SSC Allmänt snack Allmänt småprat Behöver lite tips inför Impreza köp

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    nukii
    Deltagare

Hej, jag tänkte köra ner till Tyskland och köpa en Subaru Impreza WRX (2.0), årgång ’00

Nu undrar jag, vad ska jag titta på, har ni några tips är jag jättetacksam om ni delar med er.

Vet ni några skavanker med den här bilen och så är jag också intresserad av att känna till, detta blir mitt första ”riktiga” bilköp.

Tack på förhand
      /nukii

Niklas
      Deltagare

Kolla oljan och kolla belysningen på skylten. 😀

down_the_drain
        Deltagare

Alien – Du menar väl inte på fullaste allvar att belysningen ovanför regskylten pajjar hela tiden?!?! P: 🙂 😀
          När jag nu tänker efter lite så är nog min paj igen:)

Några direkta fel som man skall titta efter finns väl inte vad jag vet. Allt beror ju på hur väl blien är skött. Service, moddar, körstil.

/P

>Kolla oljan och kolla belysningen på skylten. 😀

down_the_drain
          Deltagare

Alien – Du menar väl inte på fullaste allvar att belysningen ovanför regskylten pajjar hela tiden?!?! P: 🙂 😀
            När jag nu tänker efter lite så är nog min paj igen:)

Några direkta fel som man skall titta efter finns väl inte vad jag vet. Allt beror ju på hur väl blien är skött. Service, moddar, körstil.

/P

>Kolla oljan och kolla belysningen på skylten. 😀

Niklas
            Deltagare

Jag är faktiskt förvånad, min belysning har inte pajjat sedan jag köpte den. Däremot var den ju (så klart) pajj när jag köpte bilen. 😉

Har du tänkt köpa en rejält moddad bil ägd av en ungtupp eller en som är orginal och körd av en gammal tant?

Skall du ha en GT (-00) eller en WRX (01-)?

Niklas
              Deltagare

Jag är faktiskt förvånad, min belysning har inte pajjat sedan jag köpte den. Däremot var den ju (så klart) pajj när jag köpte bilen. 😉

Har du tänkt köpa en rejält moddad bil ägd av en ungtupp eller en som är orginal och körd av en gammal tant?

Skall du ha en GT (-00) eller en WRX (01-)?

nukii
                Deltagare

Det står mellan dessa 2:

WRX ’01
                  http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3559402&id=x3gmdahotue

eller GT ’00
                  http://www.blocket.se/view/3539108.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

🙂

Tack för alla hjälpsamma inlägg!

nukii
                  Deltagare

Det står mellan dessa 2:

WRX ’01
                    http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3559402&id=x3gmdahotue

eller GT ’00
                    http://www.blocket.se/view/3539108.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

🙂

Tack för alla hjälpsamma inlägg!

nukii
                    Deltagare

Förlåt, GT ’00 ska det givetvis stå

Ändrade årtalen i ditt föregående inlägg. /AlienDiCE

nukii
                      Deltagare

Förlåt, GT ’00 ska det givetvis stå

Ändrade årtalen i ditt föregående inlägg. /AlienDiCE

down_the_drain
                        Deltagare

Jag hde inte tvekat mellan dessa. Jag hade valt GT:n. Något lite kvickare:) lite mer efterhandsprylar att tillgå. 5000mila servicen gjord. Är förmodligen svensk såld? och inte minst så är en silvrig GT den vackraste och snabbaste Impreza man kan få tag i;) Eller hur Alien!

/P

down_the_drain
                          Deltagare

Jag hde inte tvekat mellan dessa. Jag hade valt GT:n. Något lite kvickare:) lite mer efterhandsprylar att tillgå. 5000mila servicen gjord. Är förmodligen svensk såld? och inte minst så är en silvrig GT den vackraste och snabbaste Impreza man kan få tag i;) Eller hur Alien!

/P

Niklas
                            Deltagare

Jag hade nog tagit GTn faktiskt. Precis passerat 5000mil och dyra 5000-servicen är gjord. WRXen närmar sig 5000mil och slår vad om att den inte har fått servicen gjord.

Fast du borde fråga dig själv vilken modell du gillar mest. Det är det bör fälla avgörandet. Du gt väljer gt själv gt och gt ingen gt kan gt övertala gt dig gt om gt detta gt val. 😀

Peter: Långsammast skrev du va? Jo, det stämmer. Silver är grymt slö. 😉

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/snabbaste_fargen.jpg

Niklas
                              Deltagare

Jag hade nog tagit GTn faktiskt. Precis passerat 5000mil och dyra 5000-servicen är gjord. WRXen närmar sig 5000mil och slår vad om att den inte har fått servicen gjord.

Fast du borde fråga dig själv vilken modell du gillar mest. Det är det bör fälla avgörandet. Du gt väljer gt själv gt och gt ingen gt kan gt övertala gt dig gt om gt detta gt val. 😀

Peter: Långsammast skrev du va? Jo, det stämmer. Silver är grymt slö. 😉

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/snabbaste_fargen.jpg

down_the_drain
                                Deltagare

Alien – har du nu varit igång med photoshop igen!! För den bilden stämmer ju inte!! 😉

Annars håller jag med Alien. Välj bilen med ögat. Utseende mässigt så skiljer bilarna sig åt rättå mycket åt tycker jag.

/P

>Jag hade nog tagit GTn faktiskt. Precis passerat 5000mil och
                                  >dyra 5000-servicen är gjord. WRXen närmar sig 5000mil och slår
                                  >vad om att den inte har fått servicen gjord.
                                  >
                                  >Fast du borde fråga dig själv vilken modell du gillar mest.
                                  >Det är det bör fälla avgörandet. Du gt väljer gt själv gt och
                                  >gt ingen gt kan gt övertala gt dig gt om gt detta gt val. 😀
                                  >
                                  >Peter: Långsammast skrev du va? Jo, det stämmer. Silver är
                                  >grymt slö. 😉
                                  >
                                  >http://www.shellkonto.nu/alien/temp/snabbaste_fargen.jpg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.