› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Bilder på bromsar
- Detta ämne har 20 svar, 974 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 4 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2003 kl. 10:43 #83032
OzO
DeltagareOk, vi struntar i engelskalektionen… 😉 Har du hunnit testa dem (köra in dem) ännu? Efter att ha stampat lite på mina nya Pägidds så verkar dom betta en trilliard ggr mer än de gamla. 🙂
Måste fixa skivorna dock… och efter luftning så…. biiiiiiit! }(
Fortsätt rapporterna med WRC-projektet nu, Alien! 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”Id be unstoppable… if I could just get started!”10 juli, 2003 kl. 11:01 #83046Niklas
DeltagareHar inte testat dem jättemycket än. Det jag märker mest skillnad av är hur stom bromspedalen har blivit efter att slangarna blev bytta mot stålomspunna. Jösses. Nu skulle man bara fixa bromscylindern också så den inte rör sig… 😀
Hur långt normalkörning måste man köra innan de är inkörda?
10 juli, 2003 kl. 11:14 #83039Mange
DeltagareÅk ut och bromsa lagom hårt några gånger, för att slita in dom mot belägget . Sen kyler du dom genom att ta en liten svänge med minimalt med bromsningar. sen bromsar du hårdare än hårdast några ggr.
/Mange
10 juli, 2003 kl. 11:18 #83033OzO
DeltagareNormalkörning är nog inte bästa sättet att köra in bromsarna. Om man inte tokgasar och tokbromsar hela tiden! 😀
Har inte fått någon specifik beskrivning ang. Pagid och frågar man Pete på Scoobysport så svarar han bara ”Yeah, yeah, yeah…” som han alltid gör.
Så jag har kört ett gäng vändor (10?) där jag gasar upp till 100+ och ställer mig på bromsarna (och då menar jag halvfullt de första 3-4 ggr för att sen ta i för kung och imprezaland se sista!). Sen låter jag dem kallna lite och så har jag upprepat detta en gång. Så nu får vi se… 🙂
Och vad jag har läst skall man helst inte köra in både belägg och skivor samtidigt. Men vad vet jag…
Ang. bromscylinderstaget så är jag inte imponerad. Själva konstruktionen passar inte 100% utan man får borra upp ett av skruvhålen så att det skall passa (tog ett tag och många svärord innan jag fattade detta) mot väggen till främre hjulhuset. Iofs verkar själva plåtkonstruktionen i övrigt gedigen, men sen har man en (klen?) bult som skruvas emot bromscylindern och den viker sig något och alltså blir det en liten vinkel mellan bulten och cylindern och därför kan cylindern ändå röra sig lite… fast den rör sig mindre det gör den.
Kan man få tag i staget billigt kan det vara värt att ha. Annars är det för mycket pengar och för mycket anpassning på en produkt som skall passa rakt av.
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”Id be unstoppable… if I could just get started!”10 juli, 2003 kl. 11:46 #83047Niklas
DeltagareÅhfan, hade ingen lapp med så verkstan tyckte jag skulle köra lugnt och bromsa nätt i början. Men får kanske göra som du säger. 10 stycken 100-10 bromsningar.
10 juli, 2003 kl. 16:43 #83048Niklas
DeltagareStavfel? Nu förstår jag inte vad ni menar… 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
