Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Var får man tag på blå stänkskydd?
      Jag har RaceEquips på, men dom sken ju ur rätt fort och är gröna nu.

/MickeM

Niklas
      Deltagare

Har för mig att man kan köpa SPARCO-stänkskydd nånstans, om det är på MOCOMP eller var det är. Dessa är dock inte lika breda som RE’s stänkskydd.

Så när jag byter så blir det svarta från RE.

FeA
        Deltagare

http://www.rallyimport.se

”30×50 cm, Sparco-märke
          medföljer. Ganska tåliga,
          men inte som de tjocka.
          Färger: Vit, röd & blå
          Säljes parvis.
          Pris: 125:-”

Dom har jag, funkar kalasbra!

/FeA

jraberg
          Deltagare

Var får man tag på blå stänkskydd?Jag har RaceEquips på, men dom sken ju ur rätt fort och är gröna nu./MickeM

Har samma problem, och trodde att det var kört men när vi vart hos rostkyddsmetoder och fått deras ”special” avfettningsmedel och jag testade att tvätta lite på ena skyddet å vipps så vart jag den blå igen..har inte tagit mej tid att tvätta resten dock(så det ser lite konstigt ut) men det kan vara värt att prova med lite bra avfettningsmedel (kontakta rostskyddsmetoder och be att få köpa en flaska (den e helt svart så jag vet inte vad den innehåller tyvärr)
            Känns som lite billigare än nya för 1500 riksdaler igen..
            😉
            -JR

MickeM
            Deltagare

Uh! Vad har du använt för avfettningsmedel då? Jag får dom inte blåa
              fast jag slipar med slippapper. Skär man med kniv i dem så ser man
              att det är grönt en bra bit in i gummit. Dom är 2 år gamla.

Kanske det inte är solen som gjort dem blågröna?

jraberg
              Deltagare

Skära i med kniv 😮 minns att de var minst sagt bökiga att skära i.
                Wow! vass kniv har du iaf. 🙂

Nä, ser de ut så om du skär i dem då är det nog kört..
                konstigt då mina är äldre än så och ser bra ut fortfarande efter en massa vägsalts misshandel(eller så börjar jag bli färgblind på äldre dar)
                🙂

-JR

MickeM
                Deltagare

Jag skruvade bort ett. Satte det på bordet. Tog en skalpell och vips
                  så var det ett jack i stänkskyddet. =)

Jag undrar om det verkligen är solen som är orsaken… det kanske är något medel jag använt. Men det är bara Wurthens avfettning, Sonax Schampoo och här existerar inte vägsalt. Vet inte vad det kan vara. 🙁

Så här såg och ser de ut:
                  http://home.aland.net/mickem/pics/nya.jpg

/MickeM

jraberg
                  Deltagare

nä, tror mer på solen och tiden.. bra med bild, för jag är nästan säker på att mina var ljusare blå när jag köpte dem redan 🙁 hursomhelst så är de inte lika ljusa som dina men inte heller så blåa som på vä-bild.
                    Jag testade ju med avfettn. medlet och fick dem till den färg som jag kommer ihåg att de var från början, man såg verkligen att där jag inte vart med trasan så var det blekt. Men det verkar konstigt att dina skulle vara mörkare blå än mina från början, så mina är nog oxå blekta bara det att jag inte kommer ihåg hur de såg ut från början :/

M.a.o de bleks av solen.. och du måste nog köpa nya tyvärr..
                    sorry för att jag vilseledde dig :/

-JR

lazerx
                    Deltagare

jag har blåa på min och de har inte blekts ngt på ungefär 3år.. men jag minns då inte vad jag köpte dom. men dom är väldigt tjocka och stadiga 🙂

MickeM
                      Deltagare

jag har blåa på min och de har inte blekts ngt på ungefär 3år.. men jag minns då inte vad jag köpte dom. men dom är väldigt tjocka och stadiga 🙂

Bild bild bild! Bild? 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.