SSC Allmänt snack Allmänt småprat besiktning *snyft*

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Nano
    Deltagare

Hej!

Måste skriva av lite av min sorg. Fick underkännt på besiktningen på min MY00:a. ”Vänster spindelled glapp”. Jag som har skrytit så mycket om hur bra resultat Subaru har på besiktningar. Nu lär man nog får höra 🙁

Men visst, sen hände det väll lite småroliga saker med. De visste inte vad det var för fyrhjulsdrift så jag fick säga till dem att inte köra dem på rullarna. Sen hade han att jävla styr med att få på slangen till avgasröret, han var tvungen att dra av tryckluften på slangen för att få dit den på mitt HKS system. Sen var han och tittade och kännde ordentligt på min ”Prodrive” vinge. Mummlade massa om ”hmmm är den laglig mummel mummel hmmmm inga vassa kanter mummel mummel”. Men det var ok iaf.
      hehe så man fick skratta lite åt han iaf.

MVH Mårten

jeppe
      Deltagare

Hur långt har den gått då 🙁

Nano
        Deltagare

bara 6700.

MVH Mårten

Nano
          Deltagare

nån mer som har varit med om en glapp spindelled på en MY00 som gått under 7000. Tycker det känns lustigt. Frågan är kanske om nån innan mig har smällt i lite i en trottoar-kant eller liknande. Fast då borde kanske nått mer vara skadat eller???? Känns inte konstigt i ratten men bilprovare tyckte den drog lite åt vänster när turbon kom.

MVH Mårten

jan14
            Deltagare

Hej!
              Varför får/kan man inte köra Subban på ”rullarna” hos besiktningen?

En som inte fattar nåt alls…:o

SecretAgentMan
              Deltagare

Den är konstant fyrhjulsdriven, mittdiffen tar skada av att ha ena hjulparet på rullar…och det andra stillastående – det är faktiskt inte en bra ide alls.

/J

ExOrdis
                Deltagare

Nja, det beror till största del på att viscocenterdiffen gör bromsprovet ganska omöjligt. 😉 Haldex och Torsen funkar oftast att rulla axelvis. Ang din spindelled kan ju den berömda högtryckssprutan vid fälgrengöring kanske vara en orsak?

Mujo84
                  Deltagare

Nano, vart besiktade du någonstans? I o-hamn eller? Besiktade min där och fick en besiktningskille som hade kört subaru i 10 år =). Han va skitinsatt och mycket trevlig, synd att du inte fick han =) *retas*

//Mujo

Nano
                    Deltagare

hehe fick rotvikarn…..

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.