Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Wanderer
    Deltagare

Såg på ScoobyNet att det fanns ett kit med lampor att byta ut så att man får blå belysning på mätarna och AC’n …

Finns det någon svensk återförsäljare av sådana prylar eller lär man leta reda på alla lampor själv ?
      För det är ju lite dyrt att beställa från UK då frakten garanterat blir dyrare än kit’et 🙂

//B

christopher
      Deltagare

fraSSe

På baksidan av ”Spoilernytt” brukar en firma som heter Dan mobillity eller liknande, ha just färgade instrument lampor mm.
        Det mesta ser riktigt plastigt ut även på bild 🙂

/
        fraSSe (lovar jag har aldrig beställt av den firman) 😉

Wanderer
        Deltagare

Jo det är ju ganska plastiga saker dom har ser det ut som.
          Men lampor kan väl inte ens dom göra ”plastiga” ?? 😮

Wanderer
          Deltagare

Men jag vet inte om du riktigt förstod vad jag menade …
            Syftade på att byta ut den gröna färger på mätartavlorna och likaså den gröna på AC’n … Inte sätta dit massa blåa lampor utanför hela paketet så att säga 🙂

Niklas
            Deltagare

Blåa lampor som lyser upp mätartavlorna hade varit najs…fast inte vågar jag pilla upp hela panelen…
              VW (och säkert många andra) har blåa mätare och det är väldigt skönt att titta på när man kör på natten, inte för att Imprezan har rysliga färger men blått är lite tuffare. Speciellt när man har en blå bil… 😉

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

Wanderer
              Deltagare

Får ta och plocka isär det och kolla vad det är för lampor …
                Går väl att köpa lampsprej om inte annat 🙂

Niklas
                Deltagare

Wanderer: Du bor möjligen inte i GBG (eller i närheten) så kan vi modda tillsammans… 😉

Wanderer
                  Deltagare

Bor tyvärr en ganska bra bit ifrån (Dalarna).
                    Men man kan ju alltid posta ut om man hittar någon effektiv lösningn på problemet 🙂

Niklas
                    Deltagare

Eller så fixar vi det i jul när jag skall upp… 😉

Wanderer
                      Deltagare

Så kan man ju också göra 🙂

Assazel
                        Deltagare

Nu drar jag upp en gammal tråd här men hur gick det, fick ni rätt på det?

jag måste bara fixa blått ljus till mätarna (funderar på beställa mätare med blå belysning, några tips? )

Wanderer
                          Deltagare

Vi kom aldrig fram till någon lösning eftersom det aldrig blev av och jag har inte gjort något själv heller.
                            Det föll i glömska 🙂

//Mvh Björn

Niklas
                            Deltagare

Har installerat en mätare i a-stolpen som nu lyser grönt och då behåller jag det gröna i instrumentpanelen. Ser lustigt ut om det är olika färg på de olika mätarna. Tänk på det när ni monterar mätare. 😉

Assazel
                              Deltagare

ja det är ju vettigt att ha det i stuk.

Är det någon på SSI eller om någon känner någon som har monterat en instrumentpanel med blå belysning på en GT ?

badlynx
                                Deltagare

Zerospec säljer ett sådant kit.

kolla på sponsorlänkarna. Jag har beställt saker därifrån och det funkar fint.

MVH Jocke

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.