SSC Allmänt snack Allmänt småprat Besiktnings fråga?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    MittX
    Deltagare

ska in nu på måndag och besiktiga min impreza..

frågan lyder: hur många bultar….. :9

nä men seriöst: kan man besiktiga me öppet filter ( k&N ) och me bytt dumpventil som i mitt fall är en Blitz EJ återcirkulerande?
      kan man åka in me dessa saker på? lr blir d någe fel värde lr blir bara gubben på SBP allmänt tjurig bara? lr går den igenom?

nån som åkt in me liknande?

minid
      Deltagare

Hej!

Bra fråga.. Det undrar jag också 😀

Ska in till bilprovningen senast i Juni

SecretAgentMan
        Deltagare

Så länge luftmassemätaren är frisk kommer det inte ge några problem, men med en *riktigt* grinig kontrollant kan det bli gnäll.

/J

AK_Impreza
          Deltagare

ja körde in med HKS blow off valve dump samt 4 tums avgassystem 😀
            gubben blev lite fundersam när han gasa till o dumpfan small av 😀
            men den gick igenom utan anmärkningar 😀

MittX
            Deltagare

ja kör utan cat på bilen så får byta en liten del av avgassystemet ändå så tar nog dumpen när ja ändå håller på så får filtret sitta kvar…

tendency
              Deltagare

Min GT -99 besiktigades med filter, atmosfärisk dump och 2.5″ downpipe (katlöst) senast.
                Dock gick det inte med resterande 2.5 avgassystem genom, så original (efter downp) fick
                slängas på.

Så släng på original mellanrör/slutburk och kör till besiktningen, men dock finns det, som
                sagt, griniga bilprovningsgubbar.

SSi ON ICE Surahammar
                Video: s-däck i v-väglag
                Impreza GT sedan 1999

moken
                Deltagare

Pillrat det minsta = Lotteri…

Som många skriver har även jag fått igenom min med större turbo 3″ med racekatt, öppet filter, öppen dump, tek3mappat, sänkt, andra bussningar, ljusbox, prodrivevinge, ingen tuta, inga reflexer bak, inte orginalstolar men det är ju eg. fel. Åker man på en flygande bes med ”rätt” polis är det ändå kört, även om besiktningmannen som bessade min bil var human.

Testa om du tycker du vågar, annars byt till orginal så slipper du eventuella represalier.

MittX
                  Deltagare

Min GT -99 besiktigades med filter, atmosfärisk dump och 2.5″ downpipe (katlöst) senast.Dock gick det inte med resterande 2.5 avgassystem genom, så original (efter downp) fickslängas på.Så släng på original mellanrör/slutburk och kör till besiktningen, men dock finns det, somsagt, griniga bilprovningsgubbar.SSi ON ICE SurahammarVideo: s-däck i v-väglagImpreza GT sedan 1999

jo ja hra tagit bort från downpipe och satt på orginal därifrån.. går fort tat byta ändå.,… så går nog genom lätt =) har lite mörk toning på framrutorna bara… d lär dom grina över.. men då rycker ja d på plats =)

tendency
                    Deltagare

MittX
                      så går nog genom lätt =) har lite mörk toning på framrutorna bara… d lär dom grina över.. men då rycker ja d på plats =)

Senast igår berättade en jobbarkompis hur han hade löst det. Han fick ombesiktning på sina tonade sidorutor fram. Han lånade en sidoruta på en skrot och anv den som mall när han skar ut nya rutor i plexiglas! Ner med glasrutorna och på med plexirutorna.

Tillbaka till Bilprovning för ombes. Gubbens kommentar blev skrattandes; ”Ja, så kan man ju också lösa det.” Och godkände. :+ Men det är nog ingen chansning att rekommendera!

Låt oss veta hur din besikning gick sen.

SSi ON ICE Surahammar
                      Video: s-däck i v-väglag
                      Impreza GT sedan 1999

Mr Walle
                      Deltagare

tror att det kan vara rätt knepigt att få riktigt bra igen
                        med tanke på att det inte finns några karmar

MittX
                        Deltagare

så nu var d avklarat då….

han klaga direkt på toningen på framrutorna…. det är micros mörk toning som ja satt där och helvete va mör´ka dom blev när den stog i hallen… alla bara skratta åt mig där inne typ 🙁 så skulle fått 2:a om ja inte ryckte det på plats.. det satt som fan och när ja gjort en stor reva i det över hela rutan sa han att det var bra.. hade lätt 80% av toningen kvar men vem vill köra me en stor reva i skiten så bara att ställa sig och göra om!

sen har ja Blitz Cat back på fast kör me orginal från downpipe när ja besiktigar och en packning va sönder så d läckte visst lite mö sa han… ja bara sa att ja inte kör me det annars ändå. och då är man glad att man inte bor i nån stor stad.. han har sett och hört mig 😛 så han fatta att ja kommer byta direkt ändå =)

dom är ju inte mer än människor dom heller fast ibland undrar man ju!!!

AK_Impreza
                          Deltagare

grattis 🙂

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.