SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor beställning av mishimoto kylare

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Zippo_
    Deltagare

tjenare, är nu inne på att beställa en mishimoto kylare från raidopower, kollar deras lista på bilar det finns till.

MMRAD-GC8-93 93-98 Subaru WRX GC8, Manual
      MMRAD-WRX-01 01-07 Subaru WRX and STI, Manual
      MMRAD-WRX-01X 01-07 Subaru WRX and STI 3 Row, Manual
      MMRAD-STI-08 08+ Subaru WRX and STI, Manual

Undrar vilken av dessa modeller som har mest lik min impreza gt -97 ?

Subaru WRX GC8 är väll den högerstyrda modellen av min(ungefär), ser kylaren ut som den som sitter på min GT ?

tacksam för all hjälp :):cool:

goffemannen
      Deltagare

Din gt är också en GC8 =). Kolla ditt chassienr så börjar det nog på GC8? Det är ju samma kaross.

Gilarski
        Deltagare

Ditt & mitt chassie benämns GF (kombi). Motorn däremot är en EJ205 om jag inte är ute och cyklar.

Sedan-modellen har chassie benämning GC och används oftast av slentrian för alla ’Classic’ karosser. Du skall ha den för 93-98. Anledningen är att man anger fram till 98 är att motorn är något annorlunda, fas 1½ jämfört med 99-00, då kom fas 2 motorn.

WRX är modellnamnet i UK, US & Japan (kanske även fler som har detta) för vad vi i Sverige kallar för GT.

Men som sagt, du ska ha kylet för GC chassiet, då motordelen torde vara identisk för en sedan (GC) & kombi (GF) modell.

Zippo_
          Deltagare

Ditt & mitt chassie benämns GF (kombi). Motorn däremot är en EJ205 om jag inte är ute och cyklar.

Sedan-modellen har chassie benämning GC och används oftast av slentrian för alla ’Classic’ karosser. Du skall ha den för 93-98. Anledningen är att man anger fram till 98 är att motorn är något annorlunda, fas 1½ jämfört med 99-00, då kom fas 2 motorn.

WRX är modellnamnet i UK, US & Japan (kanske även fler som har detta) för vad vi i Sverige kallar för GT.

Men som sagt, du ska ha kylet för GC chassiet, då motordelen torde vara identisk för en sedan (GC) & kombi (GF) modell.

tackar för ett väldigt bra svar 🙂 där lärda man sig lite nya saker 😎

Zippo_
            Deltagare

tackar för ett väldigt bra svar 🙂 där lärda man sig lite nya saker 😎

Visste att våran modell kallas för GC, men visste inte om wrx’n(den högerstyrda) hade en likadan kyl 🙂

Gilarski
              Deltagare

Har du ratten på höger sida! :confused:

Om så är fallet, trippelkolla med Subaru så det är samma artikelnummer på KYLET, inte nåt komplettartikelnummer inkl slangar, de kanske kan skilja nämligen.

Zippo_
                Deltagare

Har du ratten på höger sida! :confused:

Om så är fallet, trippelkolla med Subaru så det är samma artikelnummer på KYLET, inte nåt komplettartikelnummer inkl slangar, de kanske kan skilja nämligen.

nej, jag menade mer att det kylet jag tänkte beställa stog att det var för ”wrx” modellen, som har ratten på fel sida.

Jag har ju den på rätt sida, därmed tänkte jag att det skiljde :confused:

men, jag har hittat ett kyl som passar här i gbg, ska nog hämta det idag 🙂

Mats
                  Deltagare

Samma kylare på höger o vänsterstyrda…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.