› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › bilen tillbaka
- Detta ämne har 5 svar, 603 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 3 månader sedan av dlehtihet.
-
FörfattareInlägg
-
29 oktober, 2002 kl. 14:57 #6325dlehtihetDeltagare
Tillfixad nu. Hjulinställningarna är som de ska (var åt pepparn efter påkörningen) och den känns lika stabil som alltid. Enda grejen som måste göras är nog förmodligen att kontakta rostskyddsmetoder framöver så att de får spruta in rostskyddsgunk i den nya dörren (+ allmän kontroll av skyddet) 🙂
Så till en återigen väldigt god erfarenhet. Var inne hos Stockholms bilvård (Ditec) på Valhallavägen för komplettering av lackskyddet på nylackade plåten och fick tillbaka bilen igår e.m (samma dag som jag lämnade in den). Som alltid gör han ett kanonjobb. Fick t.om hela bilen tvättad i samma veva (inte bara de delar som skulle fixas). Kände mig otroligt nöjd och glad när jag rullade därifrån. Det är sånt som gör att man alltid kommer tillbaka och dessutom med varm hand kan rekommendera dem till andra. Finns åtskilliga verkstäder som kan lära väldigt mycket ifrån dem vad gäller bemötande och proffsighet 🙂
Vi hörs Boyz & Girlz
M v h
Danne
29 oktober, 2002 kl. 23:04 #78578TengilDeltagareLAST EDITED ON Oct-30-02 AT 00:04AM (GMT)
Grattis:-)Hmm jag skall precis lämna in min:-(
Hur krockade? du?
Jag misstänker att jag också måste göra en hjulinställning. För den känns lite skum nu.
Finns det något som heter bakvagnsinställning? för framvagn finns ju
Vad gör man isf på en sådan?30 oktober, 2002 kl. 08:33 #78576dlehtihetDeltagareTjena,
Jag blev påkörd ifrån höger sida (dörr/framflygel) i relativt låg hastighet, men där tanten i Ford Fikusen inte bromsade direkt utan fortsatte ett tag efter själva kollisionen. Kollade på pappren ifrån hjulinställningen och de visade klart och tydligt att höger framhjul hade förskjutits en del, medans vänster var intakt map inställning.
Vet tyvärr inte exakt vad som utförs vid en bakvagnsinställning dock. Jag försökte få dem till att göra en 4-hjulsinställning men det gick absolut inte för sig. Antar att det inte finns lika många möjligheter med bakvagnen dock. Cambervinkel, ?????????
Är lite nyfiken. Ska du lämna in bettan i Stockholm? Får man fråga var?
Hoppas det blir bra utfört hur som helst 🙂
M v h
Daniel
30 oktober, 2002 kl. 09:47 #78579TengilDeltagareHejsan
Dessa tanter;-)
Var det verkstaden som gjorde hjulinställningen som också fixade ditt hjul?
Eller fick du lämna in igen och få det ordnat.
Gick försäkringsbolaget med på att betala, när man kunde se att det var ”sönder”Jag blev påkörd bakifrån och ny känns bilen lite skum.
Den går rakt om man släpper ratten, men känns lite orolig när man svänger.Kroken tog ganska hårt på bilen.Hela högersidan e förskjuten framåt. Så hjulet kan ha fått sig en liten puss.
Nä jag bor i Göteborg och orkar inte åka till Stockholm för att få den fixad:-)
Så det blir en firma i Göteborg, som verkar bra.Mvh John
30 oktober, 2002 kl. 19:39 #78580TengilDeltagareJa där hade jag tänkt att göra min också.
Vad kostar det och hur långt tid tar det?\John
31 oktober, 2002 kl. 09:13 #78577dlehtihetDeltagareLAST EDITED ON Oct-31-02 AT 04:23PM (GMT)
Hej,Det är ju förmodligen några i klubben (och övriga) som bytt viss plåt på sina bilar (t.ex dörrar, skärmar, etc) och jag undrar därför hur det fungerar med rostskyddet på de nya delarna. Är det normalt att de även applicerar detta efter att ha bytt ut en skadad del?
M v h
Danne
edit. För att bringa klarhet i om huruvida verkstaden har fuskat så har jag nu bokat tid hos Rostskyddsmetoder/Lidingövägen för att kolla upp hur skyddet ser ut under de nya delarna. Tycker även att det ska bli intressant att se hur övriga skyddet ser ut på bilen. Återkommer med rapport på Onsdag kväll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.