› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Bilförsäkring
- Detta ämne har 21 svar, 1,521 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
Krigge.
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2004 kl. 13:03 #88583
jraberg
DeltagareNo1.. Det Är ett Jättebra pris..Men jag misstänker att det blir dyrare för dig när vagnskadegarantin är över 🙁
Kolla upp det.. annars kan det bli en tjock ”bill” som kommer i brevlådan när den är över.Jo, deras prissättning är lite konstig. Vår Skoda Fabia 1.4 kostar i det billigaste bolaget 8000 per år(helförs.) 😮 😮 😮 och då bor vi inte i ett stöldbegärligt område ej heller inuti sthlms smeten..
Hur motiverar de det?-JR
7 april, 2004 kl. 13:11 #88588modulated
DeltagareMen den trevliga vagnskadegarantin hos subaru började gälla 1 april
och mig veterligen köpte väl no1 sin bil innan dess?!?// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
7 april, 2004 kl. 13:11 #88587modulated
DeltagareMen den trevliga vagnskadegarantin hos subaru började gälla 1 april
och mig veterligen köpte väl no1 sin bil innan dess?!?// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
7 april, 2004 kl. 14:53 #88595Lefty
Deltagare>PS! Första 6 månaderna betalar jag endast 700kr
>HELFÖRSÄK/HELÅR pga en deal med försäkringsbolaget vid
>nybilsinköp…:o 😮 😮 DS!Folksam va ? 🙂 Har också den dealen… grymt bra!
7 april, 2004 kl. 14:53 #88596Lefty
Deltagare>PS! Första 6 månaderna betalar jag endast 700kr
>HELFÖRSÄK/HELÅR pga en deal med försäkringsbolaget vid
>nybilsinköp…:o 😮 😮 DS!Folksam va ? 🙂 Har också den dealen… grymt bra!
7 april, 2004 kl. 17:58 #88597Krigge
DeltagareAllt handlar om att bolaget inte vill lägga ut mer pengar än vad som kommer in. Om alla fjuniga 18 åringar ställer bilen på sina föräldrar och sen smäller (vilket dom gör) får inte bolagen ihop det och höjer premien för ALLA som kör den bilen.
Inte mer än rätt att inte betala ut ersättning, stämmer inte uppgifterna man lämnar gäller inte försäkringen.
Vet att ett flertal bolag kollar detta stenhårt vem som är BRUKARE av bilen. Tex kan dom ringa på grannen och fråga vem som brukar köra den o den bilen, dom kan kolla med arbetsplatsen osv.
En kompis blev helt utan ersättning nät hans hoj stals ur ett garage här i gbg för att hans farsa som försäkrade hojen bodde i sthlm. Detta trots att hans far sa att han var här på besök.7 april, 2004 kl. 17:58 #88598Krigge
DeltagareAllt handlar om att bolaget inte vill lägga ut mer pengar än vad som kommer in. Om alla fjuniga 18 åringar ställer bilen på sina föräldrar och sen smäller (vilket dom gör) får inte bolagen ihop det och höjer premien för ALLA som kör den bilen.
Inte mer än rätt att inte betala ut ersättning, stämmer inte uppgifterna man lämnar gäller inte försäkringen.
Vet att ett flertal bolag kollar detta stenhårt vem som är BRUKARE av bilen. Tex kan dom ringa på grannen och fråga vem som brukar köra den o den bilen, dom kan kolla med arbetsplatsen osv.
En kompis blev helt utan ersättning nät hans hoj stals ur ett garage här i gbg för att hans farsa som försäkrade hojen bodde i sthlm. Detta trots att hans far sa att han var här på besök. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.