› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Bilder på olika mätare
- Detta ämne har 26 svar, 2,660 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2004 kl. 21:29 #156688
arikesti
DeltagareAlienDiCE du e inte ensam..
Jag är också en sån som måste pilla bort skyddsplast, å det kvickt.
Helst utan att fråga ägaren till plasten för å se om dom reagerar.
Ingen som gjort hittils:-(Men, var köper man dessa ursnygga Defi mätare?
Finns det ingen svensk återförsäljare som insett samma sak som många imprezaägare. Must have helt enkelt. Dom mätare som finns att köpa över disk här i Sverige har ju samma design som Erik Carlsson ”På taket” hade på sina mätare i sin Saab 96.27 mars, 2004 kl. 22:24 #156672Janne248
Deltagare>Men, var köper man dessa ursnygga Defi mätare?
>Finns det ingen svensk återförsäljare som insett samma sak
>som många imprezaägare.Jag vet det finns en tråd här någonstans där jag skriver priser på DEFI grejor från en svensk sida.
Affären är: http://www.psr-racing.com/
19 december, 2005 kl. 06:19 #156676Manor
Deltagare>…dansbandskille? 😮 En konkurrent i Suuuuuura på min ära!
>:D :+
>
>/J – Idrottande kille från Suuuuuuura.Jaså, sorry…det var ”en reGäl ™ idrottande dragspelsspelande kille i Suuuuura” som jag menade :D.
mvh Mats N
PS. Får man ett PM unde dagen Jerry? När, var, hur men inte varför.19 december, 2005 kl. 06:19 #156677Manor
Deltagare…äsch det bidde ingen montering av några ytterligare mätare denna helg (felleverans av en av mätarna, samt saknad kabel och adapter). Bättre lycka nästa helg, eller hur du ”Bingolottospelande yngling i Suuuura” :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #156675Manor
DeltagareHej !
Jag har idagsläget turbotryck samt oljetryck (52 mm) sittande i en hållare på A-stolpen (precis som på Jannes bild här ovan). I helgen blir det montering av 60 mm oljetemp, bränsletryck samt avgastemp i en hållare på ”solglasögon-facket”. Då jag kör helt original (förutom dragkrok och ballare bakre ljuddämpare :P) så kommer jag ha en oerhörd nytta av dessa extra mätare :D. Bränsletrycket ger mig t.ex information om…ehhh…hur bränsletrycket är. Om detta sjunker så tror jag att man ska kolla däckstrycket, eller möjligtvis kolla om dragkroken sitter kvar :D. Dessa Defi-mätare är också kompletterade med KnockLink samt LambdaLink, som utseendemässigt matchar Defi…NOT!!!
Hur som helst…ballt är det med mätare, och speciellt Defi.
mvh Mats N
PS. Mätarna är beställda från England, men trots mängdrabatt så kostar det en slant…men va f-n…pengar och muskler är ingen trång sektor :*.19 december, 2005 kl. 06:19 #156674Manor
Deltagare…inget att tveka om…Defi RULEZ ;).
mvh Mats N
PS. Tre ytterligare Defi monteras på lördag, av en ”glad dansbandskille i trakten av Suuuuuuuuuuuuuuuuuura” :P.19 december, 2005 kl. 06:19 #156673Manor
Deltagare>Pilla bort skyddsplasten på kontrollenheten Janne. 😀
>
>/J – Defi äger.…behåll plasten på Janne…jag har min skyddplats kvar också :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #156681Wallinen
DeltagareJag får tacka alla som bidragit med bilder och länkar.
Måste säga att Defi mätarna ser grymt bra ut och att dom sen visar rätt oxå är väl bara en bonus 🙂
Jag får sätta mig ner och fundera ut vad jag ska investera i.
Det blir inte lätt men jag ska försöka./W
19 december, 2005 kl. 06:19 #156683Wallinen
Deltagare>Ursäkta tråd kap!
Du är ursäktad:)
Fritt fram att kapa tråden till höger o vänster.
Allt som sägs om mätare kommer till nytta./W
19 december, 2005 kl. 06:19 #156684Wallinen
DeltagareMatsN,
tack för infon. Nu har du hela batteriet av mätare då?
Glöm inte att titta lite på vägen med:DHade jag bara haft obegränsat med muskler och pengar så hade jag nog oxå köpt Defi men så är det inte.
Ska fundera på saken.
/W
19 december, 2005 kl. 06:19 #156668SecretAgentMan
Deltagare…dansbandskille? 😮 En konkurrent i Suuuuuura på min ära! 😀 :+
Äljen – jag körde Cilikon jag med, och bestämde mig för att det var snyggare än att borra hål, och det sitter framför allt mycket bättre.
Den dagen man får för sig att ta bort konsollen så finns det högst troligen en risk att det kommer att bli ett elände att snygga till a-stolpen vid närmare eftertanke ( 😮 ) – men det sitter japaner och gjuter plast hela dagarna (i värsta fall får man slå en pling till herr Skrot och kolla fall han har en plastbit över).
🙂
/J – Idrottande kille från Suuuuuuura.
19 december, 2005 kl. 06:19 #156667SecretAgentMan
DeltagarePilla bort skyddsplasten på kontrollenheten Janne. 😀
/J – Defi äger.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.