SSC Allmänt snack Allmänt småprat Bilder på bromsar

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #83032
    OzO
    Deltagare

      Ok, vi struntar i engelskalektionen… 😉 Har du hunnit testa dem (köra in dem) ännu? Efter att ha stampat lite på mina nya Pägidds så verkar dom betta en trilliard ggr mer än de gamla. 🙂

      Måste fixa skivorna dock… och efter luftning så…. biiiiiiit! }(

      Fortsätt rapporterna med WRC-projektet nu, Alien! 🙂

      ________________________________________
      http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
      ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
      ”Id be unstoppable… if I could just get started!”

      #83046
      Niklas
      Deltagare

        Har inte testat dem jättemycket än. Det jag märker mest skillnad av är hur stom bromspedalen har blivit efter att slangarna blev bytta mot stålomspunna. Jösses. Nu skulle man bara fixa bromscylindern också så den inte rör sig… 😀

        Hur långt normalkörning måste man köra innan de är inkörda?

        #83039
        Mange
        Deltagare

          Åk ut och bromsa lagom hårt några gånger, för att slita in dom mot belägget . Sen kyler du dom genom att ta en liten svänge med minimalt med bromsningar. sen bromsar du hårdare än hårdast några ggr.

          /Mange

          #83033
          OzO
          Deltagare

            Normalkörning är nog inte bästa sättet att köra in bromsarna. Om man inte tokgasar och tokbromsar hela tiden! 😀

            Har inte fått någon specifik beskrivning ang. Pagid och frågar man Pete på Scoobysport så svarar han bara ”Yeah, yeah, yeah…” som han alltid gör.

            Så jag har kört ett gäng vändor (10?) där jag gasar upp till 100+ och ställer mig på bromsarna (och då menar jag halvfullt de första 3-4 ggr för att sen ta i för kung och imprezaland se sista!). Sen låter jag dem kallna lite och så har jag upprepat detta en gång. Så nu får vi se… 🙂

            Och vad jag har läst skall man helst inte köra in både belägg och skivor samtidigt. Men vad vet jag…

            Ang. bromscylinderstaget så är jag inte imponerad. Själva konstruktionen passar inte 100% utan man får borra upp ett av skruvhålen så att det skall passa (tog ett tag och många svärord innan jag fattade detta) mot väggen till främre hjulhuset. Iofs verkar själva plåtkonstruktionen i övrigt gedigen, men sen har man en (klen?) bult som skruvas emot bromscylindern och den viker sig något och alltså blir det en liten vinkel mellan bulten och cylindern och därför kan cylindern ändå röra sig lite… fast den rör sig mindre det gör den.

            Kan man få tag i staget billigt kan det vara värt att ha. Annars är det för mycket pengar och för mycket anpassning på en produkt som skall passa rakt av.

            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
            ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
            ”Id be unstoppable… if I could just get started!”

            #83047
            Niklas
            Deltagare

              Åhfan, hade ingen lapp med så verkstan tyckte jag skulle köra lugnt och bromsa nätt i början. Men får kanske göra som du säger. 10 stycken 100-10 bromsningar.

              #83048
              Niklas
              Deltagare

                Stavfel? Nu förstår jag inte vad ni menar… 😉

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.