SSC Allmänt snack Träffar Blackrace Farsta 3/8

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Strat
    Deltagare

Vad hade du för 60 fötter Syke? Ser ut att gå iväg hyfsat bra på filmen iaf.

syke
      Blockerad

Upptäckte just att jag förlagt mina tidkort x( x( Jag ska leta mer efter dom sen.

Jag tror att min bästa 60-fot var 1.909 .. om det är bra eller dåligt vet jag inte?

Addson
        Deltagare

Nu har jag inte korten här men jag hamnade på 8,85 127km och 60 fot på 1,85!

WalleR
          Deltagare

Var där med min Gröna…Kanon kväll med lite regnstänk men det hann knappast bli blött!!!Inte för att det skulle göra nått…. =)Bästa för kvällen blev 8.75sek med 127km/h60 fötter på 1.87sek…Klart nöjd med en Orginal Subba med 3″ Simons system…

Hur spakar du? Jag har också 3″ simons och en dawes .. hamnade på 9,287 som bäst. Har du nån hemlighet att släppa? 🙂

Jadu!!!

Spakar på som vanligt, vissa människor fattar inte hur jag får iväg jävulskapet så fint…

Körde polarens framhjulsdrivna Renault5 GTE där med, han kämpa som faan att få den under 10 sek, jag klippte 9.90sek på tredje försöket!!!

Har kanske lätt att känna bilen och dess egenskaper?
            Snabbt går det iaf….

syke
            Blockerad

Jag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar 🙂

Addson: Vad har du gjort med din?

Strat
              Deltagare

Jag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar 🙂

Det är inte alls helt fel. Drar du den till 7000 varv på varje växel också?

syke
                Blockerad

Nej, brukar växla innan varvstoppet, hur långt innan vet jag inte.. kanske borde hålla mer koll på varvräknaren? Har fått för mig att kraften avtar när man kommer högre upp?

Addson
                  Deltagare

Jag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar :)Addson: Vad har du gjort med din?

Ja BMW har ju gjort hål i min front det e det som e hemligheten lite mer kylning. Nej jag har race kisse o twin downpipe det e det enda! Men min huv e ett par extra kg sen har jag e stor bas låda som tynger!! Så nästa gång åker den iaf ut och ställs i en skrubb i garaget!! fter som vi vet att stat har trimmat kan vi inte jämföra reaktionen istället jag kom ner på 0,4 iaf!!! he he mer sport då eller vad säger du clas! inte ens sportluft filtret kan rädda dig nu!! 😀

Strat
                    Deltagare

Nej, brukar växla innan varvstoppet, hur långt innan vet jag inte.. kanske borde hålla mer koll på varvräknaren? Har fått för mig att kraften avtar när man kommer högre upp?

Det som avgör accelerationen är vridmoment på hjulen, och det är alltid (på en original eller normalt tunad Impreza(dvs oftast…)) högre på lägsta växel möjligt. Mao, dra så nära varvstoppet som möjligt. Jag brukar sikta på 7000. Blir oftast lite lägre (enligt loggar) men ibland går man på varvstoppet lite lätt iaf. 🙂

syke
                      Blockerad

Det som avgör accelerationen är vridmoment på hjulen, och det är alltid (på en original eller normalt tunad Impreza(dvs oftast…)) högre på lägsta växel möjligt. Mao, dra så nära varvstoppet som möjligt. Jag brukar sikta på 7000. Blir oftast lite lägre (enligt loggar) men ibland går man på varvstoppet lite lätt iaf. 🙂

Intressant! Ska testas vid första bästa tillfälle 🙂

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.