SSC Allmänt snack Träffar Blackrace

• Detta ämne har 13 svar, 986 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Daniel666.
Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Daniel666
    Deltagare

Blackrace i GBG, plats: bananpiren.
      Vet inte om det finns intresse här.

Saxat från blackrace.nu

Hejsan jo vi kör nu på fredag 7:e Maj med start 19:00

I år har vi flyttat fram starten en timma allltså så körning blir mellan 19:00-22:00 , i övrigt gäller samam som alltid, hjälm, handskar och en bil, ta med gott humör och härligt väder ocksåså får vi en trevlig kväll allihopa.

Ni som har lust å hjälpa til med ett handtag eller två kom gärna ner en stund innan, så får vi se vad som behöver göras.

Zippo_
      Deltagare

jag kommer dit iaf, hade tänkte köra några repor så man får en tid på bilen 🙂

Vince
        Keymaster

Blackrace i GBG, plats: bananpiren.
          Vet inte om det finns intresse här.

Saxat från blackrace.nu

Hejsan jo vi kör nu på fredag 7:e Maj med start 19:00

I år har vi flyttat fram starten en timma allltså så körning blir mellan 19:00-22:00 , i övrigt gäller samam som alltid, hjälm, handskar och en bil, ta med gott humör och härligt väder ocksåså får vi en trevlig kväll allihopa.

Ni som har lust å hjälpa til med ett handtag eller två kom gärna ner en stund innan, så får vi se vad som behöver göras.

Jag är lite sugen på att komma o kolla iaf. och då Kommer jag utan kokarn. Ska du köra? Hur dags ska du ditt isf.?

Daniel666
          Deltagare

Tror inte jag ska köra, rätt fram race är inte min grej. Och som det ser ut nu med väder så blir det nog inget besök heller. Men man vet ju aldrig, om jag åker dit så är jag där vid 19-tiden

Vince
            Keymaster

Tror inte jag ska köra, rätt fram race är inte min grej. Och som det ser ut nu med väder så blir det nog inget besök heller. Men man vet ju aldrig, om jag åker dit så är jag där vid 19-tiden

Nej jag förstod när vi träffades att rakt fram inte var riktigt din grej :). Inte min heller faktiskt.
              Som du säger så ser inte det ut som att det kommer att vara skönt väder direkt men det verkar dock inte bli regn iaf. Vi får väl se om det bli nåt besök o hejar på Zippo eller om man stannar hemma o dricker vin 😀

Gilarski
              Deltagare

Håller med er, om man vill ha en tid så visst, men att gasa rakt fram kommer inte ge nån guldpokal till en subbaägare vågar jag påstå. Toktrimmade BMW E30 med Turbo, Bondtrimmade Mustanger eller 240 med maxad T6 är mer potenta. Så fort det börjar svänga får de dock parkeringsböter 😀

specialized
                Deltagare

men att gasa rakt fram kommer inte ge nån guldpokal till en subbaägare vågar jag påstå.

Verkar som du glömt fördelen med 4 -wd från stillasående ? 🙂
                  Startar du aggresivt, så hinner de flesta 2-wd bilar inte kapp dig oavsett effekt, iaf inte på 201 M
                  De ska i så fall ha slicks eller riktigt kletiga R-däck för att göra en 0-100 tid på 5 – 5,5 S som tom. en orginal GT klarar..
                  402 M däremot, där kommer effekten mer in i bilden.

I övrigt håller jag med..det är mycket roligare när det svänger, man har ju en ratt, använd den 😉

slut på off-topic.

Zippo_
                  Deltagare

varför inte göra både och 😉

jag åker dit ikväll, kör väll några repor mest för skojjs skull och även för att jämföra prestanda mot mina andra bilar jag ägt innan 🙂
                    ps: om nån kommer dit, kom gärna fram och hälsa 🙂
                    kör en vit subaru gt kombi.
                    mvh

Daniel666
                    Deltagare

Tips till dom som ska dit: ta med varma kläder, blåser en del och då blir det svinkallt i hamnen.

Mvh Daniel

Daniel666
                      Deltagare

Nyhet från blackrace.nu:

Måste tyvärr meddela att vi är tvugna att STÄLLA IN ikväll

Detta på grund av att vår entreprenör med hjullastarn som låser upp grindarna, och flyttar undan hindren på banan inte kan komma loss ikväll. Dels beroende på dålig framförhållning från min sida då allt inte varit klart med datum och tillstånd förrän nu i veckan. Sorry, men preliminärt så är vi på G nästa helg fredag den 14:e maj, och den helgen körs det även på Vårgårda på lördagen så full fart då alltså.

Zippo_
                        Deltagare

det var ju synd :/ får dra på det andra racet ikväll o leka av sig ist då 😉

Zippo_
                          Deltagare

jaha, imorgon är det dags igen då, 19:00 ska tydligen bli sol också :rolleyes:

ska dit och sätta några tider, får hoppas någon kommer och tittar eller kör 😀

Vince
                            Keymaster

jaha, imorgon är det dags igen då, 19:00 ska tydligen bli sol också :rolleyes:

ska dit och sätta några tider, får hoppas någon kommer och tittar eller kör 😀

Denna vecka kan jag tyvärr inte komma o kolla…har mina föräldrar på besök från Frankrike och de är LAGOM intresserade av sånt :(.

Daniel666
                              Deltagare

Kanske kommer ner en sväng. Får se hur det ser ut när det närmar sig.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.