› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Berätta lite om er bil här..
- Detta ämne har 9 svar, 1,547 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Micke H.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2006 kl. 13:47 #3297
josefn
DeltagareBerätta lite om er Bil…En Rolig Topic..
Här är min STi 2005 Mods:
EcuTek
Helix 3″ DP med race-kat
HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
HKS S40I HR8 tändstift
Walbro 255l/h bränslepump
HKS SSQV dumpventilPå beställning Tein Sänkningsats, Tein Hood Dämpare, Defi mätare(Boost,EGT och Oil Temp). Funderar på om jag ska beställa i samma veva Fuel rails och spridare, får se!
Allt Beställs av JRM Racing.28 april, 2006 kl. 14:07 #57732C.Barrow
DeltagareWRX -01 utt 02 Blå
Ecutec tek2
APS 3″ från turbon
Blåa Raceequip (har en svart uppsättning också)
Greddy öppen dump
Lite ljudkrafs inklusive baslåda i skuffen(kan INGENTING om sånt).
Snikig turbotrycksmätare vid sidan av ratten (Tror märket heter Auto gauge. Skall köpa ny lite mer tillförlitlig mätare).Sen får vi se vad som händer i framtiden.
28 april, 2006 kl. 14:37 #57735josefn
DeltagareSer bra ut..Tummen upp
28 april, 2006 kl. 14:38 #57728SecretAgentMan
DeltagareMotor/Drivlina
– USDM EJ257, 2,5 liter STi shortblock, ARP pinnbultar, matchportade standardtoppar med tillsnyggade insugs och avgasportar, kompression 8,0:1.
– Deadbolt Superzilla 53 (>450 hk garrethybrid)
– Autronic PNP ECU
– Apexi AVC-R
– HYBRID frontmonterad IC
– Innovate LM1 bredbandslambda med autronickablage
– MEF fuelrails med skruvkoppling, parallellmatning.
– Walbro 341, 255 l/h bränslepump
– SX Performance ställbar soppatrycksregulator (1:1)
– NGK PFR7B platinastift
– Spec stage 2, kevlarkoppling
– PPG rakskuren dogbox 1-5, splineaxlar och delad ingående axel, ”grupp N”-drevning, alla skiftgafflar utbytta mot smidda stålgafflar.Bromsar
– AP Racing 4-kolvsok, 305 mm Alconskivor på aluminiumnav från Sellholm
– Ferodo DS3000 belägg fram, DS2500 bak
– Stålspunna slangar runt om
– Castrol SRF bromsvätskaAvgas & Filter
– 3″ rostfritt system från Lateral Performance
– PE / Maxim ”equal length” grenrör
– RCM / K&N konfilter, alukona och Samco MAF-slang.
– Samco insugsslang mellan filter och turbo.Väghållning
– D2 Racing coilovers, 10kg/mm fram 8kg/mm bak, omshimsade dämpare.
– Justerbara krängningshämmare från Whiteline
– Cusco fjäderbensstag fram
– Komplett bussningssats från Powerflex
– ”Grupp N” motor och växellådsfästenStyling
– P1-halvkopia läpp
– 22b vinge (replika)
– 22b huvventiler
– Nedlackad
– Vita blinkers fram och på sidorna
– STi baklampor
– Tonade bakrutor.
– Rallyarmor stänkskydd.Interör
– Sparco Evo2 stolar fram (svarta).
– Rött Sabelt 3″ 4-punktsbälte.
– 340 mm svart mockaratt på snapoff nav.Fälgar & Däck
Vinter
Fälg: Subaru MY00 OEM | 16×7 | ET53
Däck: Nokian Hakka 2 205/50/16 [Dubbade]
Sommar
Fälg: Rota Tarmac 2 | 17×7.5 | ET48
Däck: Dunlop Direzza 02G 215/45/17 [R-däck]😉
/J
28 april, 2006 kl. 15:23 #57733m_thread
DeltagareMods:
EcuTek
Helix 3″ DP med race-kat
HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
HKS S40I HR8 tändstift
Walbro 255l/h bränslepump
HKS SSQV dumpventilFår man fråga vad en liknande ’behandling’ ungefärligen kostar?
Jag börjar bli rätt sugen på att ta mödisen på STi:n…
28 april, 2006 kl. 15:28 #57730tendency
Deltagare{GT 1999}
Motor/Drivlina
* EcuTek 3-mappad
* Borttagen luftsnorkel
* Apexi konat luftfilter
* Forge atmosfärisk dumpventil
* Dawes deviceAvgas & Filter
* 2.5″ rostfritt katlöst avgass (dp-mellanrör)
* Blitz Nur spec slutdämpare, 4.5″ utblåsStyling
* STi v.5-vinge
* STi bakljus
* Emblem/textfri baklucka
* Race Equip rallystänkskydd
* Huvscoop mod 2003
* Klara sido/framblinkers
* Dimljuskåpor
* Div dekaltrim
* Blå bromsok
* Lackade sidokjolar, sidospeglar, handtag, ”gälgaller”
* Alunät:
– svart nät under scoop med ”STi”-text
– på IC med ”STi”-text
– framför kylareInteriör
* Sparco EVO rallystol
* OMP stolsunderrede & sidofästen
* Sparco mocca rallyratt (ej monterad)
* Sparco pedaler
* STi bältespads
* BSR turbotrycksmätare
* Impreza tygmattor (slitna, bortplockade)Fälgar & Däck
Sommar
Fälg: Compomotive 1880 | 18×8 | ET50 – (vita)
Däck: Toyo Proxes T1-S 225/35-18
Vinter
Fälg: GT 1999 Original | 16×7 | ET52
Däck: LAPPI WM 10/65-16 (isdäck)SSi ON ICE Surahammar
Video: s-däck i v-väglag
Impreza GT sedan 199928 april, 2006 kl. 16:03 #57736josefn
DeltagareMods:EcuTekHelix 3″ DP med race-katHKS 3″ Silent Hi-power cat-backHKS S40I HR8 tändstiftWalbro 255l/h bränslepumpHKS SSQV dumpventil
Får man fråga vad en liknande ’behandling’ ungefärligen kostar?Jag börjar bli rätt sugen på att ta mödisen på STi:n…
Det är bättre om du ringer nån av grabbarna på JRM-racing och berättar vad du vill ha..
Josef
28 april, 2006 kl. 21:35 #57731Pasi_k
DeltagareSubaru Impreza WRX STI -02
Trimmad av Digit power.
305hk / 414Nm på Hjulen , bromsad.
Avsnorklad.Sommar Fälgar och däck:
OZ Supertorrizmo 17″ 7,5
Nokian Nry 225/45R17Vinter Fälgar och däck:
Orginalfälgar 17″ 7,5 Mattsvarta.. Funderar på att lacka dom vita.
Dunlop 205/50R17 Odubbade ostar.Orginal i övrigt..
29 april, 2006 kl. 07:11 #57734specialized
DeltagareGT My 99-74F
Motor/Drivlina:
EcuTek-3 av JRM.Justerbar restriktor.
Tiltad intercoolerAvgas & Filter:
3″ dp, 2,5 ” decat-pipe och Magnex slutburk.
Avsnorklad. JR-panelfilter.Bromsar:
Orginalskivor
Carbotech Bobcat belägg fram.
Black Diamond belägg bak.Chassie/Fjädring:
Kyb GR-2 Dämpare. H&R -50 mm fjädrar.
Krängare & droplinks på gång.Styling:
Liten regplåt fram.Nerlackad. Svarta Rally Equip stänklappar. Vita blinkersglas.Fälg & däck:
Sommar: 17*7,5.Okänt märke. Toyo T1S 215/40/17
Vinter: Orginalfälg. Nordfrost II 205/55/16/ Mattias
4 maj, 2006 kl. 19:19 #57729Micke H
DeltagareHalloj 🙂
Impreza GT MY 2000 Silvermet.Under huven:
IHI VF34 turbo
STI V5 TMIC (Greddy FMIC med vattenspray väntar på montering sen en ny mappning)
HKS SSQV dumpventil
Walbro 255l/h pump
K&N öppet konfilter
Turbo-XS FCD
Denso iridium tändstift
Fullsmetad med blå Samco slangar
3″ Ferrita racekat monterad i 3″ downpipe
Vortex ”decat” centre section
Vortex Afterburner bakre dämpare
Shortshift
Sachs koppling
Fjäderbensstag
STI kylar/olje lockFälg/broms/dämp:
18″ OZ Chrono Evo med 215/35-18 sommar
16″ TSW Trophy med 205/55-16 vinter
Graham Goode skivor fram med EBC Redstuff belägg
DBA4000 skivor bak med orginal belägg
SänksatsUtvändigt:
JDM Black strålkastare med park.ljus
Klarglas blinkers fram och sidor
STI bakljus
STI V5 vinge
STI Dimljuskåpor
STI stänkisar (blå)
P1 läpp
Induction kit huvscoop
22B grill (22B gälar beställda)
NerlackadInvändigt:
Laddtrycksmätare i A-stolpen
Blitz ID3 Power meter
Prodrive växelspaksknopp
Panasonic CD med kass ljudFramtiden: Ny kardan, Ny kylare, Fyrhjulsintällning, Div. lackjobb, Defi-mätare, tona rutorna men det får vi se när det blir….
Det var allt från mig 🙂
Mvh
//Micke -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
