› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Beställa kamrems-kit
- Detta ämne har 20 svar, 5,983 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
LinkanGBG.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2011 kl. 23:43 #25560
tendency
DeltagareDet börjar bli dags att beställa hem lite grejer inför kamremsbyte. Är det Japanese Import Car Parts som gäller? Såg att de har ett kamrems-kit inkl vattenpump till ett konkurrenskraftigt pris. Är det bra prylar? Spelar det någon roll om man väljer Dayco eller Gates kamrem (Gates kostar 290kr extra)? Har ni något tips om fler sidor med bra priser? Tycker dock att 2500kr för ett helt kit inkl vattenpump verkar prisvärt. 🙂
4 april, 2011 kl. 00:21 #221419Mäki
DeltagareGäller det new-age då också?
4 april, 2011 kl. 03:10 #221411tendency
DeltagarePriset, eller vad menar du?
4 april, 2011 kl. 05:15 #221414Nikke McRae
DeltagareDet börjar bli dags att beställa hem lite grejer inför kamremsbyte. Är det Japanese Import Car Parts som gäller? Såg att de har ett kamrems-kit inkl vattenpump till ett konkurrenskraftigt pris. Är det bra prylar? Spelar det någon roll om man väljer Dayco eller Gates kamrem (Gates kostar 290kr extra)? Har ni något tips om fler sidor med bra priser? Tycker dock att 2500kr för ett helt kit inkl vattenpump verkar prisvärt. 🙂
De har helt oslagbara priser och snabba leveranser. De har det mesta i reservdelsväg man kan önska. Jag valde dock ett kit utan vattenpump när jag beställde därifrån. Det är ju halva priset mot vad en Subaru-verkstad tar för samma grejer.
Finns även Cosworth-kit och STI rem-kit.Gäller det new-age då också?
Det finns till de flesta Subaru. Bara att välja rätt årsmodell.
4 april, 2011 kl. 13:14 #221412tendency
DeltagareDe har helt oslagbara priser och snabba leveranser. De har det mesta i reservdelsväg man kan önska. Jag valde dock ett kit utan vattenpump när jag beställde därifrån. Det är ju halva priset mot vad en Subaru-verkstad tar för samma grejer.
Finns även Cosworth-kit och STI rem-kit.Ja, de verkar onekligen billiga. Nästan 1500kr lägre pris än flat4online för samma kit, såg jag. Men spelar det någon roll vad man väljer för rem? Deras standardrem (Dayco) uppfyller väl OEM-kvalité? Jag kör en lätt uppgraderad STi Type R. Edit: Tydligen använder sig bl.a Scooby Clinic av Daycos remmar, så då borde de ju hålla god kvalité. 🙂
Är det något mer man ska passa på att beställa till en ”storservice”?
Vattenpumpen brukar väl annars hålla bra och är onödig att byta ifall den fungerar som den ska. Kanske man kan lägga pengar på något annat gott istället. 🙂
5 april, 2011 kl. 04:32 #221410Mats
DeltagareHur mycket har kokarn rullat?
Vattenpumpen är en liten kostnad i sammanhanget om den nu skulle bestämma sig för o ge upp. Börjar den läcka så får du ju byta remmen igen sen. Skulle skära helt så kan ju vad som helst hända. Jag bytte på min när jag ändå hade allt nerskruvat.5 april, 2011 kl. 12:37 #221420Mäki
DeltagareDet jag undrade var om det är samma kamrem på gamla som på newage. 🙂 Men verkar bara finnas upp till V7 där. Men är inte det samma motor som jag har?
5 april, 2011 kl. 14:45 #221415challe
DeltagareDet jag undrade var om det är samma kamrem på gamla som på newage. 🙂 Men verkar bara finnas upp till V7 där. Men är inte det samma motor som jag har?
Denna remmen passar väl din bil?
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=5932&cat=96&sub=183&sec=277&var=25&dc=y&gen=&searchKey=Har du verkligen valt rätt årsmodel innan du började leta bland prylarna på sidan?
5 april, 2011 kl. 18:39 #221413tendency
DeltagareHur mycket har kokarn rullat?
Vattenpumpen är en liten kostnad i sammanhanget om den nu skulle bestämma sig för o ge upp. Börjar den läcka så får du ju byta remmen igen sen. Skulle skära helt så kan ju vad som helst hända. Jag bytte på min när jag ändå hade allt nerskruvat.9900mil och det andra kamremsbytet hägrar. 🙂
Ang pumpen så är det inte för att snåla, utan helt enkelt för att vattenpumpen monterade på våra bilar faktiskt verkar hållbar, att det är (ytterst) sällan de går sönder. Gör man en sökning i forumet, så hittar man ingenting konkret. Man läser och hör om Subarumekaniker som aldrig har bytt en trasig vattenpump. Många menar att det räcker med att kolla skicket på den vid kamremsbytet. Men det skulle inte förvåna mig om den börjar strula ifall jag inte byter den, murphys lag har man ju bekantats med någon gång tidigare. :p Så det är väl lika bra.Är det något mer utöver kamrems-kitet jag ska passa på och beställa från UK inför ”10000-mila” storservice?
5 april, 2011 kl. 18:50 #221421Mäki
DeltagareDenna remmen passar väl din bil?
http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=5932&cat=96&sub=183&sec=277&var=25&dc=y&gen=&searchKey=Har du verkligen valt rätt årsmodel innan du började leta bland prylarna på sidan?
Missade den! Tack så mycket, lär forska runt mer på den där sidan. 🙂
5 april, 2011 kl. 19:59 #221409Lt Dan
DeltagareBeställde kamrems kit och vatten pump där till min Legacy turbo. Det stod Made in Japan på alla delar (utom gates remmen) så det verkar vara riktigt bra grejjor. Inget made in china där inte…
/Dan
9 april, 2011 kl. 20:30 #221424FrazzeVästerås
DeltagareNär man kollar på t.ex STI -04, Så beskrivs dom som ej207, Men fan står ju Forester över allt. Så man blir ju förvirrad. Borde sortera upp deras listor bättre
15 april, 2011 kl. 08:18 #221426CalleSkvist
Deltagaretjena, Jag har en impreza gt GC8 -97. Den har gått 19997 mil så det är dax för kamremsbyte? Sökt runt lite med hittar inte vilken version jag har till att beställa från importcarparts. Ska det va denna?
eller den här?
MVH Calle
15 april, 2011 kl. 14:13 #221417Christian S
Deltagaretjena, Jag har en impreza gt GC8 -97. Den har gått 19997 mil så det är dax för kamremsbyte? Sökt runt lite med hittar inte vilken version jag har till att beställa från importcarparts. Ska det va denna?
eller den här?
MVH Calle
om det är en MY97 du har så är det en V3 så då ska det vara den i den övre länken.
15 april, 2011 kl. 17:30 #221427CalleSkvist
Deltagareom det är en MY97 du har så är det en V3 så då ska det vara den i den övre länken.
vad menar du med MY97? var hittar ja om de är de?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.