Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kribbe
    Deltagare

hej
      är lite nybörjarmeckare på Subaru.
      Jag har byggt en folkracebil av en legacy 91:a med 2.2 liter motorn.

men nu på den senaste tävlingen så tryckte den ut bensin under (vad jag tror är) en vacuumburk som sitter längst ner till vänster typ om man står framför bilen och tittar på motorn.

där går en vacuumslang ovanifrån och en bränsleslang underifrån(som jag inte begriper varför slanganslutningen inte är tätslutande på burken.

det jag undrar är vad har denna burk för uppgift i motorn. och vad kan problemet vara med att den trycker ur bensin.

hedberg____
      Deltagare

fränt ja har å byggt en legacy kombi 2.2l till folkrace.. vart finns din bil? och är den fram eller bakhjuls driven? det som sitter där fram heter kol kanistor eller nått sånt har nått med nå renig tror ja

kribbe
        Deltagare

fränt ja har å byggt en legacy kombi 2.2l till folkrace.. vart finns din bil? och är den fram eller bakhjuls driven? det som sitter där fram heter kol kanistor eller nått sånt har nått med nå renig tror ja

min finns nere i kristianstad. framhjulsdriven med svettsad låda.
          då är det bara att plugga dom slangarna då kanske?

zanoii
          Deltagare

Om det nu är kolkanistern (coal canister dvs kolbehållare) så finns mer info bland annat här och här.

hedberg____
            Deltagare

Jag vet faktist inte men kolkanistorn är en cylinder formad plast burk framför motorn på rambenet på väster sida om du står framför.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.