Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 175 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Välkommen att besöka Sveriges största årliga Subaru-träff!

Träffen är precis som tidigare år öppen för alla som äger, brukar eller är intresserade av Subaru! Alla modeller är välkomna!
      Lördagen kör vi räserbana och söndagen är ämnad för stripp och konbana.
      För att få köra på evenemanget krävs att du är betalande medlem i Swedish Subaru Club, har SMA-licens samt betalar en startavgift beroende på
      om du vill köra en dag eller två dagar.

OBS! Gratis att komma att visa sin bil, träffa likasinnade och titta på de som kör.

Preliminärt schema

Fredag

16.00 Samling vid djupviks kursgård, för att insupa miljön, och kanske något medhavt.

Lördag

07:30 – 08:30 Insläpp + besiktning
      09:00 Förarmöte #1
      09:30 Körning börjar
      16:30 Körning slutar
      16:45 Uppsättning av konbana, och iordningställande av stripp.Städning, alla hjälps åt att städa.
      17:30-18:30 Årsmöte SSC 2014
      19:00 Området ordningställt och klart
      19:30~sent Gemensam middag och fest

Söndag

08:30-09:30 insläpp + besiktning av nya bilar
      10:00 Förarmöte
      10:30 körningar – stripp + konbana
      16:00 körning slutar

Det praktiska:
      Alla är välkommna så kom, parkera, sparka däck och prata med likasinnade, vill du dock köra på konbanan måste du vara SSC medlem, betala startavgift samt ha giltig SMA personförsäkring.

För att köra konbana
      Inneha körkort utfärdat av Transportstyrelsen eller motsvarande myndighet innom EU. Betalat startavgiften, se nedan. Inneha en giltlig personlig SMA-försäkring. Medverkat i förarmötet/säkerhetsgenomgången klockan 09:00 Använda godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder. Lägsta krav på säkerhetsutrustning är godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder (t.ex t-shirt, shorts med mera är förbjudet!). Handskar är ett plus men ej krav.
      Godkänd hjälm = Rally-, MC hjälm eller likande. Ej cykel-, hockey- eller skidhjälm. Ev. passagerare i framsätet skall ha samma säkerhetutrustning.
      SMA-personförsäking skall innehas av passagerare också.
      Bilen skall vara tömd på icke nödvändiga saker. Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning (t.ex lösa burkar, reservhjul med mera). Filmutrustning är tillåtet att använda, men endast under förutsättning att den är monterad på ett säkert sätt och inte kan distrahera eller påverka chaufför och/eller passagerare på något sätt. All hantering av filmutrustningen (start, stopp, justering etc.) skall ske utanför banan!

Om du har bil som ej är Svensk Bilprovnings godkänd så kan det vara ok ändå.
      Kontakta oss på styrelsen@subaruclub.se och beskriv varför bilen är är SBP-kodkänd så återkommer vi med beslut. Dock är bilen säker och inte godkänd hos SPB pga av för mycket trim är det OK. OBS! Dock måste däcken vara gatgodkända så det betyder R-däck med e märkning så hårigast alternativ.

Betalning

“Priset är 600:- för två dagar och 400 för en dag, har du medchaufför i bilen blir kostnaden för person två rabatterard till 400 för två dagar och 300 för en dag.”

Om du känner att du vill betala på plats, så är priset 700:- för två dagar och 500 för en dag, har du medchaufför i bilen blir kostnaden för person två rabatterard till 500 för två dagar och 400 för en dag.

Endast kontant betalning och jämna pengar,

Prisexempel
      person ett och två vill köra båda dagarna, 600+400=1000
      person ett kör båda dagarna person två kör en dag, 600+300=900

Ni som skall köra, betala gärna in beloppet ovan per förare till Bankgiro 746-0256 ange medlemsnummer och BJÖRKVIK1 för en dag och BJÖRKVIK2 för två dagar.
      Senast 2014-07-21 måste pengarna finns på kontot. Men betala gärna in så vi slipper så mycket kontanter på plats. Tack!

Vi tar allmänt snick-snack frågor och funderingar direkt i denna tråd.
      Tråd ang. boende, gemensam middag och anmälan för att köra på konbanan tas i separata trådar.

Vi ses 26-27 Juli!

Mycket välkommna!

/Styrelsen

Igge
      Deltagare

Kommer!

Skickat från min D5503 via Tapatalk

davidlindell
        Deltagare

Räkna med mig!

dragster
          Deltagare

Kommer jag också bor ju bara ett stenkast därifrån.
            Måste se till att få bilen klar också, har ju stått i dvala i 2 år nu.
            Och har slut på ursäkter på att inte få bilen klar i körskick nu 😉
            Bor som sagt nära (15 min) så om det behövs någon hjälp på plats så ställer jag gärna upp.

Surbarbro
            Deltagare

Kommer jag också bor ju bara ett stenkast därifrån.
              Måste se till att få bilen klar också, har ju stått i dvala i 2 år nu.
              Och har slut på ursäkter på att inte få bilen klar i körskick nu 😉
              Bor som sagt nära (15 min) så om det behövs någon hjälp på plats så ställer jag gärna upp.

Hej Kompis!

Trodde aldrig att du skulle hänga med igen.
              Fråga? Känner jag igen dig?

Hur som helst, så är du så välkommen.
              Styrelsen får svara på vad du kan hjälpa till med.
              Det finns säkert massor.
              Även jag står till förfogande.

Ska bli kul att se dig.

dragster
              Deltagare

Jodå klart man måste hänga med igen.
                Har kommit 2 års högskolestudier och ett garagebygge emellan bara 😉
                Men nu är jag sugen på lite körning igen, ska bara pilla ihop det sista med bilen och se till och besiktiga den.
                Om du känner igen mig vet jag inte…har ju klippt av mig mitt axellånga hår sen vi sågs sist.
                Ska bli riktigt roligt att träffa alla igen.

Hej Kompis!

Trodde aldrig att du skulle hänga med igen.
                Fråga? Känner jag igen dig?

Hur som helst, så är du så välkommen.
                Styrelsen får svara på vad du kan hjälpa till med.
                Det finns säkert massor.
                Även jag står till förfogande.

Ska bli kul att se dig.

Fricke.w
                Deltagare

De här är en given 2 dagars under semestern 🙂
                  Så jag och damen dyker garanterat upp och har roligt med er.
                  Måste bara se till att fixa medlems avgiften också i gen (skämmes) :/

Tallen
                  Deltagare

Funderar på om man skulle dyka upp och kika lite, var ju ett tag sen. ska även jag pynta in avgiften snarast.

/Tallen

rb.wrx
                    Deltagare

Jag tänkte komma och köra bana för första gången. Men vad är SMA-licens och hur skaffar jag det?

Hempo
                      Deltagare

Jag tänkte komma och köra bana för första gången. Men vad är SMA-licens och hur skaffar jag det?

Här kan du fixa allt som har med SMA-licens att göra 🙂

http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

Nikke McRae
                        Deltagare

Har missat senaste årens storträffar pga andra evenemang, men i år kommer jag! 🙂

Christian S
                          Deltagare

det är en personlig försäkring som gäller för dig när du kör på bana och är även ett bevis på att du vet vad dom olika flaggorna betyder.
                            http://www.smalic.se/forare/

challe
                            Deltagare

Jag och tobias tänker också dyka upp.
                              Va ett tag sen som man körde lite bana

Surbarbro
                              Deltagare

Funderar på om man skulle dyka upp och kika lite, var ju ett tag sen. ska även jag pynta in avgiften snarast.

/Tallen

Nu är jag avis. Medlemsnr: 747. Det hade jag velat haft.
                                Kents låt.
                                Kul att se dig.
                                Välkommen!

Tribbe
                                Deltagare

Vet ej vad jag gör dessa datum men om jag inte har något planerat är det om jag förstår rätt bara att glida in och parkera sen titta helt gratis på alla som kör?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 175 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.