› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Bilder på nya Impreza WRX -08.
- Detta ämne har 116 svar, 9,909 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2007 kl. 08:49 #197590
Yonaz
DeltagareJag gillar den mer och mer…
Högstbjudande på en STI -06? 🙂
12 oktober, 2007 kl. 09:09 #197561Blocken
DeltagareJag gillar den mer och mer…Högstbjudande på en STI -06? 🙂
100′ & en karta stark? :+
/A
12 oktober, 2007 kl. 11:22 #197582Lt Dan
DeltagareJa, och 02:an var (är fortfarande) riktigt gräslig jämfört med en GT.De fick lite ordning på den med åren, och en 06-07 är såpass att man skulle kunna tänka sig en sådan, nu är det tillbaka till ruta ett igen, och den här gången har man dödat den helt, allt som lockade mig till att välja en Impreza är helt borta.Var och en är väl berättigad till en åsikt, jag väljer att visa mitt missnöje./J
Hörru Agenten! 🙂
Så här skrev du tidigare om 06:an”Oj, en SAAB-Alfa…ännu ett modellår där det kommer gå åt plast för att ge den det hungriga utseendet som den förtjänar.
Den enda frågan jag ställer mig – vad var felet på >03:ans design?
Det märks att alfadesignern börjar sätta sin prägel på det hela..”
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=23769&sub_topic_id=23770&mesg_id=&page=#23772Och…
”Bah, efter 00:an så tappades subarulooken helt.
Jag har gjort en Horst-Hirschenkeller-känna-in-design-studie på 06:an, och visst fungerar den, men ingendera av de senare karosserna har känts som att Subaru hittat rätt i designen.
Tidigare på GC8:an var det små saker som ändrades, som skärpte upp utseendet, nu har man tagit fram stora verktygslådan i photoshop till ansiktslyftningarna…och jag upplever det som att man tappar fokus, och ”hattar” lite med designen.
Men det kunde vara värre, det kunde se ut som en evo x…huga…
/J – som klurar på en till Impreza, naturligtvis 99-00.”
/D
12 oktober, 2007 kl. 12:05 #197535SecretAgentMan
DeltagareSvaret är enkelt, man vänjer sig, och 06-07 är helt ok med små saker gjorda (se Yonaz bil) – och innan det så snöt sig subaru med att få bort bugeysen ( :p till amit).
Att det var en total ripoff av Alfa är en annan sak, och att det var herr Zapatinas förtjänst (chefsdesigner från Alfa, som tog med sig alfagrillen).
Det har varit saker att konstant vänja sig med – men i detta fallet anser jag att det är ett totalt övertramp – de har dödat den helt denna gången.
Imprezan har samma (o-)naturliga utveckling som andra roligare bilar.
M3E30 jämfört med de moderna M3orna som trots allt är helt ok, men en E30 är något speciellt, och kommer alltid att vara så.
Samma kan sägas om en gammal urquattro – är det någon mer än motornördar som kan se att en RS4:a är något speciellt? 😉Man mjukar till, tar bort kantigheter, bilar blir tystare, tyngre, säkrare och fylls med skit som inte tillför ett smack för den som vill KÖRA bil (inte behöver man navi på isen inte.. :+ ).
Det handlar bara om en enda sak, man fegar ur, och gör bilen mer attraktiv för en större massa, och vill sälja på volym.Var vänlig respektera min åsikt, förmodligen kommer man vänja sig även här, men den stora skillnaden nu är att man aldrig i h-vete kommer köpa en, vilket man nästan kunnat tänka sig med modellerna fram till och med 07 (02 bortsett då).
/J
P.S. Det kan ju vara att man är gammal, och alltid kommer föredra en Mexicoeskort eller en rallykadett framför det moderna skrotet med. 😉
12 oktober, 2007 kl. 12:23 #197598STIred
DeltagareNej tack för mig också… När jag först fastna för imprezan så var det råa utseendet och som tilltalade mig först. Såg ju inte ut som alla andra bilar, stack ut från mängden.
Denna ser ut som vilken annan bil som helst. All karaktär är borta…om man nu inte räknar ett STI emblem som karatär 😉
Hade nog aldrig fastnat för märket om det hade varit denna modellen man sett för första gången.Tur man köpte sin bil i tid innan det började gå utför }(
/r
12 oktober, 2007 kl. 12:44 #197541Strat
DeltagareDet ligger så mycket mer i hur vi ser på en Impreza än en bild.
Titta på denna bilden:
http://213.132.112.100/images/44/4449173203.jpg
Den är ju inte direkt supertuff och rå…
Man måste veta vad man jämför istället för att kasta ur sig bu och bä hit och dit. Men det är ju svårt för alla att klara det.
/Claes
12 oktober, 2007 kl. 12:55 #197583Lt Dan
DeltagareSjälvklart respekterar jag din åsikt SAM.
Ville bara belysa det du själv skrev att man med tiden kanske vänjer sig. Så kanske även i det fallet lite längre fram när chocken lagt sig 😀 , men jag håller med om att det inte är en Impreza längre…
Hursom är det en stenhård bil ,det enda jag retar mig på är fönster ramarna }(
Tycker Subaru gjort det bra iaf./D
3 december, 2007 kl. 20:56 #197608thorlake
DeltagareSäkert någon som redan sett det å redan pratat om det, men vem f-n orkar läsa 119 poster. 😉
Men vilken såspropp nya WRX 08:a är jämfört med den äldre.
0-100 på 6,5
Maxfart 209 km/h.Me 230 kusar. Vad e problemet??
Den ”gamla” 05:an med 225 kusar gjorde ju 0-100 på 5,9 å maxade 235.
Mer soppa drar den oxå.
Rishög!
/Thorlake
4 december, 2007 kl. 18:57 #197556Wiklundh
DeltagareHar oxå sett 209Km/h och det måste vara tryckfel om inte det skulle vara någon elektronik som begränsar hastigheten.
4 december, 2007 kl. 20:41 #197609thorlake
DeltagareTryckfel? Tja kanske det… men på Subarus egen hemsida?
Read em n weap. 🙂
http://www.subaru.se/impreza_specifikationer.aspx/Thorlake, som minsann satt bak i polisbilen idag och pratade allvar…
5 december, 2007 kl. 16:40 #197557Wiklundh
DeltagareKan inte tänka mig att den nya WRX:en skulle ha lägre toppfart än med den gammla karossen.
Det är ju samma motor i.
Måste blivit något tjall på översättningen eller så är min gissning.
Någon får väll testa vad 08:an gör original. 🙂5 december, 2007 kl. 17:29 #197542Strat
DeltagareKnasigt. Lär ju knappast bero på utväxlingen heller… Men vem bryr sig om toppfart? 😉
/Claes
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.