Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

Hej jag har ett litet problem som har blivigt stort.
      jag har en gt-00 bilen har börjat gånga som satana när jag kör i lägre hastighet. jag uppfattar de som att de kommer från bakvagnen.
      för övrigt kände jag idag att V bakhjul är väldigt slitiet.
      någon som har ideer på vad de kan vara.
      så jag kan börja pricka av den långa fel söknings listan så jag kan hitta felet.
      det är löjligt ireterande.

MVH adam

Mäki
      Deltagare

Topplagringarna på stötdämparna?

adam.b.w
        Deltagare

Topplagringarna på stötdämparna?

ursäkta mig för min osäkerhet 😉
          vad är topplagringar? fjädringen känns tiggt och fin som alltid.

det känns som att däcket skulle vara ovalt eller inte sitter fast ordentligt så den gungar nästan lite horisontellt. Detta känns tydligast vid 20-25kmh och vid strax över 40 vid de sistnämda riktigt mycke.

Mäki
          Deltagare

Topplagringarna är gummibussningarna eller hur man ska förklara längst upp i stötdämparen, blir dom dåliga kan bilen kännas lite studsande och man kan höra lite slående ljud vid skarpa svängar i låg fart. 🙂
            Behöver inte vara det men det var de på min WRX 05 🙂

matte555
            Deltagare

Jag skulle nog åka till en däckgubbe med hjulet och be dom slänga upp det i balanserings maskinen. Kan inte kosta mer än nån hundring eller lite bullar =)

Kört på något hårt kanske? fälgen kan ju bli oval.

adam.b.w
              Deltagare

igår kväll hittade jag felet ena fjädern va av i tallriken 🙁
                så nu blir de att spara till colisar då plånboken är för liten fram till den 27de 🙁

adam.b.w
                Deltagare

Jag hittade en sats med KF sänkningsfjädrar 35/40 1600 funderar på att beställa hem och köpa colisar nr jag har mer pengar.
                  någon som vet om de är bra grejer eller rena skiten?
                  Behöver svar fort då jag måste ha bilen till och från jobbet.

Mvh Adam

Mumin
                  Deltagare

Köp ett beggad fjäderben från någon här för några hundra sen sparar du till colisar!

adam.b.w
                    Deltagare

Köp ett beggad fjäderben från någon här för några hundra sen sparar du till colisar!

de är bara fjädern jag behöver 🙁 kan ev lösa de på annat sätt men jag vet inte hur min ekonomi ser ut nu framöver blir de galet om man bara byter bak till orginal fjädrar och har hårda fram?

Mumin
                      Deltagare

Fjäderben går ju på 15 min att byta. Byta fjäder är drygare 😉

adam.b.w
                        Deltagare

Fjäderben går ju på 15 min att byta. Byta fjäder är drygare 😉

jo de är sant men vad kostar fjäderben jämt emot en fjäder?
                          pluss att jag få i vilket fall byta på båda sidorna?
                          så jag tjänar ju bara på att byta bara fjäder om inte någon
                          vill sälja colisar?

FiddeFuling
                          Keymaster

Med fjäder spännare så går det lika fort att byta fjäder som att byta hela benet..

Flyttade över fjädrarna när jag bytte dämpare, mins det som att det jobbigaste var att få loss skiten från bilen 😀

\\ Mathias

adam.b.w
                            Deltagare

Med fjäder spännare så går det lika fort att byta fjäder som att byta hela benet..

Flyttade över fjädrarna när jag bytte dämpare, mins det som att det jobbigaste var att få loss skiten från bilen 😀

\\ Mathias

eftersom jag är fonen volvo gosse så undrar jag hur lossar man dom lättast bak på våra bilar? så jag slipper lossa massa onödig skit:D

adam.b.w
                              Deltagare

Bort med baksätet sen kommer du åt skiten!

Två st bult som håller sittdynan, sen ytterligare några bult som håller ryggstödet, sen sitter det ihäktat i 2st krokar och det är bara att lyfta bort sen.

Jag har fällbart säte vad är de för skillnad då?

Christian S
                                Deltagare

Jag har fällbart säte vad är de för skillnad då?

ingen alls bara det att ryggstödet är fan så mycket tyngre.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.