SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor besiktning och öppen dump?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    grevtech
    Deltagare

har någon några erfarenheter om vad gubbarna på sbp säger om man dyker upp med öppen dump och pluggad återcirkulering?
      tänkte mest på om det blir nå vajsing med avgasvärden?

en liten bonusfråga. vart kan man troligast få tag på packningarna till avgasröret(mellan downpipe-mellanrör och mellanrör-slutburk?
      vart ju tvungen att montera en sån där miljöpartistsburkgrej och packningarna vela icke hålla tätt nå mer.
      ska in till sbp på fredag så är lite akut nu i julstressen och allt. suck.

mvh Greven

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Dumpen går det bra att besikta med så det är ingen fara!!

Packningarna får du tag på hos din subaru återförsäljare om det inte är special grejjer du har.

uranium
        Deltagare

har någon några erfarenheter om vad gubbarna på sbp säger om man dyker upp med öppen dump och pluggad återcirkulering?tänkte mest på om det blir nå vajsing med avgasvärden? en liten bonusfråga. vart kan man troligast få tag på packningarna till avgasröret(mellan downpipe-mellanrör och mellanrör-slutburk? vart ju tvungen att montera en sån där miljöpartistsburkgrej och packningarna vela icke hålla tätt nå mer. ska in till sbp på fredag så är lite akut nu i julstressen och allt. suck.mvh Greven

Beror nog helt på vilken besiktningsman du får.. Jag körde igenom min utan att dom påpekade något. Skulle inte tro att dom orkar bry sig om en sån liten grej faktiskt. Jag hade då inga knasiga avgasvärden iaf.

grevtech
          Deltagare

jo gick fint att besiktiga med forge:en. packning hittade jag på dahlboms bil. helt otroligt att dom hade det hemma. har inte så stort förtroende för dom.

StreetX_88
            Deltagare

Jag kör med en öppen Forgedump å pluggad slang och dom sa ingenting om det och avgasvärdena var perfekta så det bör inte vara nåt problem. Om du nu inte har otur och får en riktigt fittig surgubbe som besiktar…

Mvh Anton

abacus
              Deltagare
              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.