SSC Allmänt snack Allmänt småprat Besiktigad med stor vinge i Stockholm…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

…och gick genom utan anmärkning. Suveräna killar som jobbade där jag och granne åkte. Den enda anmärkningen jag fick var att jag borde köpa fulldubb till vintern och leka på en sjö och han frågade om jag piskade bilen på grusväg då den såg lite blästrad ut undertill. 😀 🙂 :9

Det enda han gjorde med vingen var att se om den satt fast. Ja det var inte mycket att klaga på där, en fin blå bil.

Jo just, lamdavärdet var lite för högt (eller om det var lågt) vilket troligen betydde att jag hade lite glapp i avgassystemet men det spelade ingen roll enligt honom. 🙂

Skall ni besiktiga i Stockholm och vill veta vart jag åkte så skicka ett pm. Inte för att killen missat något eller varit för snäll men tycker vi skall värna om de bra killarna som känner igen en entusiastbil och inte klankar ner på varje detalj.

Lät honom köra ut på en tur för att prova bromsarna. Han såg nöjd ut efteråt och sa ”här finns det inget att klaga på”. 🙂

Tack o hej! 😀

// N – glad

pannan
      Deltagare

Jag kan skicka ett pm om två och ett halv år 😛

thorlake
        Deltagare

Då får man gratulera till ett domstolsbeslut i eder favör!

Själv har man ju, likt pannan, några år kvar innan man skall upp i rätten. 🙂

Sist jag var i högdalen med min BSR chippade S80 (ja, jag vet! sminka en gris å dedära…) så var det en mycket snäll farbror som släppte igenom bilen. Hade jag haft en ask choklad med mig i bilen så hade han fått den. 🙂

down_the_drain
          Deltagare

skall själv in i morgon 08:05 med kanske en uppeldad kat och en icke org vinge. får se vad gubbarna säger…

/P

Niklas
            Deltagare

De nyare Imprezorna har väl inget att oroa sig för. Era vingar är ju orginal och dessutom mindre än tex STI5 och STI6.

SVARTEN
              Deltagare

Jag kan bara säga att jag fick bilen godkänd detta med en ganska diger skara av synliga modifierade saker monterade såsom:

Sparcostolar
                4-punktsbälten
                Grenrör
                FMIC
                Atmosvärisk dump
                Turbouppgradering
                Avgassystem
                18 tummare med r-däck
                22B-vinge
                Moccaratt
                Bromsuppgradering med slangar
                Solfilm

m.m…m.m…

Bilen är ju trots allt helbilsgodkänd och man får knappt röra en pinal innan den blir underkänd.

Tur att man känner folket på besiktningen då bilens mappning är åt skogen med bränsle och annat då avgasvärderna pekade åt skogen.

/C

Niklas
                Deltagare

Hade gömt 4p-bältena under baksätet och tagit bort skruvarna i huven. Men moccaratten satt på, med rattmuff för att skydda moccat. 😉

johan84a
                  Deltagare

min pärla gick igenom idag!…gött!

han klagade inte på nåt faktiskt..kändes bra 😀 han tyckte den gick fint å bromsarna tog bra..

han tittade på mig å sa, varför just subaru? jag svarade rally så klart 😀 då sa han jahapp..jag har aldrig kört rally, men det kanske är kul 😉

trevlig snubbe faktiskt, och han gav mig ett fint å blankt papper 🙂

Mvh Johan

down_the_drain
                    Deltagare

så ja, då var min lilla leksak också besiktigad, fast man var orolig ett tag.Tänkte först o främst på mina relativt slitna däck samt avgas värdet eftersom jag var rädd att katten var uppeldad.Fick nog typ den suraste av dem alla där inne oxå.Han gick runt och muttrade för sig själv under min bil.Tänkte då aj aj ombesiktning. Han frågade vad det är för avgas system som jag kör med, e ljudvolymen godkänd frågade han? hhrrmm, det ligger väl runt en 85db eller nått sa jag.Men jag har en insatts som man kan stoppa i. Sen när vi precis kom utanför portarna så började han gasa som fan för att lyssna på ljudnivån.Har du en insatts så stoppa i den sa han lite sne.. Han verkade inte va så intresserad av dessa bilar, han körde en väldigt kort strecka med den. Förra året så drogs det iväg en bra tur den gången.

Fas det hela slutade lyckligt! Blev ett blankt papper 🙂

/P

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.