› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › bilen går inte alls bra =(
- Detta ämne har 7 svar, 1,139 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
Jonnek.
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2013 kl. 12:39 #29951
Jonnek
Deltagarenu var det dagsn igen =( . var ut på isen igen och lekte o härja. 40cm snö på isen så det gick tungt åkte bara 2-3 varv och när jag stannat så hoppa bilen på tomgången mellan 500-2000rpm .lät den stå ett tag tänkte att det bara va nå fukt eller så
, efter ett tag började den gå jämt på tomgången igen. men sen när jag skulle åka så ba tvärdör den om jag gasade. går o trycka lite på gasen så den ökar sakta farten. mer än halvgas så ba tvärdör den. åkte och ställde den i varmgarage med 2element på max 2värmefläktar i motorutrymmet en under bilen efter 1dygn så va bilen helt torr. men samma fel fortf. så tog bilen åkte till subaru. på vägen dit blinkade check engine med jämna mellanrum tändes 1min släcktes 2min osv felsökningen gav historik på lambda och lmm. men inga aktuella. åkte och ställde bilen över natten. idag när jag skulle åka till garaget o leta fram en annan lmm. så startar bilen i 3 sek sen dör. samma sak 3-4ggr irad till slut gick den så körde på låga varv försöikitgt. men sen börja check engin blinka tändas släckas. varjegång den slockna dog bilen varje gång den tändes så starta bilen igen . haha någon som känner igen felet eller har hela elsystemet ba gett upp 😛12 februari, 2013 kl. 13:32 #253843Mumin
DeltagareTror på lmm testa dra ut den kontakten och se om den startar lättare annars kan det vara jordfel hade de på en gt faktiskt samma symtom som du beskriver.
12 februari, 2013 kl. 15:51 #253846Jonnek
DeltagareTror på lmm testa dra ut den kontakten och se om den startar lättare annars kan det vara jordfel hade de på en gt faktiskt samma symtom som du beskriver.
a har testat och dra ur kontakten. testade 2 ggr ingen skillnad vare sig med den i eller loss. sen testade jag en 3e gg då dog bilen. så provade ytterligare 2ggr inge skillnad me eller utan. lutar väl åt den. va också inne på nå jordfel måste va nåt sånt också. menne någon som kan peka åt rätthåll vart jag ska kika på jordkablar osv vore guld =) MVH
12 februari, 2013 kl. 16:34 #253844Mumin
DeltagareTa en startkabel sätt på minus Polen sen jordar du i fjäderbens tornet eller motor. Testa starta hoppar den igång som vanligt så är set jordfel sen vart är en annan femma 😉
12 februari, 2013 kl. 22:19 #253847Jonnek
DeltagareTa en startkabel sätt på minus Polen sen jordar du i fjäderbens tornet eller motor. Testa starta hoppar den igång som vanligt så är set jordfel sen vart är en annan femma 😉
a jag kollar det imorgon när jag finner tid återkommer =)
13 februari, 2013 kl. 14:42 #253845kleinis
DeltagareDet låter som lmm som sagt, när bilen är kall o du gasar ur den får du upp något ladd alls då ? Jag fick ca0,5 innan jag låg över ratten typ, kan vara så att du fått fukt i lmmen på sjön o den dog då
Har du testat att åka med urdragen lmm kabel ?
15 februari, 2013 kl. 00:55 #253848Jonnek
DeltagareDet låter som lmm som sagt, när bilen är kall o du gasar ur den får du upp något ladd alls då ? Jag fick ca0,5 innan jag låg över ratten typ, kan vara så att du fått fukt i lmmen på sjön o den dog då
Har du testat att åka med urdragen lmm kabel ?
ja det verkar vara LMM. köpte en ny av goffemannen som jag tänkte slänga på imorgon och kolla om de blir bättre..
haft in den på subaru 2ggr nu också. det har väl vart nå tillfälligkortslutning lite här o där utav fukten,fram lampan slutade o fungera felmeddelande på knocksensor lambda LMM. och start spärren krångla, men det verkar funka igen efter några nätter i varmgarage. lmm har haft felmeddelande endast på historiken. men den har ju blivit nollställd mellan gångerna så måste nog va den =). vi får se imorgon jag hojtar
15 februari, 2013 kl. 18:01 #253849Jonnek
Deltagareså nu sitter nya lmm på och bilen går som den ska igen =) wihuuuuu 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.