- Detta ämne har 38 svar, 3,564 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
3 juli, 2012 kl. 18:24 #245020TomKDeltagare
Ja vad jag förstod så får du köra bilen om du inte vill låta dom göra det. Kan ju också vara bra utifall man har lurats med effekten och någon kunnig besiktar bilen =)
Tror nog det ska gå bra =)Njae blir nog svårt då dom testar bromsarna när dom kör.
3 juli, 2012 kl. 18:28 #245018Daniel666DeltagareDom kan klaga på ljudet men då det innebär massa mer-jobb för dom så brukar dom låta bli. Men använd insatsen om du nu har en. Sen kan du ju varmköra bilen ordentligt innan du kommer dit, får du inte vänta för länge så löser det ju sig med. Då du åker 4*4 så antar jag att dom vill köra bilen för att prova bromsarna i stället för att köra den i bromsprovarn.
3 juli, 2012 kl. 18:45 #245047timpODeltagareHmm, ja sant! Huvudet var inte med där. Men för att få rejskissen att bli varm kan man nog allt ta över rodret.
3 juli, 2012 kl. 19:04 #245035adam.b.wDeltagareJa vad jag förstod så får du köra bilen om du inte vill låta dom göra det. Kan ju också vara bra utifall man har lurats med effekten och någon kunnig besiktar bilen =)
Tror nog det ska gå bra =)jo men tror inte att dom kan känna oj denhär bilen har ju mer än 218 hk dom kommer knappast få tok köra bilen då kommer ja ryta till om dom “passar på” att gasa ur den. de kan dom bara glömma. då skiter jag i om den itnte går igenom. jag låter verkligen ingen köra den. och då ska verkligen inte någon random få flumma i den.
3 juli, 2012 kl. 19:07 #245036adam.b.wDeltagareDom kan klaga på ljudet men då det innebär massa mer-jobb för dom så brukar dom låta bli. Men använd insatsen om du nu har en. Sen kan du ju varmköra bilen ordentligt innan du kommer dit, får du inte vänta för länge så löser det ju sig med. Då du åker 4*4 så antar jag att dom vill köra bilen för att prova bromsarna i stället för att köra den i bromsprovarn.
ja de vet jag men dom kommer ju knappast varva ut den på 1an och 2an för att sedan tokbromsa. antar att dom gasar upp den i max 50 och stampar till.
sen har man ju org låda så enligt mätaren gör den 110 på 2an d—0.o—b haha
3 juli, 2012 kl. 19:18 #245016MarkusDeltagareÅk och besikta istället för att vela 😛
De flesta besiktningsmän har besiktat många bilar med över 400hk och tycker knappast att det är så jättemärkvärdigt med en steg1 Impreza 😉 För att kunna kolla så att bromsarna tar jämt brukar de köra upp till mellan 40-70km/h, beroende på plats och sedan bromsa. Är avgasvärden ok samt turbon inte bytt till en GT92:a så lär det inte vara ett problem 🙂
3 juli, 2012 kl. 19:34 #245048timpODeltagareVäl sammanfattat av tråden “taway” 🙂
Som sagt åk in och besikta, borde inte vara något bekymmer!
3 juli, 2012 kl. 19:47 #245017Fricke.wDeltagareJa gick min i genom med blanka papper, så borde vell din ha en väldigt stor chans att klara sig i alla fall 😀
5 juli, 2012 kl. 07:35 #245037adam.b.wDeltagareFy tusan va skönt !!!!! 🙂 allt va fina fisken förutom att mina bromsslangar fram inte satt fast. Men de kan du fixa med stripes va de ända han sa till mig 🙂 hehe dock måste jag åka ditt igen för att visa att jag har gjort de.
avgasvärdena va kalasfina. nymappad bil och några månader gammal 100cels kisse. de gjör susen.
🙂 så ikväll blir de svin seriöst fast satta broms slangar. d—0.o—b
5 juli, 2012 kl. 10:44 #245049timpODeltagareLite silvertejp på det så 😉
5 juli, 2012 kl. 11:06 #245038adam.b.wDeltagarenä ska vara lite seriösare ELTEJP 😉 hahaha
nä skämtåsido de va en riktig lättnad. men jag kan ju passa på att fråga borde jag har i tratten när jag åker på efter kontrollen med? de känns så elkat mot bilen de kan inte var kul att ha astma5 juli, 2012 kl. 11:11 #245026ArsonDeltagareNej, de kontrollerar enbart det som du fått nedslag på!
5 juli, 2012 kl. 11:13 #245039adam.b.wDeltagareNej, de kontrollerar enbart det som du fått nedslag på!
då kan jag ta bort den då utan att behöva bry mig eller känna oro 🙂 ?
5 juli, 2012 kl. 12:44 #245019goffemannenDeltagareUpptäcker de nått uppenbart fel så kan de ge tvåa på det. Hade en golf innan som bl.a fick tvåa på bromsrör. Bytte dem och åkte in för ombesiktning. Fick då tvåa för att den läckte lite bensin vid filtret( sitter bak under bilen). Så fick ombesiktning igen.
/ David J – Superior Media
5 juli, 2012 kl. 13:25 #245040adam.b.wDeltagareUpptäcker de nått uppenbart fel så kan de ge tvåa på det. Hade en golf innan som bl.a fick tvåa på bromsrör. Bytte dem och åkte in för ombesiktning. Fick då tvåa för att den läckte lite bensin vid filtret( sitter bak under bilen). Så fick ombesiktning igen.
/ David J – Superior Media
då har jag kvar den tills i morgon 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.