Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Hej hopp!

Funderar på att hänga på den stora vingen på min WRX MY05.
      (Trots den rent ut sagt löjliga stöldrisken)
      Men har då lite frågor som ni säkert kan svara på.

Vart beställer jag bästa modellen som är lik den som sitter orginal på STi:n? (MY05)
      Jag vill INTE lägga 14 lök på orginaldelar utan det duger fint med en replika i gott skick till vettigt pris och material.

Såg på ett ställe att man kunde få vingen förmålad i sin bils färg, är det verkligen värt priset? Någon som testat?

Och när man monterar, går det att byta rakt av mot mellanvingen som jag har nu utan att man är tvungen att borra massa nya hål i luckan?

Och slutligen: Går det att få en larmkopplad, bredsprutande eldkastare monterad i avgasröret så att ev ving-tjuvar får sig en överraskning? x(

Tack på förhand!

Strat
      Deltagare

Snos det verkligen så mycket av de nya vingarna? Är väl mest original gt-vingen som ryker iom att den passar rent fysiskt på rätt många bilar.

pannan
        Deltagare

Som Strat säger verkar det inte snos allförmånga nya vingar. Har faktiskt inte hört något fall ännu varken på SSI forumet eller något annat forum i Sverige.

Efter att ha tittat på min vinge så blir den helt obrukbar vid ett ev ryck. Kommer att spricka överallt då den sitter betydligt bättre än vad den gör på GT:n.

Du kan hitta vingar på bl a http://www.scoobyworld.co.uk

//J

thorlake
          Deltagare

Öh, nehe så ”bra” då.

Men var det någon som hade svar på mina övriga frågor?

Är scooby vingarna bra? Vilken av dem är Sti Replikan för MY04 – 05:orna?

pannan
            Deltagare

New STI8/19 Style Rear Wing

Det är den vingen du skall ha om du är ute efter en kopia på originalvingen. Kvalitén lär inte vara sämre än alla andra kopior på marknaden. Förtroendet ifrån min sidan för Scoobyworld är hittills mycket högt.

/J

thorlake
              Deltagare

Pannis, var det du som fick din kärra omlackad på garantin?

Jag har också en Svart kärra och det känns som om hårda sidvindar kan repa lacken.
                Den verkar vara en smula medioker för att vara rejält blygsam.
                Hur länge åkte du innan omlack?

BTW: nu har jag handlat vinge å grejjor. 🙂
                Bussiga snubbar på ScoobyWorld. Kunde pruta 100 pund, inte illa.
                Dock en ruggig frakt på 75 pund vill jag lova, men paketet e ju hyfsat stort. Får se hur länge det dröjer innan pryttlarna anländer.
                🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.