Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Blackie
    Deltagare

Tjo.. Söker en ny prisvärd bilstereo till bilen. har kollat lite på BRL och några butiker i stan men inte hittat något specielt roligt.

Vad jag är ute efter ?

Huvudenhet , Silvrig . med lite yadda yadda och krydda och lätt skött. ( Ska inte vara som jag har i min gammla att man ska behöva klicka 4 gånger på on knappen för att sk1ten ska sätta igång osv hehe ) Och den ska inte kännas lågbudget, så som BR plast eller kännas opålitlig. Och helst ratt till volymen. tröttnat på ljud knapp.

Baslåda. dubbla 10or eller 12or med skönt ljud utan knaster och liv, + att den ska se snygg ut i skuffen också 🙂

Slutsteg, Ett slutsteg som orkar driva allt och så det blir ett bra fint ljud i bilen.

ett par framhögtalare eventuellt bakhögtalare ( varför inte byta alla när man ändå håller på liksom ? 🙂 )

Kondensator behövs det ?

Jag har runt 10 000 och röra mig för allt.
      Fick ett hyffsat bra pris här i en butik för 13,000 för ett hyffsat bra ljud paket. Men det kändes som dom ville suga pengar från mig mer änn att sätta inn ett grymt ljudpaket i kärran. och det bestod av, Huvudenhet,Slutsteg,baslåda och framhögtalare.

Så någon som har lite kunnande om detta som kan göra en lista från helst 1 återförsäljare så man slipper ta frakt från 7 olika.

Den som lägger ut bäst förslag Bjuder jag på kaffe och wienerbröd eller dylikt vid kommande subaru träff 🙂 Eller om någon kan fixa det extra billigt så bjussar jag på bensin pengar under evangemanget. ( hehe mutor mutor 😛 )

MvH Larsa

SecretAgentMan
      Deltagare

http://www.pioneer.co.uk/uk/product_detail.jsp?product_id=3176&taxonomy_id=25-121

Sådan har jag i Maddes bil just nu (ingen mening med välljud i Silverpilen, det sköter den helt på egen hand 😀 ), känns gedigen, och designen är perfekt, borstad aluminium och två rattar – men den kostar en slant tyvärr.

Lägg pengarna på bra frontar istället, och ev. lite stöd med 6×9’or i hatthyllan – baslådan kommer bara skramla runt när du är med på våra aktiviteter. 🙂

/J

matte-sthlm
        Deltagare

Kör samma huvudenhet som jerry o jag är helnöjd! alldeles lagom med en liten display som visar de viktigaste! bra ljud också!

/Matte

Putte GT
          Deltagare

Tjena jag köpte denna (JVC KD-DV6201) för 2 veckor sedan, jag är helnöjd Väldigt prisvärd och många funktioner.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=86489

Martinr
            Deltagare

jag köpte en alpine huvudenhet som jag är helt överväldigad hur prisvärd den faktiskt är! har kört med jvc, pioneer och sony själv tidigare och denna är överlägsen!
              två bra funktioner är flerbandsequalizer och separat sub-volym.

som sub skulle jag rekommendera infinity basslink som är servostyrd och anpassar sig till utrymmet för bästa ljudåtergivning. liten och platssnål med! alternativet är väl rockford om man vill ha värre prylar…

högtalare är för mig givet med antingen dls eller jbl om man vill ha prisvärda och fina prylar. kitsystem låter bättre än koaxialer! dls väger iofs över en aning därför de oftast har fina filter. jag kör med 6.5 två vägs kit system fram och 6*9or monterade under hatthyllan med ram så membranet ej går i plåten. detta funkar rätt bra.

slutsteg är en smaksak, enligt mig, om man har fin huvudenhet till mellanregister och diskant. men jag skulle satsa på ett steg med fint ljud och “riktig” effekt hellre än ett med mängder av peak-effekt och annat krafs.
              varför inte ett tre kanals för framsystem och basen?

http://www.nardik.se/ har mycket matnyttiga tips och bra priser på bra grejor!

så hade nog jag prövat iaf =)
              Mvh Martin

Blackie
              Deltagare

Köpte grejor igår..

Enda problemet nu är att hitta en bra punkt i sidan av skuffen att sätta fast spån plattan där slutsteget + kondensator’n ska sitta. Sökt här och försökt hitta en bra lösning men inte hittat. vill helst inte ta bort reserv hjulet för det är ju guld att ha OM något skulle hända. ( Om man inte har det så händer det , som jag brukar säga :p )

Ska bli skoj att fortsätta bygga idag 🙂 Fick leta över 1 timme igår efter glappkontakt från stereon. Sicken skit iso kontakt man fick med. fick bli lagning med sockerbit x(

Och bilderna på ljudbyggen här är bara X bilder. eller så är det denna jobb skit datorn som inte kan se dom hehe…

Ska bara lägga en beställning på Blitz avgas system med sen blir det nog ett fint ljud förhoppnings vis 😛
                Enda negativa är ju att man åker til jobbet 04,50 varje morgon och stället där jag bor ibland lär inte bli så förtjusta av ljudet. Men va fan, Dom får väl isolera sina lägenheter bättre isåfall muhehehe })

Fancy
                Deltagare

Kör själv med Pioneers Bluetooth enhet, Rockford power frontar och hylla plus ett Rockford steg. Har använt baslåda innan och ljudet blir mycket bättre och bilen blir mycket roligare utan baslådan 🙂 Mina egna erfarenheter är att Imprezan inte är direkt optimal att bygga stereo i, ett par shyssta högtalare och ett steg gör susen.

MVH Patrik

Moffe
                  Deltagare

Hej. Har en Sony CDX-X9900 liggandes.

MariaimprezaGT
                    Deltagare

Jag har en Alpine CDA 9855 R, den är grym. Kan ställa in precis allt. Borde få den under 5 lappar nu. Aldrig varit mer nöjd :9
                      http://www.alpine-europe.com/content/english/a580.det.CDA-9855R_CD–MP3–WMA-RECEIVER.htm

Impreza GT is teh ####!!

Addson
                      Deltagare

Pionner e oslag bara i bilstereo! Har provat det mesta. Men det e som jag brukar säga “En gång pioneer alltid Pioneer” 😉

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.