SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning blästra och lacka??

• Detta ämne har 10 svar, 1,165 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av SubaruWRX.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    oskar
    Deltagare

Vad bör man tänka på när man ska blästra och sedan lacka broms oken??

//Oskar – som har köpt bromsar och ska lacka oken 😛

Manor
      Deltagare

Hej !

En stålborste…helst monterad i en borrmaskin…räcker gott och väl. Därefter fungerar det bra/perfekt att måla med hammarlack som sitter fast riktigt bra. Att plocka loss allt för att blästra är ”overkill”, tycker jag…liksom att sprejmåla.

Detta är mitt tips på området :-).

mvh Mats N

oskar
        Deltagare

hehe..har redan plockat ner och isär oken så det är redan kört.
          men tack för tipset 🙂

//Oskar

SecretAgentMan
          Deltagare

Skydda ytor där du inte vill ha blästersand…och skaffa en renoveringssats till oken när du ändå har isär dem. 🙂

/J

oskar
            Deltagare

vad ingår i en renoveringssats?? det va ju ett jädra slit att få ut dom där pinnarna som håller beläggen så dom blev ju lite skadade.

Undrar också hur man får bort broms slangarna utan att förstöra för mycket:D

//Oskar – som även köpt goodridge slangar :9

Manor
              Deltagare

vad ingår i en renoveringssats?? det va ju ett jädra slit att få ut dom där pinnarna som håller beläggen så dom blev ju lite skadade.Undrar också hur man får bort broms slangarna utan att förstöra för mycket:D //Oskar – som även köpt goodridge slangar :9

Renoveringssatsen lär väl inte innehålla delarna till bromsbeläggmonteringen misstänker jag. Det lär väl vara kolvar och packningar, tror jag. Pinnarna kostar 69:- styck vill jag minnas. Övriga monteringsdetaljer till bromsbeläggen följer med i originalbeläggsförpackningen (inte i paketet från Mekonomen).

mvh Mats N

SecretAgentMan
                Deltagare

Ummm…sist jag kollade satt bromsslangarna med vanliga banjobult… 😀 …var försiktig, en kokare utan bromsar är en farlig kokare… (eller bara KN ute på full attack)

/J

oskar
                  Deltagare

Ummm…sist jag kollade satt bromsslangarna med vanliga banjobult… 😀 …var försiktig, en kokare utan bromsar är en farlig kokare… (eller bara KN ute på full attack)/J

jaja, banjonippel mot oket men jag tänkte på fästena som sitter nere på fjäderbenet och den mot bromsrören

//Oskar

alrik
                    Deltagare

1 renoveringssats innehåller alla packningar till kolvarna. Dvs en massa gummiringar av olika utseenden. Kostar 250-300kr hos din Subaruhandlare.

/ Mikael

pannan
                      Deltagare

Gjorde det på mina Porsche ok förut. Det man skall tänka på är att man skyddar kolvarna och packningar. Är inte billigt att köpa renoveringssatser, så maskera kolvarna väl. Packningssatsen till mina Brembo fram gick loss på ca 3000 kr.

Det jag gjorde var att lämna in dem på blästring. Vart kanonfint gjorda, använde mig av ett företag i Haninge som heter Blätrix har jag för mig. När oken var klara så gav jag dem till en firma i Sundbyberg som pulverlackerade dem. Resultatet var så bra så de såg nästan nya ut oken. Sist så applicerade jag Porscheloggan via mallar som jag beställt. Och inte var det dyrt heller, blästringen och pulverlackeringen av 4 ok gick på ca 700 kr. Vilket iallafall jag tycker var riktigt billigt.

SubaruWRX
                        Deltagare

Tror du menar Blästerix!

Blästrix AB
                          Telefon: 08-6459450

Telefax: 08-6458610
                          Adress
                          Rörv. 32
                          13650 HANINGE
                          Hemsida
                          http://www.blastrix.se

Sen gissar jag att du var på Isaxons pulverlack!?
                          http://www.isaxonspulverlack.se/

Har själv blivit rekomenderad bägge dessa!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.