Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Karre
    Deltagare

Ska åka och hämta en ny Outback imorgon.

Sitter nu och kollar på vilka skyddfilmer och liknande jag ska beställa. Funderar bland annat på stänkskydd och instegsskyddsfilm.

Tips på vad jag ska passa på att skydda innan det är för sent?

Tror ni man ska kosta på den rostskydd?

Blev en vit ridge med krok och motorvärmare. Min första subba så ska mycket intressant.

Tack på förhand.

Pubbe
      Deltagare

Rostskyddsbehandling skulle jag bara kosta på om jag ska ha bilen mer än 5år, annars en “onödig” utgift då det inte höjer värdet vid inbyte.

Skickat från min F3112 via Tapatalk

Karre
        Deltagare

Rostskyddsbehandling skulle jag bara kosta på om jag ska ha bilen mer än 5år, annars en “onödig” utgift då det inte höjer värdet vid inbyte.

Skickat från min F3112 via Tapatalk

Ja så är det ju. Tråkigt att det ska va så. Hatar rost.

Vilka utsatta ställen är det mer?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Manor
          Deltagare

Jag bekostar själv en komplett rostskyddsbehandling på alla nya bilar jag köper. Det är lite pengar i det stora hela, och då kan man i ett senare skede bestämma om man vill behålla eller byta bilen efter x år…man är inte styrd för att man är rädd att den ska börja rosta åtminstone :).

Karre
            Deltagare

Tittade lite bakom innerskärmen när jag satte dit stänkskydd. Känns som der blir godis för rosten om några år. Vilken rostskyddsfirma i sthlm ska man välja?

Manor
              Deltagare

Tittade lite bakom innerskärmen när jag satte dit stänkskydd. Känns som der blir godis för rosten om några år. Vilken rostskyddsfirma i sthlm ska man välja?

Jag har bara anlitat Rostskydds Metoder i Vinsta till mina bilar. De känns att ha koll och har ett gott rykte.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.