› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Besiktning utan anmärkningar
- Detta ämne har 5 svar, 929 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2007 kl. 15:49 #10456
Niklas
DeltagarePrecis hemkommen från det årliga besöket hos Bilbesiktningen. Självklart blev det noll prickar i protokollet och här har ni de skönaste ögonblicken från stunden där.
SBP: En lampa trasig för belysning på regskylten bak
JAG: Jaha, ok (det har den varit i 2-3 år nu)SBP: Har du dundrat av någonstans eller har du oförsiktiga mekaniker?
JAG: Vad menar du?
SBP: Där är en bula i balken bakom vänster framhjul.
JAG: Förra ägaren var lite oförsiktig när han skulle hissa upp bilen.
SBP: Jaha…*ler medlidande*JAG: Däcken är lite slitna, var på Gotland Ring igår och körde tills de sjöng på sista versen.
SBP: Jag ser det.
JAG: Men nya hängs på innan månadsskiftet.
SBP: Jaja, det är lugnt.SBP: Jag kör ut och testar bromsarna.
JAG: Visst.
SBP: Inga hemligheter nu eller?
JAG: Detta är nog den mest originala bilen i klubben
SBP: Låter bra det.JAG: Fungerade bromsarna?
SBP: Jepp, detta måste vara en rolig vinterpulka?
JAG: Jodå, den funkar bra!SBP: Såja, det var allt.
JAG: Inga problem?
SBP: Jag gjorde allt för att hitta något men tyvärr.
JAG: Låter ju bra det.
SBP: Jepp, bilen hade en bra dag.Då var det dags för hjulinställning, däckbyte och avställning innan oktober. 🙁
PS: Älskar den besiktningsstationen, denna gången nämnde han inte ens något om streamern i framrutan och solfilmen under streamern som täcker ungefär 15cm ner på mitten av rutan. Antagligen tyckte han väl att det var skönt att slippa få solen i ögonen. 😉
/N – försöker vara glad över att bilen gick genom utan anmärkning…igen 🙂
19 september, 2007 kl. 15:49 #115753Niklas
DeltagarePrecis hemkommen från det årliga besöket hos Bilbesiktningen. Självklart blev det noll prickar i protokollet och här har ni de skönaste ögonblicken från stunden där.
SBP: En lampa trasig för belysning på regskylten bak
JAG: Jaha, ok (det har den varit i 2-3 år nu)SBP: Har du dundrat av någonstans eller har du oförsiktiga mekaniker?
JAG: Vad menar du?
SBP: Där är en bula i balken bakom vänster framhjul.
JAG: Förra ägaren var lite oförsiktig när han skulle hissa upp bilen.
SBP: Jaha…*ler medlidande*JAG: Däcken är lite slitna, var på Gotland Ring igår och körde tills de sjöng på sista versen.
SBP: Jag ser det.
JAG: Men nya hängs på innan månadsskiftet.
SBP: Jaja, det är lugnt.SBP: Jag kör ut och testar bromsarna.
JAG: Visst.
SBP: Inga hemligheter nu eller?
JAG: Detta är nog den mest originala bilen i klubben
SBP: Låter bra det.JAG: Fungerade bromsarna?
SBP: Jepp, detta måste vara en rolig vinterpulka?
JAG: Jodå, den funkar bra!SBP: Såja, det var allt.
JAG: Inga problem?
SBP: Jag gjorde allt för att hitta något men tyvärr.
JAG: Låter ju bra det.
SBP: Jepp, bilen hade en bra dag.Då var det dags för hjulinställning, däckbyte och avställning innan oktober. 🙁
PS: Älskar den besiktningsstationen, denna gången nämnde han inte ens något om streamern i framrutan och solfilmen under streamern som täcker ungefär 15cm ner på mitten av rutan. Antagligen tyckte han väl att det var skönt att slippa få solen i ögonen. 😉
/N – försöker vara glad över att bilen gick genom utan anmärkning…igen 🙂
19 september, 2007 kl. 17:33 #115750griml0ck
DeltagareVilken station besikta du hos?
19 september, 2007 kl. 17:33 #115751griml0ck
DeltagareVilken station besikta du hos?
19 september, 2007 kl. 18:16 #115752Niklas
DeltagareEftersom jag inte vill att stationen skall få skit för att de inte klagar på saker som må vara ett lagbrott men där lagen är löjlig – som att det faktiskt är mer trafiksäkert att tex ha streamer och solfilm än att inte ha det en solig morgon / kväll – så skriver jag inte ut det här.
griml0ck: du har pm… 😉
19 september, 2007 kl. 18:16 #115754Niklas
DeltagareEftersom jag inte vill att stationen skall få skit för att de inte klagar på saker som må vara ett lagbrott men där lagen är löjlig – som att det faktiskt är mer trafiksäkert att tex ha streamer och solfilm än att inte ha det en solig morgon / kväll – så skriver jag inte ut det här.
griml0ck: du har pm… 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.