SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Besiktning öppen dumpventil = problem

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Larsson
    Deltagare

Hej, jag var och besiktigade bilen. Men den gick inte igenom för det var en öppen dumpventil på den som suttit där sen 2003. Hur ska jag ta mig till för att få igenom den nu?
      Ska jag köpa en ny?

MVh Markus

Kvarnis
      Deltagare

Jösses…´

SBP slår som vanligt alla rekord, köp en ny är enklast

Adam K
        Deltagare

+1 på Kvarnis kommentar.
          Antingen en OEM som du kan använda bara besiktningsdagen.
          Eller en hybrid, ex en GFB (fördel: svart, så att den ser OEM ut, och lätt att bara byta tratten mot en blindfläns.)

http://www.gfb.com.au/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=237&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=107

Rowbean
          Deltagare

Alltså SBP! Att dem orkar, är det inte bättre att man har fullt funktionsdugligbil istället för att lägga energi på dumpventiler.

Leta efter en annan på en skrot bara, ska ju bara sitta där tills du är genom bes ? 😉

Gilarski
            Deltagare

Vilka j@vla surgubbar, otroligt! 😡

TomK
              Deltagare

Vilka j@vla surgubbar, otroligt! 😡

+1 på den!

Vart var det någonstans?

Larsson
                Deltagare

Det var i Falkenberg detta hände 🙁 Vad Menar ni med OEM?
                  Jag undrar var jag kan få tag i en ny dump (hybrid) eller en orginal begagnad kanske…… Är student så jag har ju inte allt för mycket pengar… Tips å hjälp köpa från England?

andreaswrx
                  Deltagare

är bilen svensksåld så är den helbilsgodkänd, och då är det nog bäst att montera på orginal!

Eiiiiik
                    Deltagare

Det var i Falkenberg detta hände 🙁 Vad Menar ni med OEM?
                      Jag undrar var jag kan få tag i en ny dump (hybrid) eller en orginal begagnad kanske…… Är student så jag har ju inte allt för mycket pengar… Tips å hjälp köpa från England?

Wahhh.. Jag tänkte precis boka in mig i Falkenberg för att jag hört att dom är ganska snälla där :confused:

Kanske ska stanna i Varberg ändå! 😉 Min bil är ju körförbud på nu efter att ha stått och myst i ett garage en längre tid :p

OzO
                      Deltagare

Vad Menar ni med OEM?

Original Equipment Manufacturer

Jag undrar var jag kan få tag i en ny dump (hybrid) eller en orginal begagnad kanske……

Måste ju finnas nån här med en orginaldump på hyllan i garaget som vill sälja billigt? Lägg in en köpesannons? 🙂 Annars bildelsbasen?

roadtip85
                        Keymaster

Står det tydligt på protokollet att dumpventilen inte är godkänd? Annars kan du bara pröva åka till någon annan station och hoppas dom inte är lika griniga!
                          Så gjorde jag förra året när jag fick nedslag på mina coilovers!

Larsson
                          Deltagare

jag fick ju vevhusventilation, inte sluten. 🙁 Jag får kolla efter en oginal som jag kan ha under besiktningen 🙂

Gilarski
                            Deltagare
                              Larsson
                              Deltagare

Tackar för tipset, ska kolla upp detta. 🙂

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.