SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning BFGoodrich g-Force?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Hur som helst! Nu köpte JAG G-Force 215/45 WR17 (tror jag dom hette). Dom har 10mm smalare kontaktyta än Pirellis P-Zero Nero 215/45 ZR17. Således har G-Forcearna lite rundare kanter. Vad vi mätte upp dem på bilen så skall de inte skrapa i, vilket Pirelli definitivt skulle göra. Men med full bil kanske det tar i någonstans i nåt riktigt fälgskadeglatt hål i vägen. Men då får man nog skylla sig själv.

Jäkligt snyggt mönster iaf! Och lite billigare än Pirelli.

215/45 på ET48 låter lite tajt, men om detta går så bra som det verkar, så fyller dessa däck hjulhusen bra mycket snyggare än 215/40 och 205/45 samt 205/40. 🙂 Min opinion!

MEN, lufttrycket!?!?
      På 205/50-16 sommar så körde jag 2.3 fram och 1.9 bak. Original alltså och funkade mycket bra. 2.3 runt om var ingen höjdare.
      Nu på dessa nya 215/45-17 så här trycket för tillfället 2.1 runtom… men vad är lämpligast!?!? Det SKA väl inte vara samma däckstryck runt om!?

/MickeM

Manor
      Deltagare

Hej !

Det ”ska” vara ett lite lägre däckstryck bak. Själv kör jag med 3.0 fram och 2.8-2.9 bak på mina 225x35x18…det tycker jag har fungerat bra, och var inte alls så stötigt som jag trodde det skulle bli.

mvh Mats N

MickeM
        Deltagare

Någon som har erfarenhet av BFGoodrich g-Force däcken?
          Jag har som första val Pirelli P-Zero Nero, men ovan nämnda har rundare kanter så risken att de tar i med lite större dimensioner är mindre jämfört med Pirellis… jag testade nyss 215/45 ZR17 på 7×17″ OZracing guld ET48 och det verkar gå bra om man tar bort eller skalar lite på gummilisten.. men frågan är… Nån som testat g-Force?

/MickeM (GT99)

MickeM
          Deltagare

Förr hade jag BridgeStone Potenza.
            Nu har jag BFGoodrich g-Force.

Jisses va det tjuter i kurvorna när man tar i!
            Potenzan var det ketchup i… fäste, fäste, SLÄPP!
            g-Force är det… fäste, fäste, tjuuuut, slääääpp-njaeee… ställ!

Sammanfattningsvis tycker jag g-Force har bättre fäste, men vilket liv det ska va för lite skoj! Körde iaf ifrån en RX-7 Gen3 i en rondell utan problem!! 😛

En sak till, jag har ingen aning hur man testar däck men g-Force känns bättre. Dock med 2.1 bars däckstryck runtom, vilket nog ska ändras till 2.5 fram och 2.1 bak eller nåt, va vet jag.

Varför tjuter vissa däck?

/MickeM

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.