SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bild: Dawes Device variant? Uppdatering

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

chip kan ja inte säga att det är. mer en signal dem har lurat från luftmassmätaren ,som ja har förstått det.

Enligt turbocenter får imprezan bränsle upp till 1,3 bar vilket jag tvivlar på. Då imprezan går fett på vissa register o magert i andra. risken e att man får hål i en kolv. GT:ns motor har lite sämre kylning på 2an eller om de va 3ans cyl som subaru löst genom o skicka på mer soppa. Om du laddar mkt mer så säger de sig självt va som händer.
      Men om du laddar 1,1bar så funkar de väl ok.
      Jag kör med 1bar i min . Jag tog bort den där pysen o satte dit en dawes o ställde ner trycket.
      Mina fuelcuts försvann med bytet/sänkning av laddtryck.
      Vet folk som kör med 1,1bar o de funkar det med ,men de e ju klart att en riktig mappning e ju bättre. Men den kostar ju.
      Så mitt råd är att antingen ha den kvar o titta på laddtrycksmätaren så de inte skenar iväg eller o byta till en dawes då dessa inte kan skena. Samt att dawesen går väl inte att ställa till mer än 1,2-1,3bar vad ja märkt . Skaffa dawes så länge o spara till en riktig mappning .

MVH Dennis /japp bilderna stämmer på turbocenters trimning

volvosnubbe
      Deltagare

PS finns ingen i västra frölunda som håller på med subaru vad jag vet.
        Möjligtvis söderkvist men dem e inte kvar sen länge o dem håller inte på med sådant..
        Bor i trakterna 😉

hermelinen
        Deltagare

Okej, Tack för dina svar.
          Jag ska ringa dom imorgon.

Men vad är det som stämmer överns med bilderna? Vad har dom gjort/ändrat som man kan se?

specialized
          Deltagare

Okej, Tack för dina svar.Jag ska ringa dom imorgon.Men vad är det som stämmer överns med bilderna? Vad har dom gjort/ändrat som man kan se?

Laddtrycksstyrningen (solenoid/ Ecu) är ju bortkopplad iom. att du inte har något T-kors med slang som går till solenoiden.

Kan ju mycket väl stämma att det är som volvosnubbe säger, att det är yttliggare ett av turbocenters mindre seriösa trimförsök.

Sök här angående Superchip , finns trådar angående hur det ser ut och hur man kopplar ur det, om du nu har ett sådant.

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
            ———————————-
            SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

hermelinen
            Deltagare

Allt stämmer överns med det Volvosnubben säger, ringde TC idag, men dom hade semesterstängt.
              Ska man be dom ta bort skiten, eller be jrm göra det då jag ska mappa?

.zip
              Deltagare

Ska man be dom ta bort skiten, eller be jrm göra det då jag ska mappa?

Det låter bra 🙂

//.zip

hermelinen
                Deltagare

Vilka ska få ta bort det då, Turbocenter, eller jrm? Vet JRM vad dom har pysslat med osv?

.zip
                  Deltagare

Ring eller mejla JRM och prata med dom.
                    Men om det är ändå JRM som ska mappa så låt dom göra hela jobbet.

//.zip

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.