SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Behövs turbotimer i Sti:n?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Krigge
    Deltagare

Läste att 2,5 STi:n har ett system som kyler ner turbon automatiskt vilket gör en timer helt onödig. Finns denna funktion på våra maskiner eller ska man satsa på en blitz fatt dc??

SecretAgentMan
      Deltagare

…turbotimers…en av mina käpphästar här i livet.. 😀

Kostar det på att vänta 30 sekunder innan man slår av, eller att ta det lugnt och varligt sista kilometrarna?

Jag skulle personligen *aldrig* lämna bilen med motorn igång.

/J

Niklas
        Deltagare

Håller med Jerry där. Nog för att det kan vara tufft med ännu en display i bilen men då jag rullar lugnt och metodiskt de sista kilometrarna, stannar för att öppna porten in till garaget och grinden till buren så känns det som bilen själv klarar av sånna här ”problem” utan hjälp.

Krigge
          Deltagare

Tyvärr, jag har en sjukdom som gör att jag inte kan köra lungt.

STI_Subba
            Deltagare

Ja men vad om man inte tar det lungt och vill busa hela vägen? Jag gör det ibland och det känns skönt att kunna bara stänga av med nyckeln, låsa & larma subban och motorn går den tiden timern har räknat ut för att turbon ska kylas ner. Och om man sitter på tomgång medan man parkera eller öppna en port, då räcknas bort tid från den totalla tiden.

Många gånger har man tid att vänta. Men det finns gånger när man har inte tid eller vill inte ta den tid för att vänta. Och ibland vill man inte tar det lungt några kilometer innan man är framme. De passar det bra med en timer.

Alla ha sin sätt. Och min är den lata vägen med timern. Bekvämt och enkelt och behöver aldrig tänka på nerkylning av turbon.

/Kyle

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.