Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Sitter och funderar vad man ska köra för fälgar samt däckdimension till sommarn.
      Kännde att att jag(och säkert fler) behöver lite insperation.
      Så i denna tråd tänkte jag att man kunnde posta en bild på sina hjul och skriva vilken fälg och däckdimension samt ET man har.

Jag börjar med minda fula vinter fälgar.
      De är plastdippade OEM 17″ med 225/55-17 Hakka 5or som skrapar i när man svänger fullt.

Patrick P931
      Deltagare

Vilket coolt stuk du har på bilen!

Personligen gillar jag orginalfälgarnas utseende och det hade nog inte tagit i med orginalhöjd på bilen?

Det är lustigt, du bor uppe i Norrland och har sänkt Forester. Jag bor mitt i Stockholm och önskar nästan komma högre upp. 😀

Joakimgabrielsson
        Deltagare

Kan varmt rekomendera 18×8,5 et 30 på new age. 225/40 däck.

Tribbe
          Deltagare

Rota Gra 18″x 7.5″ ET48
            225/40ZR18

De är inte så aggresiva men har aldrig skrapat i heller så 🙂

Sen det där med att man måste tvätta vita fälgar hela tiden stämmer ju inte… Tycker dessa är hur lätta som helst att göra rena. Hade ett par Dotz Roadster BL på min förra bil och det var ett helvete att hålla det svarta rent.

pettsun
            Deltagare

Vilket coolt stuk du har på bilen!

Personligen gillar jag orginalfälgarnas utseende och det hade nog inte tagit i med orginalhöjd på bilen?

Det är lustigt, du bor uppe i Norrland och har sänkt Forester. Jag bor mitt i Stockholm och önskar nästan komma högre upp. 😀

Tackar 🙂
              Tror inte heller dom hade skrapat i Om höjden vore original.
              Tycker inte den är speciellt låg, blir att sänka ner den ännu mer till sommarn. De enda är skarven till bakre ljuddämparen som blir lite Väl lågt ner.

pettsun
              Deltagare

Kan varmt rekomendera 18×8,5 et 30 på new age. 225/40 däck.

Snyggt!
                Funderar själv på samma däckdimension fast på en 18×9.5″ fälg men antingen et 38 eller 30.

Patrick P931
                Deltagare

pettsun känner till den, men för er andra som har missat den så har ni drygt 150 sidor med feta hjul på Subarus coolaste bilar här:
                  http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/aggressive-wheel-foresters-45681/

😉
                  Patrick

TomK
                  Deltagare

Rota T2-R 18″x9,5 ET38 255/35-18

pettsun
                    Deltagare

fläskigt! 🙂

Behöver lite åsikter på mina alternativ av fälgar. Sitter just nu och funderar på dessa nedan, alla i samma storlek 18×9.5 et35

Tycker nästan dem första(BBS kopiorna) är coolast men är rädd för a dem ser B-iga ut i verkligheten

Patrick P931
                      Deltagare

Rota Grid (eller orginalet som Rota kopierat vad den nu heter) är sanslöst coola på en sänkt Forester emå. 🙂

pettsun
                        Deltagare

nja. Hade helst velat ha Rota GTR-D 18″x9.5. Men finns ej i 5*100

Patrick P931
                          Deltagare

nja. Hade helst velat ha Rota GTR-D 18″x9.5. Men finns ej i 5*100

Bara någon dag innan (så typiskt) jag köpte fälgar (5×100) köpte jag 25 mm spacer från 5×100 till 5×114.3, öppnar för många fler möjligheter. Det kanske är ett alternativ för dig?

pettsun
                            Deltagare

nja De Gör de inge lättare, då jag måste ha fälgar med minst et55 om jag ska ha 20mm Spacer.
                              Vill ha mer bilder 🙂 posta på kamrater!
                              Nån som vet nån bra sida med mycket fälgar till rätt pris? Gärna lite aggressivare stuk med bred Läpp.

Arson
                              Deltagare

Hjulen som de såg ut ikväll :p

Christian S
                                Deltagare

så här ser mina ut, 8X18″ INOVIT TR17 ET42

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.