Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Tomväst
    Deltagare

Någon här som hade kul bredvid mig på E18 från erikslund till valbybron? /tom i röd impreza

Ravall
      Deltagare

Hehee det var jag :)Undrar vad folk tänkte 😛

Tomväst
        Deltagare

Haha men roligt va det. Fast min bil går skit just nu! Ska iin på jospeed idag och hoppas dem får ordning på den. Hoppas det blir mer race;) haha fin bil förresten

Ravall
          Deltagare

Tack det samma 😀 Vad har hänt med din då?? Är den org i övrigt??

Tomväst
            Deltagare

Vet inte men känns typ som att den har tappat 150 hk skit konstigt. Den laddar precis som vanligt 1,3 och håller trycket men jag får liksom Inge skjut som förut. Så det är nog något tok. Ne den är inte orginal hela motorn är ombyggd men nya lager vevstakar kolvar ja precis allt. Fast har inte plockat ur så mycket hästar än men har i vanliga fall har jag ca 350 hk men nu går den som en orginal:( är din orginal? 🙂

Ravall
              Deltagare

Japp min är org, så jag har inte mycket att hämta 😀 Vi får väl träffas och surra lite! Ska du iväg på någon träff fram över??

Tomväst
                Deltagare

Ja men absolut skulle vara kul att snacka lite. Ja jag hade tänkt åka på några träffar bara bilen blir färdig men det är nog lugnt:-) kan man ju leka lite till träffarna om båda ska åka hehe. Hur länge har du haft skönheten då?

Ravall
                  Deltagare

Vore kul att sam köra till någon träff 🙂 jag tänkte åka till den i Stockholm:)

Tomväst
                    Deltagare

När är den i Sthlm ? Står alla träffar på forumet? Skulle vara galet roligt att åka till matorp och köra lite bana:)

Ravall
                      Deltagare

Jo det vore nice som fan att få göra 😀 dock är ju min helt org :/ Den i stockholm ska tydligen bli jätte stor och är 28 april om jag inte miss minner mig 😛 Vilka är det som har trimmat din bil?? Eller har du skruvat själv??

Tomväst
                        Deltagare

Ja men den är ju schyst orginal också;) den är trimmad av jrm racing men sen i sommras lämnade jag in den på motorteknik i Västerås och renoverade motorn så den vart i ny skick;) fast har fortfarande orginal turbon och det är väl troligtvis den som har gått i pension nu…:-( har du nå planer på att trimma den då? Men Stockholm låter som en ide:)

Ravall
                          Deltagare

Jo jag skulle vilja göra ett steg 1 hos JRM, men får väl se om det blir så, bygger ju även en bil i garaget som läggs mycket pengar på. Pengarna växer inte på träd :/ Men vore kul som fasen att åka till stockholm tsm 😀 Vad kostade det att renovera motorn hos motorteknik??

Tomväst
                            Deltagare

Ja JRM mappbingen är ju riktigt bra:) jaha vad är det för bil du bygger? Nej verkligen inte pengarna styr ju jämt:( motorbygget gick på 57000 så det känns lite segt att det här hände nu hade ingen större lust att lägga 15 till på en ny turbo men så är livet. Fan vill verkligen till Sthlm men kom på att min polares svensexa är den 28 aprill:-( men jag ska kolla det! Men Annats tar vi en annan träff:-) men skulle vara kul att träffas om du är ute med bilen någon helg eller kväll och snacka lite skit. 😛

Ravall
                              Deltagare

Jag bygger en gammal Renault års 1962 som det blir en volvo motor i 😀 Fy fasen det kostar när det ska smaka på bilar :/ jag håller på just nu och mailar runt lite och hör med firomor vad som kan tänkas vara vettigt att göra för en okej summa pengar.

Jag är ganska ofta ute och åker på kvällar och så, så jag kan nog ses nästan när som och surra lite 😀 bara passa in när jag inte har träningar så 😛

Tomväst
                                Deltagare

Fan lät som ett skoj projekt 🙂 ja Usch det är inga problem att höra av med pengar på bilar men va fan det ska ju vara hårt att ligga på topp:-) jag ska ringa till jospeed idag så jag hoppas jag får något vettigt svar på vad det är. Men jag borde vara ute på gatorna snart igen;) så kan vi väll höras och surra lite. Skulle vara kul att åka med dig och känna hur originalet går;)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.