› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › blästra och lacka??
- Detta ämne har 10 svar, 1,165 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
SubaruWRX.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2006 kl. 17:10 #5515
oskar
DeltagareVad bör man tänka på när man ska blästra och sedan lacka broms oken??
//Oskar – som har köpt bromsar och ska lacka oken 😛
22 februari, 2006 kl. 09:53 #73294Manor
DeltagareHej !
En stålborste…helst monterad i en borrmaskin…räcker gott och väl. Därefter fungerar det bra/perfekt att måla med hammarlack som sitter fast riktigt bra. Att plocka loss allt för att blästra är ”overkill”, tycker jag…liksom att sprejmåla.
Detta är mitt tips på området :-).
mvh Mats N
22 februari, 2006 kl. 15:57 #73297oskar
Deltagarehehe..har redan plockat ner och isär oken så det är redan kört.
men tack för tipset 🙂//Oskar
22 februari, 2006 kl. 16:07 #73292SecretAgentMan
DeltagareSkydda ytor där du inte vill ha blästersand…och skaffa en renoveringssats till oken när du ändå har isär dem. 🙂
/J
22 februari, 2006 kl. 17:08 #73298oskar
Deltagarevad ingår i en renoveringssats?? det va ju ett jädra slit att få ut dom där pinnarna som håller beläggen så dom blev ju lite skadade.
Undrar också hur man får bort broms slangarna utan att förstöra för mycket:D
//Oskar – som även köpt goodridge slangar :9
22 februari, 2006 kl. 17:49 #73295Manor
Deltagarevad ingår i en renoveringssats?? det va ju ett jädra slit att få ut dom där pinnarna som håller beläggen så dom blev ju lite skadade.Undrar också hur man får bort broms slangarna utan att förstöra för mycket:D //Oskar – som även köpt goodridge slangar :9
Renoveringssatsen lär väl inte innehålla delarna till bromsbeläggmonteringen misstänker jag. Det lär väl vara kolvar och packningar, tror jag. Pinnarna kostar 69:- styck vill jag minnas. Övriga monteringsdetaljer till bromsbeläggen följer med i originalbeläggsförpackningen (inte i paketet från Mekonomen).
mvh Mats N
22 februari, 2006 kl. 18:57 #73293SecretAgentMan
DeltagareUmmm…sist jag kollade satt bromsslangarna med vanliga banjobult… 😀 …var försiktig, en kokare utan bromsar är en farlig kokare… (eller bara KN ute på full attack)
/J
22 februari, 2006 kl. 22:20 #73299oskar
DeltagareUmmm…sist jag kollade satt bromsslangarna med vanliga banjobult… 😀 …var försiktig, en kokare utan bromsar är en farlig kokare… (eller bara KN ute på full attack)/J
jaja, banjonippel mot oket men jag tänkte på fästena som sitter nere på fjäderbenet och den mot bromsrören
//Oskar
23 februari, 2006 kl. 04:16 #73300alrik
Deltagare1 renoveringssats innehåller alla packningar till kolvarna. Dvs en massa gummiringar av olika utseenden. Kostar 250-300kr hos din Subaruhandlare.
/ Mikael
23 februari, 2006 kl. 21:44 #73296pannan
DeltagareGjorde det på mina Porsche ok förut. Det man skall tänka på är att man skyddar kolvarna och packningar. Är inte billigt att köpa renoveringssatser, så maskera kolvarna väl. Packningssatsen till mina Brembo fram gick loss på ca 3000 kr.
Det jag gjorde var att lämna in dem på blästring. Vart kanonfint gjorda, använde mig av ett företag i Haninge som heter Blätrix har jag för mig. När oken var klara så gav jag dem till en firma i Sundbyberg som pulverlackerade dem. Resultatet var så bra så de såg nästan nya ut oken. Sist så applicerade jag Porscheloggan via mallar som jag beställt. Och inte var det dyrt heller, blästringen och pulverlackeringen av 4 ok gick på ca 700 kr. Vilket iallafall jag tycker var riktigt billigt.
4 mars, 2006 kl. 16:15 #73301SubaruWRX
DeltagareTror du menar Blästerix!
Blästrix AB
Telefon: 08-6459450Telefax: 08-6458610
Adress
Rörv. 32
13650 HANINGE
Hemsida
http://www.blastrix.seSen gissar jag att du var på Isaxons pulverlack!?
http://www.isaxonspulverlack.se/Har själv blivit rekomenderad bägge dessa!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.