› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bilen drar massor med olja
- Detta ämne har 11 svar, 2,030 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av
Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2012 kl. 05:50 #28260
Joakimgabrielsson
DeltagareHej. Bytte olja, filter osv för ca 200 mil sedan. Har sedan dess hällt på ca 0,5 liter. Det har inte gått läsa av oljestickan så jag vågade inte chansa utan tömde ur oljan kl 2 i natt. Visade sig att det bara var strax över 2 liter kvar. på 200 mil har bilen alltså dragit 2,5 liter. Tycker inte det sotar någonting osv. Men det kanske är turbon som drar oljan? Vad bör man göra?
6 maj, 2012 kl. 08:51 #242115andreaswrx
DeltagareHej. Bytte olja, filter osv för ca 200 mil sedan. Har sedan dess hällt på ca 0,5 liter. Det har inte gått läsa av oljestickan så jag vågade inte chansa utan tömde ur oljan kl 2 i natt. Visade sig att det bara var strax över 2 liter kvar. på 200 mil har bilen alltså dragit 2,5 liter. Tycker inte det sotar någonting osv. Men det kanske är turbon som drar oljan? Vad bör man göra?
är väl en 2.5l du har så då är det väl renoveringen som gäller?
är den helt orginal i motorn? (avgassytem mm) annas blir det riktigt dyrt
6 maj, 2012 kl. 19:11 #242121Joakimgabrielsson
DeltagareDet är hks catback och en cobb downpipe. Dyrt för att det inte går på försäkring?
6 maj, 2012 kl. 19:23 #242116andreaswrx
DeltagareDet är hks catback och en cobb downpipe. Dyrt för att det inte går på försäkring?
jupp läser du i försäkringsbrevet så står det om trimning och maskinskadeförsäkring, kör du det på försäkringen så är det försäkringsbedrägeri, jag vill ha en låg försäkringspremier, så jag vill inte betala din maskinskada genom höjd premier, tänk på det innan du använder att, dumt och skriva ut sådan på ett forum att det är trimmat
finns en tråd redan om att http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=86948&highlight=bedr%C3%A4geri
6 maj, 2012 kl. 19:26 #242117Twinturbo
DeltagareVilken olja kör du?
Min drog ganska bra med olja efter en service, men de hade fyllt på 0W30, så det var kanske inte så konstigt.
2,5 liter på 200 mil låter ju lite mycket ändå. Kan ju vara turbon som börjar ge sig?
6 maj, 2012 kl. 19:47 #242119Mumin
DeltagareOringen till filtret kanske skadad? Ser du något oljeläckage ?
7 maj, 2012 kl. 10:48 #242122Joakimgabrielsson
DeltagareVem har pratat om föräkringsbedrägeri? Om det var min avsikt hade jag väl inte skrivit det här!? Har precis köpt bilen på bilfirma och antar att de kan hjälpa.. Var ute efter tips. Jag ska gå igenom honom idag.
Inget läckage och oljan jag kör på är agip 10-60.7 maj, 2012 kl. 10:57 #242118Twinturbo
DeltagareBra olja, så det är ju inte problemet.
Har du katt på downpipen så ser man ju inte att ryker lika lätt heller (bränns bort i catten).
Laddar den fortfarande som vanligt?7 maj, 2012 kl. 11:29 #242123Joakimgabrielsson
DeltagareBra olja, så det är ju inte problemet.
Har du katt på downpipen så ser man ju inte att ryker lika lätt heller (bränns bort i catten).
Laddar den fortfarande som vanligt?Den laddar inte som den ska, men provade att ta bort LMM och då gjorde den det. Felkoderna säger även att det är fel på den. Har ingen katt…ännu.
7 maj, 2012 kl. 12:55 #242120Gystompa
DeltagareDen laddar inte som den ska, men provade att ta bort LMM och då gjorde den det. Felkoderna säger även att det är fel på den. Har ingen katt…ännu.
Bilfirma och ingen katt? 🙂
Sen har du sen tidigare kört sönder diffen pga feldimensionerade däck.
Var det hos StånkTommys Mekaniska du köpte bilen lr? 🙂7 maj, 2012 kl. 13:35 #242124Joakimgabrielsson
DeltagareBilfirma och ingen katt? 🙂
Var det hos StånkTommys Mekaniska du köpte bilen lr? 🙂haha, Förmodligen 🙂 Har haft mycket otur med den bilen. Har bara hunnit köra ca 200 mil. och redan har allt krånglat! Diffen klarade sig föresten. Men man får se det från den ljusa sidan att man ju lär sig bilen när man grejar.
7 maj, 2012 kl. 13:36 #242125Joakimgabrielsson
DeltagareBilfirma och ingen katt? 🙂
Var det hos StånkTommys Mekaniska du köpte bilen lr? 🙂haha, Förmodligen 🙂 Har haft mycket otur med den bilen. Har bara hunnit köra ca 200 mil och redan har allt krånglat! Diffen klarade sig föresten. Men man får se det från den ljusa sidan att man ju lär sig bilen när man grejar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.