SSC Allmänt snack Allmänt småprat BBB – ADSL – Telefoni

Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Kanske dags att sprida detta program…

En annan fråga från en som inte jobbar med datorer, finns det något vettigt program/omräkningstabell på hur man får reda på hur mycket linan ger i MB, då jag vet att det är skillnad på Mbit och Mbyte..

/Larsa -koll på skogaholmsbröd…

Lefty
      Deltagare

BBB kanske ska hålla sig till enbart bredband 🙂 Hoppas de löser sig

modulated
        Deltagare

Vet av erfarenhet, då vi har en teleoperatör här i huset, att det
          krånglar nått jävulskt vid byte mellan operatörer. Samt att när
          det gäller felanmälningar så är Telias kunder prioriterade (även
          fast avtalen säger nått helt annat). Är ett antal ärenden uppe hos
          PTS på just det hela för tillfället får se hur det går.

// Patrick P.

Manor
          Deltagare

Mats…jag såg ”synergieffekter” (för att använda ett inneord inom WM-data – där ordet används när folk varslas till höger och vänster) i att låta BBB köra rubbet, jag har inte alls samma goda erfarenheter av Felia som du har, så jag är inte troende på något sätt. :D/J

Inneorden hos oss är – utmaning (används ofta som svar av en nytillträdd chef på frågan ”hur känns det” ), PoC (Proof of Concept – som låter bättre än ”vi testar”) :D.

Absolut inget fel att hitta ”synergieffekter”…jag hade gjort samma sak tills BBB började ”suga betongfundament genom fiberoptisk kabel” (för att citera en glad Suuuuura grabb ;)). Nu önskar jag bara att de fokuserade på sin kärnverksamhet att fixa så att bredbandsuppkopplingen fungerar snabbt och stabilt innan de själva försöker att hitta egna ”synergieffekter”.

Som sagt, inget fel i ditt beslut Jerry…men jag försöker att ha så lite som möjligt med BBB att göra.

mvh Mats N

Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.