› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Black Diamond skivor + stoptech belägg
- Detta ämne har 15 svar, 2,362 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Björk.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2010 kl. 17:44 #23415
Björk
DeltagareHar nyss införskaffat mig en impreza GT -00 och än så länge är jag hur nöjd som helst. boxer fyran har verkligen ett speciellt ljud:P Har förr varit såld på honda men nu när man åkt subaru så har man ändrat inställning lite:) Riktigt fin allround bil!
Aja till saken. Måste byta bromsskivorna + belägg fram och har läst mig till att stoptech beläggen verka vara prisvärda. Kommer inte köra bilen på bana, så bara dom är bättre än orginal är jag nöjd.
Sen skivor funderar jag om nån har erfarenhet av Black Diamond skivorna? Såg att dom fanns på Pean sweden, verka ligga rätt bra i pris också.
Men kom gärna med förslag på en prisvärd ”setup”24 maj, 2010 kl. 21:48 #202883Gilarski
DeltagareHar precis bytt till Stoptech men inte hunnit fylla på bromsolja, återkommer med en vink om dess prestanda 🙂
25 maj, 2010 kl. 18:54 #202886Björk
Deltagarejo de vore kalas om du kunde göra det!
25 maj, 2010 kl. 20:48 #202885Subbhenke
DeltagareJag kör med dom beläggen+skivorna, funkar fint fint =)
26 maj, 2010 kl. 11:21 #202884Gilarski
DeltagareHar nu slitit in beläggen. Stoptech är en bra uppgradering från standardbeläggen enligt mig. Det är en klart noterbar skillnad mot orginal, dock ej nåt ”supernyp” som med racebelägg. De gnissalar inte alls, men det beror nog på att materialet i dem inte är så ’metall-aktigt’ :rolleyes:
26 maj, 2010 kl. 12:28 #202876Manor
DeltagareOm det inte behövs något värre så säljer Mekonomen typ ”originalprylar” med Brembo skivor (fick jag senast åtminstone) och belägg liknande original. Fungerar prima för mig som mest finkör, och betydligt billigare är originalprylar hos Subaruhandlaren.
26 maj, 2010 kl. 15:12 #202887Björk
DeltagareJag kör med dom beläggen+skivorna, funkar fint fint =)
Okej låter ju bra de, köpte du från Pean sweden? leveranstid isf?
Har nu slitit in beläggen. Stoptech är en bra uppgradering från standardbeläggen enligt mig. Det är en klart noterbar skillnad mot orginal, dock ej nåt ”supernyp” som med racebelägg. De gnissalar inte alls, men det beror nog på att materialet i dem inte är så ’metall-aktigt’ :rolleyes:
Blir nog så att man köper stoptech då, verkar som sagt ligga riktigt rätt i pris!
Om det inte behövs något värre så säljer Mekonomen typ ”originalprylar” med Brembo skivor (fick jag senast åtminstone) och belägg liknande original. Fungerar prima för mig som mest finkör, och betydligt billigare är originalprylar hos Subaruhandlaren.
Jaa alltså, jag bytte bromsskivor på min gamla honda och köpte från mekonomen just som du, och som du säger så är de ju brembo, så dåliga kan dom ju absolut inte vara. Var skivorna slitsade å borrade också?
26 maj, 2010 kl. 16:47 #202877Manor
DeltagareJaa alltså, jag bytte bromsskivor på min gamla honda och köpte från mekonomen just som du, och som du säger så är de ju brembo, så dåliga kan dom ju absolut inte vara. Var skivorna slitsade å borrade också?
Nej, inget special alls…vanliga skivor samma-lika som originalskivorna men till ett bättre pris. Brembo är kanske ingen stämpel på att det är bra…de kanske tillverkar allt från bra till skit…men det har fungerat för mig åtminstone.
26 maj, 2010 kl. 19:09 #202879Mumin
DeltagareHenke köpte från pean ja.
själv kör jag med xp8 belägg och bromsmannens skivor.. villket bli bläh! borrade skivor spricker till slut tog inte lång tid med xp8orna 😛 dba skivor + xp8 eller blackbiamond med xp8 borde bli kanon! skriker inget för mig när jag kör med mina xp8 men kan bro på att bromsmannens skivor ska monteras åt ”fel” håll. därimot polarens sti (kalleman) har dba skivor + xp8 och dom skriker satan. dock skriker dom när jag backar haha 😀
26 maj, 2010 kl. 20:06 #202888Björk
DeltagareNej, inget special alls…vanliga skivor samma-lika som originalskivorna men till ett bättre pris. Brembo är kanske ingen stämpel på att det är bra…de kanske tillverkar allt från bra till skit…men det har fungerat för mig åtminstone.
helt klart att värt att kolla upp, det är ju inte direkt så man blir ledsen om man skulle kunna komma undan billigare:)
Henke köpte från pean ja.
själv kör jag med xp8 belägg och bromsmannens skivor.. villket bli bläh! borrade skivor spricker till slut tog inte lång tid med xp8orna 😛 dba skivor + xp8 eller blackbiamond med xp8 borde bli kanon! skriker inget för mig när jag kör med mina xp8 men kan bro på att bromsmannens skivor ska monteras åt ”fel” håll. därimot polarens sti (kalleman) har dba skivor + xp8 och dom skriker satan. dock skriker dom när jag backar haha 😀
Haha oj, lät ju inte bra den där första setupen:) Vad snackar vi för prisklass på dba skivor/xp8 belägg? Hehe ”fel” håll, hmm lät ju helskumt, aja jag skulle kunna leva med att dom skriker på backen, bara de är lugnt å stillsamt framåt:)
26 maj, 2010 kl. 20:21 #202880Mumin
Deltagarehelt klart att värt att kolla upp, det är ju inte direkt så man blir ledsen om man skulle kunna komma undan billigare:)
Haha oj, lät ju inte bra den där första setupen:) Vad snackar vi för prisklass på dba skivor/xp8 belägg? Hehe ”fel” håll, hmm lät ju helskumt, aja jag skulle kunna leva med att dom skriker på backen, bara de är lugnt å stillsamt framåt:)
kör du med dba och xp8 kommer det skrika. vill du slippa det så kör med blackdiamond + stoptech. tror runt 3000-4000 för stoptech och kanske 5000-6000 för dba med xp8.
Enklaste är att ringa och fråga. jag är lite osäker på priserna, leverans går ju fort iaf!
26 maj, 2010 kl. 20:32 #202889Björk
Deltagarejamen du låter som en bra idé, tack för all hjälp!
28 maj, 2010 kl. 09:01 #202881Superman
DeltagareJag kan också hålla med om att DBA4000 + XP8 skriker skitmycket. Jobbigt, speciellt om man kör med nervevade rutor. Men på bana funkar dem skitbra. Men kommer nog inte köpa xp8 igen iaf. skriker för mycket
28 maj, 2010 kl. 19:28 #202882berne
Deltagarepassar stoptech belägg i org oket på GT?
24 juni, 2010 kl. 11:44 #202878NickeH
Deltagarejamen du låter som en bra idé, tack för all hjälp!
Om du inte ska köra bana behöver du inge värre är orginalgrejer, det är dessutom trevligare att köra med orginalbromsar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.