› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Bilen dör vid inbrommsning
- Detta ämne har 15 svar, 1,423 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
elver.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2010 kl. 16:17 #23491
dizazter
DeltagareHej när jag bromsar eller saktar ner tex när man ska köra i en rondell så dör bilen ibland tomgången är lite småsvajig imellan åt.
Kan det vara lmm? har prövat att söka men hittade inget direkt liknande.
bilen är trimmad med bla annan turbo,öppet skum filter mm.8 juni, 2010 kl. 16:46 #203348Calle
DeltagareHar du öppen dumpventil? Kan bli så med tanke på luften som luftmasse mätaren räknar med ska få stanna kvar.
8 juni, 2010 kl. 16:51 #203350dizazter
DeltagareJa det har jag om det isåfall beror på den hur åtgärda det? ta bort den öppna dumpen eller?
8 juni, 2010 kl. 16:58 #203349Calle
DeltagareOm du har kvar orginal så byt tillbaka till den.
Annars om du har nån du kan låna utav eller eventuellt köpa en som passar till en vettig peng.Men det är inte helt säkert att det är det som trilskas men symptomen låter som det.
8 juni, 2010 kl. 17:01 #203351dizazter
DeltagareHar tyvärr inte kvar original då den öppna satt på när jag köpte bilen.
Men finns det ingen annan lösning på det? finns ju hur många som helst som kör med öppen dump som inte har samma fel?8 juni, 2010 kl. 18:38 #203340Cruise
DeltagareJag har samma problem på min, har hänt ett par gånger å det ända jag kunde tänka mig är om det hade med tändstiften att göra som är modell värre. Den är orginal i dagsläget men sitter värre stift i pga förra ägaren haden den trimmad.
Mvh/
Erik8 juni, 2010 kl. 19:03 #203344Fricke.w
DeltagareDizazter hur länge har du hft bilen med modsen som är på nu?
För har du haft den länge, och den började med dessa symptomer nu, så skulle jag vilja säga att de inte är dumpen, om den är mappad med den på vill säga,
i sådana fall skulle de kunna vara lmm, men kan ju även vara vacum läcka, kan bli bra skum då bilarna.8 juni, 2010 kl. 19:10 #203352dizazter
DeltagareHar funkat utan problem tidigare så är nog inte dumpen ändå känns mest om lmm men man skulle ändå vilja säkerställa lite mer exakt vad det skulle kunna va en ny lmm kostar ju lite grann ändå.
8 juni, 2010 kl. 20:42 #203345Fricke.w
Deltagarejo de är ju så, du har ingen i din stad som är medlem här eller liknande, som du lite snabbt och bussigt kan få testa lite delar från?
Annars om de är lmm så fanns dom mycket biligare i england på en sida som jag glömt bort nu, men ska kicka till i morgon, var under halva priset till min i alla fall där 😉8 juni, 2010 kl. 21:17 #203343Mumin
DeltagareVad är det för bil? jag har LMM till GT och sti 06-07 finns i sthlm
9 juni, 2010 kl. 08:20 #203353dizazter
DeltagareFricke.w ingen aning jag regga mig här igår så ingen som jag känner iaf. jag bor utanför malmö i skåne.
Mumin tack men det är tyvärr lite för långt :/9 juni, 2010 kl. 08:53 #203346Fricke.w
DeltagareFinns nog många åkare här inne från just malmö trakten ska du se, men vad har du för nil då?
Du får vell skriva en separat tråd, där du söker folk i dit område, och specificerar vad du har för bil.MVH
Fredrik9 juni, 2010 kl. 10:54 #203354dizazter
DeltagareWops glömde skriva det är en gt-99a.
15 juni, 2010 kl. 16:43 #203347edbe
Deltagarejag skulle nog kolla tändstiften/tändspole. min flickväns gamla daihatsu hade liknande problem men aningen värre kanske (dog i varje korsning, fick använda kopplingen och tok varva hela tiden) och den blev som ny med nya stift.
15 juni, 2010 kl. 22:58 #203341elver
DeltagareGasa/bromsa samtidigt i korsningar är man expert på efter att ha kört diverse rasfärdiga oplar/saabar/audis etc. 🙁
Kolla först innan du skaffar dyra delar. Man kan sällan ”känna” vad som felar.Att dumpen funkat förut…hmm…det funkade ju igår?…är den av kolvtyp kan kolven kärva när som helst. Ta bort, gör rent, fetta, kolla funktion. Testa utan dump med försiktighet, kvarstår felet?
Dra ur kontakten till LMM och jämför ev. skillnad. Kolla efter läckor i slangar/anslutningar i insugssystemet.
Kommer problemet just vid inbromsning är slangar/anslutningar till bromsservot klart misstänkta. (edit:feltänk, bromsservot blir misstänkt. Slangarna står ju alltid under vaakuum. Utom vid ladd, men det är ju inte problemet här)
Läs av ev. felkoder.
Om detta inte leder ngnstans, kolla stiften.
Så långt är allt gratis, instruktioner finns på forumet. Annars behövs hands-on hjälp.Min ”personal Subaru assistant” Tore går faktiskt alltid omkring med en LMM till GT i fickan. Utifallatt. Värdig klubbsponsor 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.