SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bilen knackar som bara den!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    blixte
    Deltagare

kolla så grenrören sitter ordentligt, hade ett spikande ljud men tappade mycket effekt också, drog åt bultarna och så va ljudet borta å effekten tillbaka:)

Speedstr
      Deltagare

vevlager utan tvekan.

Fått det på en saab, och en wrx 2008.

zoookey
        Deltagare

Skumt att jag kunde köra 15 mil efter att det började knacka. Eller?

Speedstr
          Deltagare

Det går att köra, men det ska man ej göra.

Jag stanna bilen och lät den bärgas till verkstad direkt när jag upptäckte det.

Blev en ny motor. det har åkt runt en massa metallspån från lagret.

zoookey
            Deltagare

Sådär nu har jag lämnat in bilen för renovering till kleinis här på forumet, hoppas på det bästa nu!!

adrenalin
              Deltagare

Sådär nu har jag lämnat in bilen för renovering till kleinis här på forumet, hoppas på det bästa nu!!

Mycket billigare än att lämna in på verkstad? 😉

kleinis
                Deltagare

Bild på lager kommer ikväll. Ni får börja gissa på saker som kan vara orssken till knackningarna tyvärr :/

Var en bult i grenröret som satt lite lösare än de andra inget jag tycker skulle ge dessa ljud eller grenrörsläcka

blixte
                  Deltagare

de va ju just de tipset jag gav dig?

kleinis
                    Deltagare

de va ju just de tipset jag gav dig?

Har inte varit här och läst sen jag skrev och bulten satt ändå åt så mycket att jag tyckte det var konstigt att den skulle orsaka ljudet, och som sagt jag starta aldrig motorn vilket var dumt nu i efterhand :/

Men du har nog rätt nu när jag läste ditt inlägg :/

Snilsson
                      Deltagare

Jag är förvirrad, är maskinen nerplockad? Var det lagerras eller bara en bult som satt löst? :p

Såhär lät iaf min gamla 200a med vevlagerras.
                        http://www.youtube.com/watch?v=XmaJGKbrRc8

zoookey
                        Deltagare

Jag är förvirrad, är maskinen nerplockad? Var det lagerras eller bara en bult som satt löst? :p

maskinen är nerplockad och det va ingen lagerras

kamikaze
                          Deltagare

Krokig vevstake då ?
                            Fick själv det ljudet efter att ha krökt en stake

kleinis
                            Deltagare

Motorn är nerplockad, inga lager är dåliga, kolvar,kolvbultar mm är fina, oljan är fin topparna ser bra ut ja inget ras va jag kan se,

Var en bult i grenröret efter första lambda sensorn som man inte behövde ta i lika mycket på som dom andra så tänkte inte mer på det när jag plocka av allt men det kan ju vara det, nya delar är snart hemma så det plockas i ändå och en 11mm oljepump så det smörjer lite bättre.

kleinis
                              Deltagare

Krokig vevstake då ?
                                Fick själv det ljudet efter att ha krökt en stake

Det har jag inte sett men kollar det imorgon också, detta är underligt :/

blixte
                                Deltagare

Har inte varit här och läst sen jag skrev och bulten satt ändå åt så mycket att jag tyckte det var konstigt att den skulle orsaka ljudet, och som sagt jag starta aldrig motorn vilket var dumt nu i efterhand :/

Men du har nog rätt nu när jag läste ditt inlägg :/

okej! jag hade precis bytt grenrören å verkligen dragit åt å när jag varit ute en runda som kom ljuder, trodde ju då också att de va något som hade gått åt skogen men så la ja mig under bilen å hörde å kände felet som tur var:)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.