SSC Allmänt snack Allmänt småprat Behöver lite tips inför Impreza köp

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    down_the_drain
    Deltagare

Alien – har du nu varit igång med photoshop igen!! För den bilden stämmer ju inte!! 😉

Annars håller jag med Alien. Välj bilen med ögat. Utseende mässigt så skiljer bilarna sig åt rättå mycket åt tycker jag.

/P

>Jag hade nog tagit GTn faktiskt. Precis passerat 5000mil och
      >dyra 5000-servicen är gjord. WRXen närmar sig 5000mil och slår
      >vad om att den inte har fått servicen gjord.
      >
      >Fast du borde fråga dig själv vilken modell du gillar mest.
      >Det är det bör fälla avgörandet. Du gt väljer gt själv gt och
      >gt ingen gt kan gt övertala gt dig gt om gt detta gt val. 😀
      >
      >Peter: Långsammast skrev du va? Jo, det stämmer. Silver är
      >grymt slö. 😉
      >
      >http://www.shellkonto.nu/alien/temp/snabbaste_fargen.jpg

nukii
      Deltagare

Det lutar åt GT’n (hade inte sett den när jag skrev första inlägget)

Rätta mig om jag har fel, men skillnaden är alltså bara kosmetisk mellan GT och WRX?

För prestandan är ju nästan identisk, Kont. 4-hjulsdrift, 160kW.
        Finns det någon skillnad mellan bilarna annars?

Tack för all hjälp

/nukii

nukii
        Deltagare

Det lutar åt GT’n (hade inte sett den när jag skrev första inlägget)

Rätta mig om jag har fel, men skillnaden är alltså bara kosmetisk mellan GT och WRX?

För prestandan är ju nästan identisk, Kont. 4-hjulsdrift, 160kW.
          Finns det någon skillnad mellan bilarna annars?

Tack för all hjälp

/nukii

Niklas
          Deltagare

Det är mest kosmetik. Inredningens och karossens utseende. Jag tycker att GTn är lite mer racer än vad WRXen men så har jag bara åkt Storms gubbWRX som har nackstöd på två metallpinnar som en jävla Volvo och inga riktiga racestolar med hål för 4-punktsbältena. 😉

Niklas
            Deltagare

Det är mest kosmetik. Inredningens och karossens utseende. Jag tycker att GTn är lite mer racer än vad WRXen men så har jag bara åkt Storms gubbWRX som har nackstöd på två metallpinnar som en jävla Volvo och inga riktiga racestolar med hål för 4-punktsbältena. 😉

Jimmie
              Deltagare

Måste bara försvara WRX´en lite oxå, det verkar vara lite GT-vinkling på inläggen här 😉
                Har själv stått inför samma val som dig, GT eller WRX, sverige eller tyskland.
                Efter att ha provkört bägge så föll valet på att importera en WRX.
                GT´n kändes lite snabbare (lättare) men WRX´en kändes mer solid, gick mycket tystare (går att åka långfärd med), ser mer modern ut, och hade (i tyskland) ett mycket bra pris, jämfört med GT`n.
                Angående stolarna (jag har samma som den bilen du kollat på i tyskland), så duger dessa utmärkt, förutom eventuellt den 0.1% av tiden som man kanske kör bilen på bana.
                Detta är ju givetvis individuellt, vilken bil som passar bäst, men jag rekommenderar WRX´en 😀

Jimmie
                Deltagare

Måste bara försvara WRX´en lite oxå, det verkar vara lite GT-vinkling på inläggen här 😉
                  Har själv stått inför samma val som dig, GT eller WRX, sverige eller tyskland.
                  Efter att ha provkört bägge så föll valet på att importera en WRX.
                  GT´n kändes lite snabbare (lättare) men WRX´en kändes mer solid, gick mycket tystare (går att åka långfärd med), ser mer modern ut, och hade (i tyskland) ett mycket bra pris, jämfört med GT`n.
                  Angående stolarna (jag har samma som den bilen du kollat på i tyskland), så duger dessa utmärkt, förutom eventuellt den 0.1% av tiden som man kanske kör bilen på bana.
                  Detta är ju givetvis individuellt, vilken bil som passar bäst, men jag rekommenderar WRX´en 😀

nukii
                  Deltagare

Jag tycker att GT’n är snyggare, men sånt kan man ändra på med lite styling.

Stolarna och komforten (inkl. vägljud), är en annan femma.
                    Har inga funderingar på att skruva in Recaro stolar precis, jag kör nog på det som finns, så WRX vinner lite mark där.

Sen framgår det inte av annonsen för GT’n om den har Klimatanläggning, Farthållare och ESP, där har jag nått att ta reda på…

Det har alltså WRX, och då även något som heter, Klimaautimatik på Tyska, jag antar att det är någon form av datoriserad AC. Kan ju vara trevligt.

Men det lutar ändå åt GT’n

/nukii

nukii
                    Deltagare

Jag tycker att GT’n är snyggare, men sånt kan man ändra på med lite styling.

Stolarna och komforten (inkl. vägljud), är en annan femma.
                      Har inga funderingar på att skruva in Recaro stolar precis, jag kör nog på det som finns, så WRX vinner lite mark där.

Sen framgår det inte av annonsen för GT’n om den har Klimatanläggning, Farthållare och ESP, där har jag nått att ta reda på…

Det har alltså WRX, och då även något som heter, Klimaautimatik på Tyska, jag antar att det är någon form av datoriserad AC. Kan ju vara trevligt.

Men det lutar ändå åt GT’n

/nukii

Niklas
                      Deltagare

>Stolarna och komforten (inkl. vägljud), är en annan femma.
                        >Har inga funderingar på att skruva in Recaro stolar precis,
                        >jag kör nog på det som finns, så WRX vinner lite mark där.

Alla GTs i Sverige har Recarostolar. Importerade WRXer har det inte…alltid.

Niklas
                        Deltagare

>Stolarna och komforten (inkl. vägljud), är en annan femma.
                          >Har inga funderingar på att skruva in Recaro stolar precis,
                          >jag kör nog på det som finns, så WRX vinner lite mark där.

Alla GTs i Sverige har Recarostolar. Importerade WRXer har det inte…alltid.

kakan
                          Deltagare

farthållare? brukar Imprezan ha farthållare? Jag hittade iaf ingen sådan när jag var på studiebesök hos Subaruhandlaren i Halmstad i onsdags. Förvisso var båda bilarna jag satt i importerade ifrån Tyskland.. så någon ”after-burner” fick man inte iheller..:D

kakan
                            Deltagare

farthållare? brukar Imprezan ha farthållare? Jag hittade iaf ingen sådan när jag var på studiebesök hos Subaruhandlaren i Halmstad i onsdags. Förvisso var båda bilarna jag satt i importerade ifrån Tyskland.. så någon ”after-burner” fick man inte iheller..:D

Niklas
                              Deltagare

Man kan säkert få med farthållare om man vill. Fanns ju med en annons om sådan i Subarutidningen som alla ägare får. Fast det lär inte vara vanligt på begagnade Imprezor. Tror aldrig jag sett/hört talas om det.

Niklas
                                Deltagare

Man kan säkert få med farthållare om man vill. Fanns ju med en annons om sådan i Subarutidningen som alla ägare får. Fast det lär inte vara vanligt på begagnade Imprezor. Tror aldrig jag sett/hört talas om det.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.