Skulle handla en -93 legacy till tjejen idag. Bilskojaren sa att det fanns komplett service bok när vi talades vid på telefon. Glada i hågen åkte vi dit. Tog en provtur och samtidigt så läste vi service boken…men fa f*n…den e ju bara servad till 6500 (har gått 15000). Ställer skojaren mot väggen. Var e de andra papprerna? Är kamremen bytt? Var den inte servad på pappret säger han!! Det e ett pensionär par som ägt den (1 ägare sa han vilket visade sig vara 2) och jag kan intyga att dom servat den. Ni kan få numret till honom och kolla om den e servad. Jag tänker då ”ska jag kolla upp det, vad i he***te”. Det e väl inte mitt jobb att säja bilen. Jag säger att jag inte kan sälja bilen senare om jag inte har papper på vad som har gjorts. Han svarar att ni ska väl bara köra några år och sen skrota så vad spelar det för roll? jag håller då på att trilla omkull av det trevliga bemötande. Jag säger att det kostar inget att få stämplar i boken. Då lackar han ur och säger att denna bil inte e rätt för oss och att vi kan köpa nån annan. Sen gick han…
Skojaren är Tord Cegerblad i Skebrobruk
Han kanske inte alltid e så här men man kanske ska vara på sin vakt. Det tråkiga är att han är återförsäljare för Subaru*suck*
/LTD