SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Billiga Ferrodo?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    backfeed
    Deltagare

Behöver byta bromsbelägg både fram och bak och det sitter Ferrodo-belägg på nu som enligt en del trådar här på forumet anser är bra.

De verkar vara hemskt billiga här:

http://www.preiswerte-bremsen.de/

€86 totalt (€45 + €41), nån som köpt därifrån? Frakt tillkommer förstås, men det är knappast dyrt från .de-landet.

Yaskin
      Deltagare

Det låter ju riktigt billigt!! tyvärr fattar jag inte nån tyska, så jag vet inte hur det ska gå till att beställa… men det är verkligen dax för min del!

Är det nån som vet mer så BERÄÄTTTA!!

/ Andreas

Practos
        Deltagare

finns väl fler varianter av beläggen men det är DS serien man skall ha och det är samma pris som på andra ställen verkar det som (€ 115)

ExOrdis
          Deltagare

Premier duger gött så länge man inte sitter och småbromsar.

backfeed
            Deltagare

Det fick till slut bli Ferodo DS2500 fram för ca 1900:- ink frakt och 20% SSI-rabatt från Sellholm tuning.

Bak fick det bli Subaru originalbelägg som förra ägaren skickade med, de var minimalt slitna upptäckte jag efter jämförelse med de nya frambeläggen. Ferodo DS2500 bak kostar annars ca 1600:- ink frakt och 20% SSI-rabatt från Sellholm för den som är intresserad, om jag minns rätt.

AK_Impreza
              Deltagare

haha jag betalde 1400:- runt om + verkstadsjobb för mina! 😀 😀

johan84a
                Deltagare

haha jag betalde 1400:- runt om + verkstadsjobb för mina! 😀 😀

får man fråga var??

Mvh Johan

SecretAgentMan
                  Deltagare

Stirra er inte blinda på kostnaden, väldigt ofta får man vad man betalar för – kör man Imprezan hårt, slits billigare belägg oftast sjukligt fort, eller så är funktionen lite sådär.

Bromsar och däck är billiga livförsäkringar.

/J

johan84a
                    Deltagare

Stirra er inte blinda på kostnaden, väldigt ofta får man vad man betalar för – kör man Imprezan hårt, slits billigare belägg oftast sjukligt fort, eller så är funktionen lite sådär.Bromsar och däck är billiga livförsäkringar./J

håller med dig..
                      men var det inte ferodo belägg som han köpt för 1400kr?? om det är samma som nån annan betalde 1900kr för så är väl det bara bra om man kan få dom för 1400kr istället?
                      för ferodo beläggen är väl ingen skit? klart det finns bättre grejer men för oss dödliga funkar det väl 🙂 ?

Mvh Johan

Edit: läste med hjärnan (inte bara ögonen) nu oxå 🙂 och då såg jag ju att det stog runt om så då kan det ju omöjligt vara ferodo belägg, eller? 🙂

SecretAgentMan
                      Deltagare

Det finns flera varianter från de flesta tillverkarna, vissa bättre än andra, och vice versa.

/J

ohlinsstefan
                        Deltagare

jag har ferrodo belägg hemma och tar 600 för en uppsättning fram:P

Lt Dan
                          Deltagare

Du har mail

Mvh Dan

ohlinsstefan
                            Deltagare

kan även fixa bromsvätska AP-racing 600

strickz
                              Deltagare

Vilken modell?

ohlinsstefan
                                Deltagare

motsvarande standard subaru

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.