- Detta ämne har 14 svar, 2,144 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Glow.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2011 kl. 11:35 #25883GlowDeltagare
hallå. har lite bilder från mantorp om någon är intresserad? hoppas jag fick med dom flesta men hör av er med kännetecken å ev regnr på bilen så ska ja kika i arkivet efter eran bil. går bäst,snabbast och smidigast med mail men de går även bra att skicka PM.
några förtittar, OBS! helt oredigerade å direkt ur kameran! ska fixas med mera bilder när tiden fås:) sålänge håll tillgodo med några förtittaroch sist men inte långsammast (som bevisat) våran honda CRX, 1,6L UTAN V-tec å stressfläckt 😉
15 maj, 2011 kl. 13:28 #224031LaaGODeltagareJag fyller på med lite mer bilder från träffen, om det går för sig. Jag har inte hållit i en systemkamera på flera år, så bilder kanske inte är 100%. Fler bilder finns på denna länk:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=24854&album=15703
15 maj, 2011 kl. 18:44 #224024Nikke McRaeDeltagareFina bilder. Mera mera! 🙂
Har skickat ett mail till dig Glow.
15 maj, 2011 kl. 18:52 #224033GlowDeltagareFina bilder. Mera mera! 🙂
Har skickat ett mail till dig Glow.
såg detta å har svarat 🙂 men nu ser ja ju att de ja länka i mailet ä din bil, eller hur:) var de du som hängde med våran CRX så många varv i början av dagen när ja körde eller? eller vem va de??! de va nån som gjorde de:)har för mej de va en impreza 😉
15 maj, 2011 kl. 19:04 #224025Nikke McRaeDeltagaresåg detta å har svarat 🙂 men nu ser ja ju att de ja länka i mailet ä din bil, eller hur:) var de du som hängde med våran CRX så många varv i början av dagen när ja körde eller? eller vem va de??! de va nån som gjorde de:)har för mej de va en impreza 😉
Har svarat tillbaka. 😉
Har 1 timme ombordfilmsmaterial att gå igenom. Kollade lite snabbt och jag låg bakom en CRX på mitt första pass, tills jag valde och gå av o kolla däcktrycket. Du blev omkörd av en mörkblå impreza (typ som min fast STI) strax innan jag kom ifatt. Ska försöka få med dig i den slutliga filmen, den kommer ut på Youtube någon gång under veckan.15 maj, 2011 kl. 19:23 #224032GlowDeltagareHar svarat tillbaka. 😉
Har 1 timme ombordfilmsmaterial att gå igenom. Kollade lite snabbt och jag låg bakom en CRX på mitt första pass, tills jag valde och gå av o kolla däcktrycket. Du blev omkörd av en mörkblå impreza (typ som min fast STI) strax innan jag kom ifatt. Ska försöka få med dig i den slutliga filmen, den kommer ut på Youtube någon gång under veckan.länka den då! 😀 vet inte om du körde fullt eller så men va jag tyckte så gick de ganska jämt ;)den mörkblåa som gick så in i ****? ja han kom som skuten ur en kanon på rakan där engång
15 maj, 2011 kl. 19:42 #224028AntelnDeltagareLite fler bilder…
Hur gick det på eftermiddagen efter jag åkt? Och kom Piff o Puff hem?
Och jag är inte van vid kameran än, så ursäkta bilderna… 🙂
/ Andreas
15 maj, 2011 kl. 19:52 #224034GlowDeltagarede va inget fel på dom bilderna Anteln. MEN du kan testa att ändra slutartiden till 150-200 åtminstonde när du fotar på bana om du inte är stadig på handen ELLER om de går fort för bilarna, annars brukar de vara rätt bra att ligga mellan sej 70-120 dels på slutartiden för att få fartkänsla i bilderna när de rör på sej 🙂
om du ni har en lite dyrare kompakt kamera eller system kamera då vill sejja 🙂15 maj, 2011 kl. 20:01 #224029AntelnDeltagareTja, jag vet inte om Nikon D3100 räknas som dyr, men borde gå att ställa in på den i alla fall.
Behöver nog ett något mer långzoomat objektiv dock, 18-55 kändes som att det var lite för långt ifrån för att få riktigt bra kort på bana.
Ska försöka komma ihåg tipset dock, och jag är inte speciellt stadig på handen, tyvärr.
Bilderna som ser ut att stå stilla på banan var ett första försök på att använda sportläget, som du sa så ser det ju väldigt trist ut när allt står stilla (plus att jag fått leka med exponeringen och brightness en del för att få upp ljusstyrkan i bilderna från banan).
Tack för tipset. 🙂
15 maj, 2011 kl. 21:11 #224035GlowDeltagareTja, jag vet inte om Nikon D3100 räknas som dyr, men borde gå att ställa in på den i alla fall.
Behöver nog ett något mer långzoomat objektiv dock, 18-55 kändes som att det var lite för långt ifrån för att få riktigt bra kort på bana.
Ska försöka komma ihåg tipset dock, och jag är inte speciellt stadig på handen, tyvärr.
Bilderna som ser ut att stå stilla på banan var ett första försök på att använda sportläget, som du sa så ser det ju väldigt trist ut när allt står stilla (plus att jag fått leka med exponeringen och brightness en del för att få upp ljusstyrkan i bilderna från banan).
Tack för tipset. 🙂
tror sportläget ä till för att just frysa bilderna? eftersom man vill ha stadiga klara bilder i ex handboll osv… använder aldrig dom färdiga lägena på min kamera… blir P,AV,TV å manuell 🙂
ja använde mej av ett 70-300 objektiv, de va lagom 🙂 övning ger färdighet 😉15 maj, 2011 kl. 22:14 #224030AntelnDeltagaretror sportläget ä till för att just frysa bilderna? eftersom man vill ha stadiga klara bilder i ex handboll osv… använder aldrig dom färdiga lägena på min kamera… blir P,AV,TV å manuell 🙂
ja använde mej av ett 70-300 objektiv, de va lagom 🙂 övning ger färdighet 😉Jo, har för mig att sportläget är till för just det, men var skoj att prova. 🙂
Och jo, övning ger färdighet… ska bli skoj att fota nästa gång och se om man inte blir lite bättre kanske. Funderar på antingen 55-200 eller 70-300 själv, men frågan är om man blir upprörd över glappet mellan 55 och 70 eller om man knappast tänker på att man saknar det. Vad har du för största bländare på ditt 70-300 objektiv? Nått “blligt” typ 2,8 eller något mer humant som 4? 🙂
(Mycket OT i denna tråd nu, ber om ursäkt för det.)
16 maj, 2011 kl. 07:38 #224026Just tryDeltagarelänka den då! 😀 vet inte om du körde fullt eller så men va jag tyckte så gick de ganska jämt ;)den mörkblåa som gick så in i ****? ja han kom som skuten ur en kanon på rakan där engång
Hej! Min bil ( den mörk blåa ) gick relativt fint denna helgen. Tyvärr hade jag lite problem med misständningar på höga varv under dagen. Detta gjorde att jag fick växla redan vid 6000 rpm. Saknade alltså ca 1500 varv. Dock tror jag inte detta gjorde så fruktansvärt mycket på varvtiderna.
Passar på att fråga om det är okej att använda dina bilder. Tänkte då mest på garaget och liknade sidor.Mvh Magnus
16 maj, 2011 kl. 07:40 #224027Just tryDeltagareÅhh man blir ju inte lite sugen på att använda sin bil när man ser såna här bilder, tur det kanske så man inte tappar motivationen helt och hållet! 😉
Jävlar Magnus/Just-Try, gillade verkligen den “nya” looken på din bil, dom där BBS fälgarna satt som gjutet på den bilen! Raauwr! 🙂
Tackar! Är även själv sjukt nöjd med årets look! Ser även helt okej ut med silver ( euro spec sti fälgar ) på gatan. Dock så blir det en mycket råare känsla med matt svart.
16 maj, 2011 kl. 15:53 #224036GlowDeltagareJo, har för mig att sportläget är till för just det, men var skoj att prova. 🙂
Och jo, övning ger färdighet… ska bli skoj att fota nästa gång och se om man inte blir lite bättre kanske. Funderar på antingen 55-200 eller 70-300 själv, men frågan är om man blir upprörd över glappet mellan 55 och 70 eller om man knappast tänker på att man saknar det. Vad har du för största bländare på ditt 70-300 objektiv? Nått “blligt” typ 2,8 eller något mer humant som 4? 🙂
(Mycket OT i denna tråd nu, ber om ursäkt för det.)
har bländare F4.. duger gott soliga dagar :)med den slutartiden jag hamnade på så fick de bli bländare 10-22 beroende på hur molnigt de va under dagen
16 maj, 2011 kl. 15:55 #224037GlowDeltagareHej! Min bil ( den mörk blåa ) gick relativt fint denna helgen. Tyvärr hade jag lite problem med misständningar på höga varv under dagen. Detta gjorde att jag fick växla redan vid 6000 rpm. Saknade alltså ca 1500 varv. Dock tror jag inte detta gjorde så fruktansvärt mycket på varvtiderna.
Passar på att fråga om det är okej att använda dina bilder. Tänkte då mest på garaget och liknade sidor.Mvh Magnus
klart du får använda bilderna 🙂 speciellt när du frågar. de tycker jag om 🙂 men skicka din mail i ett PM till mej å skriv vilken bil du har i de(så jag inte blandar ihop massa bilar)så får du bilder med lite högre upplösning å lite mindre text
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.