När ja startar från stillastående och kör iväg normalt så skuttar bilen ungefär som om den håller på och dö. För att slippa det så måste jag antingen gasa iväg hårt eller slira onaturligt mycket på kopplingen. Så fort kopplingen har bitit så kan jag köra väldigt sakta utan att bilen skuttar och det är inga andra problem med bilen.
Jag gissar att det är något med kopplingen, obalans eller liknande. Fast å andra sidan märks det inget mellan de andra växlarna.
Bilen har varit så sedan jag köpte den för snart ett år sedan. Jag störs inte så mycket på det eftersom jag har lärt mog motverka det, men vill gärna veta vad felet kan vara… Kanske är rellativt lätt att bli av med!
🙂
Det är en GT 00 med 6växlad låda och kevlarkoppling.
Jag tror mer på att det är kallstarts styrningen som jävlas, alltså något som mapparen gör (i detta fall JRM)
Kan vara så enkelt att det var kallare/fuktigare väder när dom mappade bilen.
Du har en elak koppling, den är inte gjord för stopp-start-körning i tätort, ut på krokiga vägar istället.
Den vill inte slira, något man måste göra för att få iväg en tung bil från stillastående (om man inte tar i och låter däcken stå för slirandet :+ ), det är därför den är dryg på ettan men snäll på de andra (där man inte slirar alls på kopplingen).