› SSC › Allmänt snack › Träffar › Blackrace Farsta 3/8
- Detta ämne har 24 svar, 1,172 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 3 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2005 kl. 19:26 #139290
Strat
DeltagareVad hade du för 60 fötter Syke? Ser ut att gå iväg hyfsat bra på filmen iaf.
4 augusti, 2005 kl. 19:41 #139284syke
BlockeradUpptäckte just att jag förlagt mina tidkort x( x( Jag ska leta mer efter dom sen.
Jag tror att min bästa 60-fot var 1.909 .. om det är bra eller dåligt vet jag inte?
4 augusti, 2005 kl. 20:02 #139300Addson
DeltagareNu har jag inte korten här men jag hamnade på 8,85 127km och 60 fot på 1,85!
4 augusti, 2005 kl. 20:51 #139297WalleR
DeltagareVar där med min Gröna…Kanon kväll med lite regnstänk men det hann knappast bli blött!!!Inte för att det skulle göra nått…. =)Bästa för kvällen blev 8.75sek med 127km/h60 fötter på 1.87sek…Klart nöjd med en Orginal Subba med 3″ Simons system…
Hur spakar du? Jag har också 3″ simons och en dawes .. hamnade på 9,287 som bäst. Har du nån hemlighet att släppa? 🙂
Jadu!!!
Spakar på som vanligt, vissa människor fattar inte hur jag får iväg jävulskapet så fint…
Körde polarens framhjulsdrivna Renault5 GTE där med, han kämpa som faan att få den under 10 sek, jag klippte 9.90sek på tredje försöket!!!
Har kanske lätt att känna bilen och dess egenskaper?
Snabbt går det iaf….4 augusti, 2005 kl. 20:51 #139285syke
BlockeradJag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar 🙂
Addson: Vad har du gjort med din?
4 augusti, 2005 kl. 21:00 #139291Strat
DeltagareJag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar 🙂
Det är inte alls helt fel. Drar du den till 7000 varv på varje växel också?
4 augusti, 2005 kl. 21:15 #139286syke
BlockeradNej, brukar växla innan varvstoppet, hur långt innan vet jag inte.. kanske borde hålla mer koll på varvräknaren? Har fått för mig att kraften avtar när man kommer högre upp?
4 augusti, 2005 kl. 21:18 #139301Addson
DeltagareJag hittade dom nu. 1.906 var bästa, så jag antar att skenet bedrar :)Addson: Vad har du gjort med din?
Ja BMW har ju gjort hål i min front det e det som e hemligheten lite mer kylning. Nej jag har race kisse o twin downpipe det e det enda! Men min huv e ett par extra kg sen har jag e stor bas låda som tynger!! Så nästa gång åker den iaf ut och ställs i en skrubb i garaget!! fter som vi vet att stat har trimmat kan vi inte jämföra reaktionen istället jag kom ner på 0,4 iaf!!! he he mer sport då eller vad säger du clas! inte ens sportluft filtret kan rädda dig nu!! 😀
5 augusti, 2005 kl. 07:33 #139292Strat
DeltagareNej, brukar växla innan varvstoppet, hur långt innan vet jag inte.. kanske borde hålla mer koll på varvräknaren? Har fått för mig att kraften avtar när man kommer högre upp?
Det som avgör accelerationen är vridmoment på hjulen, och det är alltid (på en original eller normalt tunad Impreza(dvs oftast…)) högre på lägsta växel möjligt. Mao, dra så nära varvstoppet som möjligt. Jag brukar sikta på 7000. Blir oftast lite lägre (enligt loggar) men ibland går man på varvstoppet lite lätt iaf. 🙂
5 augusti, 2005 kl. 08:16 #139287syke
BlockeradDet som avgör accelerationen är vridmoment på hjulen, och det är alltid (på en original eller normalt tunad Impreza(dvs oftast…)) högre på lägsta växel möjligt. Mao, dra så nära varvstoppet som möjligt. Jag brukar sikta på 7000. Blir oftast lite lägre (enligt loggar) men ibland går man på varvstoppet lite lätt iaf. 🙂
Intressant! Ska testas vid första bästa tillfälle 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
