SSC Allmänt snack Allmänt småprat Beställt lite prylar.

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Rothnik
    Deltagare

Var och lyssnade på lite ljudfiler på scoobyworld, den låter bra härligt den där Ninja burken.:-)
      Och den är ju nästan gratis. ca 4400:- inkl frakt.
      Ska kolla runt lite mer under dagen sen måste jag bestämma mig…
      Beslutsångest, vad är det? 🙁

Rothnik
      Deltagare

Sådär.
        Nu var det beställt ett Ninja performance catback system från Scoobyworld.
        Hoppas man blir nöjd.

Sen beställde jag lampor till mina vita blinkers.

Många paket som är på väg till Kiruna för tillfället 😀

Tack för många timmars läsande här på forumet.

//Håkan

Niklas
        Deltagare

En fråga, varför inte köra runt med bilen först innan alla 1000 inköpen görs? Det är väl inget fel på en orginal Impreza.

Man blir lite ledsen när nya ägare verkar ogilla bilens orginalutförande, både vad det gäller prestanda och utseende.

Rothnik
          Deltagare

Jag har kört ca 1100 mil nu. En repa till sthlm-karlstad. Sen 2 repor till Norge. Men sen är det ju inte såna värsting modifikationer, 2 mätare, dawes, vita blinkers och nu avgas. Bara lite finputsande. Sen är det svårt att låta bli när man ser alla fina bilar här i klubben. 🙂

Efter dessa grejer så kommer det dröja länge innan jag handlar något nytt, förutsatt att ingenting går sönder. Med dessa prylar kommer jag få min dröm impreza. :7

SecretAgentMan
            Deltagare

Annars skulle jag kolla med SecretAgentMan vilket HKS-system det var som han satte på en numera dekaltrimmad WRX. Det var ett 3″ system som inte lät överdrivet mycket mer än orginal på en STI.

Det var faktiskt ett Greddy EVO2 catback, med Invidias downpipe med racekatt.
              Oerhört trevlig kombination – relativt tyst vid normal körning, och låter *perfekt* när man öppnar spjället.

Klockrent system på en bruksbil.

/J

syke
              Blockerad

Annars skulle jag kolla med SecretAgentMan vilket HKS-system det var som han satte på en numera dekaltrimmad WRX. Det var ett 3″ system som inte lät överdrivet mycket mer än orginal på en STI.

Det var faktiskt ett Greddy EVO2 catback, med Invidias downpipe med racekatt.Oerhört trevlig kombination – relativt tyst vid normal körning, och låter *perfekt* när man öppnar spjället.Klockrent system på en bruksbil./J

Räckte det med en katt i downpipen för att den ska passera sbp’s kontroll?

Sasse
                Deltagare

En fråga till på den.. Bra ställe att beställa Invidias DP med katt, helst med ett bra pris också 🙂

SecretAgentMan
                  Deltagare

Jupp på katten, Ravspeconline.com eller JRM på vart.

/J

Janne248
                    Deltagare

Bra ställe att beställa Invidias DP med katt

Streetpower.se klubbrabatt 10% också om jag inte har fel!

Rothnik
                      Deltagare

Idag kom ett paket från Dalhems, efter lite strul med restade grejjer och så. Så nu kommer en fundering.
                        Behöver jag den så kallade adaptern till oljetempen? Jag fick med 2st adapters i förpackningen till oljetempmätaren. Bifogar bild och hoppas att den ska funka. 🙂

http://www.badongo.com/pic/278279

//Håkan

pannan
                        Deltagare

Körde med Afterburner Vortex bakbox, centersektion, de-cat pipe och downpipe på min STI förut. Kan tillägga att det lät fan 🙂 Stod inte ut att åka långresor. Men folk som hörde den utanför bilen tyckte att det lät grymt bra. Dock tog förståndet över och jag bytte till ett tystare system.

Mvh
                          J

Rothnik
                          Deltagare

Var just och hämtade mitt Ninja performance catback system från posten. Nu behöver jag ”bara” montera mätarna och dawesen så kan man kasta på det 😀

Dock är man alltid för rädd för att pajja något när man gör något själv. Så förhoppningsvis kan jag lura någon att hjälpa mig. Min mekaniker på jobbet är på älgjakt till den 4 oktober!!;(

Får se till helgen om jag ska testa lite smått.

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.