SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor besiktning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    sereLL
    Deltagare

hejhopp!

fick mig en 2a på besiktningen idag för motorlampan, men nu till problemet

Bytte downpipen för ett tag sen och efter ja kört med den ett tag började lampan lysa, sen börja bilen på 4&5an vid blyfot! 😀 (antar att de är LMM som vanligt) men bytte tillbaka till orginal downpipe igår och tänkte att lampan kanske skulle slockna men icke, ger den utslag för LMM eller liknande också?! har inte sån koll på subborna när de gäller el å tjaffs! 😀

5vensson
      Deltagare

Byter man downpipe måste man skaffa en Cel fix.
        Antingen elektronisk (ett litet motstånd som skarvas in på o2 sensor kabeln)

http://www.pbase.com/fryrice25/image/25018878

Eller en mekanisk (en adapter som skruvas på mellan sensorn och avgassystemet)

http://obdloggers.com/o2simulator.htm

/Johan

Impreza WRX STi -02

sereLL
        Deltagare

aah, okej okej! de kanske förklarar saken!

får införskaffa en sådan innan ja byter tillbaka 😀

NickeH
          Deltagare

Om lampan börjar lysa beror på vilken årsmodell man har, på en GT brukar det inte vara nåt problem.
            Bytte DP på min GT -00 ingen motorlampa som lyser, men dom är tydligen känsligare de nyare modellerna.

Vio
            Deltagare

Jag reagerade också på att man ”måste ha” en sådan.. Bytte ju hela avgassystemet på min för ett halvår sedan..

Downpipen byttes till en 3 tums med en 100 cells fullflödes racekat, med lambda-uttaget på ”samma ställe” som original.. Skruvade in lambdan där, och bilen krånglar ju inte.. 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.