Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

men christian har du någon hum hur man ska gå till väga då? all hjälp som kan ges är välldigt uppskattad 🙂

adam.b.w
      Deltagare

Jag skrev ju hur du skulle gå till väga… 😀

okej för på min så är de ju som en ram runt ryggstödet när jag har fällt sätet? det ser ju ut att sitta under hatthyllan nästan men jag har säkert fel.
        jag fixade ett par nya fjädrar nu dock orginal. kommer blien bli jätte vinglig när jag har hårdare sänknings fjädrar fram och mjukare orginal bak? eller de kanske inte är någon skillnad

adam.b.w
        Deltagare

jag blir inte klok på detta någon i gbg området som vill hjälpa mig med att få reda på vad de är för idiotfel.
          självklart få ni en belöning för hjälpen $ 😉

Christian S
          Deltagare

som sagt så spelar det ingen roll om man har delbart baksäte eller inte för man gör likadant iallafatt för att få ur det, nämligen:
            *demontera skruvarna som håller sittdynan, 2st
            *lyft upp sittdynan lite i framkant så att du kan kroka ur den ur fästet under ryggstödet, fästet är i mitten så stoppar du in handen där så känner du var den är
            *lyft ur sittdynan
            *demontera skruvarna som håller ryggstödet,3st
            *ta tag i hörnet på ryggstödet och lyft det rakt upp så att den slätter ifrån kroken som sitter vid hattyhyllan, gör likadant på andra sidan
            *lyft ur ryggstödet
            nu kommer du åt muttrarna som håller fjäderbenet uppe i fjädertornet.
            montera i omvänd ordning.

adam.b.w
            Deltagare

Jag har två stycken bilar med delbart baksäte och jag har tagit ur det på båda, så läs det jag skrev igen och bara gör det! 😉

Edit: Eller läs det Christian skrev så KAN du inte misslyckas…. 😉

haha jag är bara lat och vill få gjort de fort och slippa fundera på om jag behöver lossa den skruven osv.fast nu har jag ett par coilisar som ska komma så jag väntar på dom och byter hela rasket 😉

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.