› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › BC Coilisar eller orginal på sti -04
- Detta ämne har 59 svar, 6,428 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
yngwie.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2010 kl. 17:45 #213043
SPiKE
Deltagarelilebrosan fick ju ett par nya d2 till bakvagnen för det var klonkljud i dom! dom bara skickade nya utan någon snack om renovering
Det kallar jag kundvård 🙂
12 november, 2010 kl. 18:14 #213040FeA
DeltagareJag köpte första generationens D2 dämpare till min, körde med dom 3-4 år, varav en vinter, utan varken kosmetiska eller funktionella problem.
Foppa köpte dom utav mej i fjol, och åker med dom fortfarande. Inga problem alls.Jag själv köpte nu i slutet av sommaren D2 track racing, och i mina hobbymått mätt så fungerar dom riktigt bra.
Körde konbanan ”Challenge” på Lunda, först med org ben med HR fjädrar, och några veckor senare med D2orna utan att ha gjort ny hjulinställning. Skillnaden blev 2,5 sekund, på en bana som tar 1min 20sek. Samma väderförhållanden, och samma setup på bilen.
Det räckte till en 4e bästa tid tot i år, http://challenge.nu/resultatlunda.aspFolk får säga/tycka vad dom vill om D2 för min del, men jag kommer att fortsätta köra med D2 så länge JAG tycker dom fungerar bra.
Att renovera varje år är säkert bra, eller efter varje rally. Men det är inte såå många här som använder sina bilar på det viset att det ska vara värt det.
Själv så kör jag bara 😀
12 november, 2010 kl. 20:32 #213044SPiKE
DeltagareSjälv så kör jag bara 😀
Och det brukar gå riktigt fort oxå 😉
12 november, 2010 kl. 21:12 #213041FeA
DeltagareOch det brukar gå riktigt fort oxå 😉
Dawes’n gö ju säx säkundär, läättttt!! 😉
12 november, 2010 kl. 21:23 #213045Turbovin
DeltagareKöper hellre 2,5-3 uppsättningar D2or eller liknande billig skit än att kosta på Sellholmgrejjer som uppenbarligen ändå inte håller.
Min bil går fortfarande okej på D2or men det är ju inte nåt vinterkört skrot heller för den delen 😛
12 november, 2010 kl. 23:25 #213064FrazzeVästerås
Deltagarejag ringde till sellholm idag och frågade så vi får lite kostnader vad det kostar!
han säljer coilover för runt 23k detta är med dubbelfjädersystem!
och dessa behöver går igenom utvändigt och plockas isär 1 gång om året minst! kostnad ca 2000kr sen tillkommer slitdelar som bussningar för 250kr per dämpare! själva dämparen behövs öppnas mellan 1000-3000mil beroende på vad man kör!och tal om ”stylingbutikerna coilovers”
renoverings kostnad på dom som dom gjort!
6-8 timmar a 750kr/h
reservdelar 2-3månaders leveranstid om det ens går att få tag på! pris variera beronder på vad återförsäljaren har för priser! annas tillverkar dom egna delar
kostnad från 6000 om inget behöver byttas och det är i 1 procent av renoveringar som inget behöver byttas!det som går sönder på budget benen är shimsen inuti! oljan som är i benen blir stenhård när det blir svenskvinter och sen när man pricka en håll/slag så är det som och slå med en påle rätt inutidämparen! oljan rensa shims och allt i sin väg sen har du bara fjäderns som jobbar!
hans tycke var köp nya och fundera inte ens på att renovera att! efter 3 år så är ni uppe i vad sellholms ben kostar!
Ska åka dit på måndag och prata lite, Är i bra prisklass och har bara hört bra om dom så till våren har man ny setup! PS: Hade du telenr kvar? DS
13 november, 2010 kl. 08:36 #213015jeppe
DeltagareOk som alla andra som säljer då med andra ord! Konstigt att std ben klara sig helt utan renoveringar när märken som Öhlins road and track, sellholms med mer måste renoveras och dom vet hur långt det ska gå innan!
Enligt det svaret du gav så resonera jag som så att std är samma som alla andra stylingfirmor säljer eftersom inte du kan redovisa vilkar som renovera eller vad självkostnadspriset är på delar så som packningar! Eller vad ett oljebytte i dom kostar och hur länge det är mellan! Känns inte som det är helt utprovat då
Dom som mig vetligen säljer coilovers som man få reda på hela kostnaden av är öhlins och sellholm i Köping dom tillverkar dom själv till ok pris! Där får man reda på renovering samt delar priser direkt!
Allt annat ska man ha i baktanke att det kan bli jävligt dyrt efter något år
Tagga ner lite nu
du läser uppenbarligen inte det jag skriver
hur är det med dina underbara 80 000:- kronors ben ?
du verkat ha glömt grunden i denna diskution, vad är bra ben och det var det jag hade en åsikt om, att jag tar hem STD är just för att D2 då föt något år sedan bara var skit och jag var trött på att många som köpte dom fick problem
det har säkert blivit bättre, men så var det då, Ubbe och Lotta fick läckande dämpare efter 2 veckor och ett fåtal mil, Fea vad jag vet provade att köra sina på vintern vad oljan frös och benen blev stenhårda
Sen finns det dom som är nöjda med benen bara bilen blev hårdare
Har sålt ben till flera som kört D2 och man kan se en tydligt skillnad på kvalite, dimension, konstruktion, finns flera på forumet som kan intyga
eller ska man köpa D2 bara för att det är det billigaste man kommer över ????13 november, 2010 kl. 08:43 #213016jeppe
Deltagarejag ringde till sellholm idag och frågade så vi får lite kostnader vad det kostar!
han säljer coilover för runt 23k detta är med dubbelfjädersystem!
och dessa behöver går igenom utvändigt och plockas isär 1 gång om året minst! kostnad ca 2000kr sen tillkommer slitdelar som bussningar för 250kr per dämpare! själva dämparen behövs öppnas mellan 1000-3000mil beroende på vad man kör!och tal om ”stylingbutikerna coilovers”
renoverings kostnad på dom som dom gjort!
6-8 timmar a 750kr/h
reservdelar 2-3månaders leveranstid om det ens går att få tag på! pris variera beronder på vad återförsäljaren har för priser! annas tillverkar dom egna delar
kostnad från 6000 om inget behöver byttas och det är i 1 procent av renoveringar som inget behöver byttas!det som går sönder på budget benen är shimsen inuti! oljan som är i benen blir stenhård när det blir svenskvinter och sen när man pricka en håll/slag så är det som och slå med en påle rätt inutidämparen! oljan rensa shims och allt i sin väg sen har du bara fjäderns som jobbar!
hans tycke var köp nya och fundera inte ens på att renovera att! efter 3 år så är ni uppe i vad sellholms ben kostar!
Och du köper detta på varje ord dom säger
Sellholm är duktiga självklart men en dämpare som då går gata och någon konbana etc ska då renoveras var 3000:e mil, om man inte kan känna någon försämring ska man då lämna in efter 3000 mil, dom jobbar med dessa grejer och vill givetvis ha in dämparna för genomgång och få in slantar för service, rallyben måste renoveras givetvis men att säga exakta mil samt tid på en dämpare känns fel tycker jag
Återigen ett standardben på en bra bil, Subaru, Bmw M5 eller vad som helst, ska dessa in på service efter 3000 mil ?
Att STI original inte håller måttet är ju vanligt men generellt så är det inte vanligt på vanliga bilar.13 november, 2010 kl. 08:46 #213017jeppe
DeltagareJa vi har ju klubbens snabbaste bil i år dessutom nämligen Ubbe och de benen är nåt eller ett par år gamla och han är vad jag vet helnöjd med dem.
En av dessa hade läcka efter 2 veckor
sen är 2 av dämparna bytta efter det, docj inte pga av D2 utan en annan anledning
så dom benen är nyare och säkert förbättrade13 november, 2010 kl. 08:51 #213018jeppe
DeltagareDet var just precis därför jag skrev ”Jag har ju inte provat mina D2 än men jag tvivlar på att dom är så dåliga som du vill att dom ska framstå Jeppe” Eftersom jag har läst och hört från rätt många att dom inte alls är så dåliga nu för tiden som dom var en gång i tiden. Jämfört med STD som också är budgetben.
Det är ju bara att söka lite själv så ser du att rätt många kör med dessa ”farliga” coilovers. ”Silverpilen” med 400+ miljöhästar har D2 ben tex. 😉
Ja dom har iallafall varit helt kass enligt mig, hoppas verkligen att det blivit bättre
men att sälja så dåliga grejer från början och sedan låta kunderna utveckla benen genom
att lämna klagomål känns inte ok, detta visar också att dom har lite att jobba på, jag tvivlar på att har rett ut allt detta,
dom som läst varför jag tar hem STD så förstår man, skriver inte detta i enlighet med att jag tar hem STD, alla för köpa vad dom vill men varför köpa det billigaste ??? som inte tidigare hållit måttet
Köper du bromsbelägg på biltema, Nankang däck etc blir du utskälld på forumet
men billiga dämpare för 6000:- kanske fortfarande är för mycket pengar för att någon ska våga säga att satsa på något bättre13 november, 2010 kl. 09:36 #213031andreaswrx
DeltagareTagga ner lite nu
du läser uppenbarligen inte det jag skriver
hur är det med dina underbara 80 000:- kronors ben ?
du verkat ha glömt grunden i denna diskution, vad är bra ben och det var det jag hade en åsikt om, att jag tar hem STD är just för att D2 då föt något år sedan bara var skit och jag var trött på att många som köpte dom fick problem
det har säkert blivit bättre, men så var det då, Ubbe och Lotta fick läckande dämpare efter 2 veckor och ett fåtal mil, Fea vad jag vet provade att köra sina på vintern vad oljan frös och benen blev stenhårda
Sen finns det dom som är nöjda med benen bara bilen blev hårdare
Har sålt ben till flera som kört D2 och man kan se en tydligt skillnad på kvalite, dimension, konstruktion, finns flera på forumet som kan intyga
eller ska man köpa D2 bara för att det är det billigaste man kommer över ????mina 80k ben kostar 700kr st att renovera plus packningar som ligger runt 250-300kr per ben! rengörning och sådan som sellholm sa behövs efter varje sommar gör jag enkelt själv då jag har beskrivning och köpt med specialverktyg så jag kan göra detta själv! ta ungefär 4 timmar för alla 4 benen att göra!
sådana vertyg kanske inte går att köpa till STD benen utan man måste lämnar in allt
std benen är bra mkt dyrare än d2 och i mitt tycker så är det samma pryla båda två
det jag försöker framföra är hur det är med service och reservdelar! inte vilka som är bra eller dåliga för det vet vi att mina 16k proflex spöa dina 13k std ben fulständigt:) på alla punkterhur länge håller std reservdelar till sina ben, så det inte är som hks att när nya vertionen kommer så finns det inga delar till dom äldre att få fram! köper man dämpare så måste man har framförhållning att det ska gå att få tag på delar till dom samt renovering! och det gör det med sellholm och öhlins coilovers men budget grejerna har varit lite si och så med
13 november, 2010 kl. 09:45 #213032andreaswrx
DeltagareOch du köper detta på varje ord dom säger
Sellholm är duktiga självklart men en dämpare som då går gata och någon konbana etc ska då renoveras var 3000:e mil, om man inte kan känna någon försämring ska man då lämna in efter 3000 mil, dom jobbar med dessa grejer och vill givetvis ha in dämparna för genomgång och få in slantar för service, rallyben måste renoveras givetvis men att säga exakta mil samt tid på en dämpare känns fel tycker jag
Återigen ett standardben på en bra bil, Subaru, Bmw M5 eller vad som helst, ska dessa in på service efter 3000 mil ?
Att STI original inte håller måttet är ju vanligt men generellt så är det inte vanligt på vanliga bilar.Ja betydligt mer än på vad någon ”hobbyförsäljare” säger
13 november, 2010 kl. 09:53 #213019jeppe
Deltagaremina 80k ben kostar 700kr st att renovera plus packningar som ligger runt 250-300kr per ben! rengörning och sådan som sellholm sa behövs efter varje sommar gör jag enkelt själv då jag har beskrivning och köpt med specialverktyg så jag kan göra detta själv! ta ungefär 4 timmar för alla 4 benen att göra!
sådana vertyg kanske inte går att köpa till STD benen utan man måste lämnar in allt
std benen är bra mkt dyrare än d2 och i mitt tycker så är det samma pryla båda två
det jag försöker framföra är hur det är med service och reservdelar! inte vilka som är bra eller dåliga för det vet vi att mina 16k proflex spöa dina 13k std ben fulständigt:) på alla punkterhur länge håller std reservdelar till sina ben, så det inte är som hks att när nya vertionen kommer så finns det inga delar till dom äldre att få fram! köper man dämpare så måste man har framförhållning att det ska gå att få tag på delar till dom samt renovering! och det gör det med sellholm och öhlins coilovers men budget grejerna har varit lite si och så med
Vilka påstående du kommer med hela tiden, du har fan ingen aning men ändå massa utlägg om hur du tror att det är
om dina ben som kostar 80 000:- inte är bättre än STD så vore det ju skamligt
men du får gärna komma på någon aktivitet och visa dom hur mycket bättre som är än mina STD
STD Håller en helt annan klass än D2 och det kan flera intyga att din åsikt är att det är sak samma är precis som att påstå att dina Proflex är samma som D2. Detta påstående gör inte jag men det kan tydligen du göra om D2 och STD som du inte har någon som helst kunskap om, du skriver om din kunskap men ändå kommer med sådana påståenden”13 november, 2010 kl. 10:48 #213033andreaswrx
DeltagareVilka påstående du kommer med hela tiden, du har fan ingen aning men ändå massa utlägg om hur du tror att det är
om dina ben som kostar 80 000:- inte är bättre än STD så vore det ju skamligt
men du får gärna komma på någon aktivitet och visa dom hur mycket bättre som är än mina STD
STD Håller en helt annan klass än D2 och det kan flera intyga att din åsikt är att det är sak samma är precis som att påstå att dina Proflex är samma som D2. Detta påstående gör inte jag men det kan tydligen du göra om D2 och STD som du inte har någon som helst kunskap om, du skriver om din kunskap men ändå kommer med sådana påståenden”Det var du som drog upp hur mkt bättre std var än d2!
Det skiter jag fulständigt vilka som är bra eller inte
jag vill veta vad reservdelar kostar till std och vad en renovering kostar vilket du verkar ha väldigt svårt att redovia! Och säger du att det är självkostnadspris på delarna så vad kostar då packninga, bussningar och shimsen i benen? Dom vanliga delarna!
Och på tal om att visa något aktivt så såg jag att std gjorde rally ben med varför används inte det av några rallyåkare då? Om grejerna ska vara så super som du säger då måste std rallyben vara bättre än öhlins och billiga i drift med då dom inte behöver renoveras
3 december, 2010 kl. 07:19 #213034andreaswrx
DeltagareHar du fått fram några renoveringskostnade eller pris på reservdelar ännu jeppe? Blev ju jävligt tyst här inne! Är nog mer än jag som vill veta! Är nog en del här inne som ska köpa dämpare i vinter och vill ha reda på hela kostnaden och inte bara inköpet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.