser med sladdar/jack-proppar

* Har på fyra månader kunnat ringa 8 samtal och mottaga ca 5 samtal

* Har blivit fullt fakturerad för tjänst som aldrig funkat (läs: och därmed fått ringa o få räkningarna krediterade)

* Min utlovade ”upp till 24-Mbit”-tjänst är idag i realiteten 4 Mbit, jämfört med fullt fungerande 8-Mbit jag hade med Bostream tidigare.

* Längsta period jag haft ton i luren och de facto kunnat göra ett samtal utan att behöva ringa (från min mobil) o påpeka att nåt ligger nere hos dem – 6 dagar i följd.

* Antal ggr jag fått meddelande om att jag måste ”aktivera” min telefonitjänst – 8

* Antal gånger ovan har kvitterats som faktiskt ”aktiverat” och inte bara med tystnad i luren – 3

* Procent med vilken mina mobilavgifter/månad har ökat till följd av detta: 100

* Antal ggr jag påpekat att jag FORTFARANDE inte erhåller hyfsad bandbredd – 5

* Antal ggr BBB har ”glömt” att mitt abb ska vara ställt på 24-Mbit – 3

* Antal veckor jag väntat för att få tjänsten att starta efter vår flytt – 3

* Antal veckor jag blev LOVAD det skulle ta innan tjänsten startade efter att jag flyttat (eftersom jag var ute i j-igt god tid) – 0

* Antal fakturor för flytt av abb jag mottagit – 1

* Kostnader för flytt enligt BBB’s löfte – 0

IDAG ringer min fru och säger upp skiten så det står härliga till.

Vilka ska man ha telefoni med? Vi ska koppla larm till telefon etc – det bara MÅSTE funka. Vill ej ha Telia.

Hälsn,

AA

modulated
                        Deltagare

Återigen så måste jag flika in, kör telia, det är det enda som
                          funkar tillfredställande idag (det är fortfarande en viss form av
                          monopol(även om det inte är det på pappret, men i praktiken). De
                          futtiga ören man sparar väger inte upp det hela.

// Patrick P – jobbar åt ett annat telebolag men kör ändå telia.

AudiAnders
                          Deltagare

Tack för tips grabbar, det lutar åt Glocalnet’s 24 Mbit-tjänst…

Som någon rapporterade tidigare…Glocalnet är värre än BBB, åtminstone på att svara på supporttelefonen. De är totalt nerringda, har jag läst/hört.mvh Mats N

Ooopps! Har inte hunnit läsa alla inlägg komplett från topp till tå, missade denna info.. Tack för påminnelse Mats!

Här gäller det att se upp.

/aa.

imprezapinge
                            Deltagare

Jag sade upp BBB pga samma problem som du audianders helt åt fanders med BBB.
                              Jag REKLAMERADE dem oxå och skrädde inte orden utan sa exakt vad jag vart med om .
                              just som du sa BBB konverterar om telen till Ip- telefoni så för att kunna gå ut på telenetet som telia äger så måste man först bli deras kund i 3 månader sen kan man byta till andra operatörer som hyr nätet av telia!
                              ja det kostar att ångra BBB till telia så för mej sa dom att minst 3 månader för 160kronor om det var längre uppehåll så 2000kronor tror jag det var inte säker nu!

slut klämmen!!!

BBB kan dra å brinna någonstans inte trovärdiga alls sen när jag skickat dom uppsägnings pappret så skickar dom ett fint litet SMS på mobilen å säger att alla ersättningar pga strulet frysses inne jag kan inte få kompensation för att jag sa upp skiten!

Jag skickade dem konsument verkets lag i mejl det gjorde dem inte ett dugg. dom skiter i allat dom är på väg utför BBB

tack för ordet från en j-ligt uppretad fd. BBB medlem

x(

AudiAnders
                              Deltagare

Tack för din replik/inlägg Imprezapinge – jag kan inte annat än hålla med: Irriterad! Ditt scenario ger en hint om vad som komma skall. Spelar ingen roll, jag/vi SKA reklamera enligt konstens alla regler, och jag räknar tyvärr inte med att få nåt tillbaks – precis som du erfar. Men för principens skull. Men visst, det räcker med ett antal uppretade kunder som oss här i tråden, för att ”spread the word” så att säga. Föga förvånande är jag aktiv på fler forum, däribland t.ex. NordicAudi, och jag har inte långt mellan fingrar och tangentbord för att säga lite varstans vad jag tycker om BBB. Låt konsumenten få veta! Det gagnar ju inte BBB att man talar om vad man får vara med om.

Idag firar jag dock med en extra starkbärs kan jag lova – för första gången (på 4 månader tror jag bestämt) har jag en och samma kväll både ton i luren och en hyfsad uppkoppling – ett unikum!

Tack Alien för router-tips och en trevlig middag! Nådde nästan 14 Mbit med TP-test ikväll, och ska det börja brinna och jag måste ringa bandkårn’ så låt det bli ikväll, för ikväll funkar telefonen. 🙂 Men imorrn, det är en annan dag, och nya BBB-äventyr.

AA.

imprezapinge
                                Deltagare

Hej audianders!
                                  jo när man säger upp BBB så då helt plötsligt fungerar det bra eller jätte bra , men slutklämmen är ju BBB suger, BBB är skit, BBB finns ej någe gott att säga!

mvh/
                                  P-I

Nylackad GT-00 kombi snart monterad & klar 🙂
                                  ***Kombi Lover!!!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 49 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.