SSC Allmänt snack Allmänt småprat Blästring av insug

• Detta ämne har 3 svar, 1,228 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    BVS-Robban
    Deltagare

När allt är i delar tänkte jag passa på att göra det lite fint. Om man ska blästra insuget är det bara att köra på sen pulverlacka det eller måste man bygga lite och fästa platter i alla hålrum ?

BVS-Robban
      Deltagare

Det jag menar är alltså om man måste bygga plattor att sätta på de 5st ställen det kan bli ett hål, dvs insugsrören och spjällen eller räcker det med att tejpa lite och sen lämna in till blästermannen ?

Pasi_k
        Deltagare

Det jag menar är alltså om man måste bygga plattor att sätta på de 5st ställen det kan bli ett hål, dvs insugsrören och spjällen eller räcker det med att tejpa lite och sen lämna in till blästermannen ?

Ett: Fråga Blästermannen?
          Två: Bläster sand , glas eller vad han använder kan vara Jobbigt att få ur alla skrymslen , inget man vill ska fara igenom varken maskinen eller turbon.

Jag hade försökt täta det på nått sätt iallafall.
          Trasor eller nått i hålen..

Fast hör med Blästermannen han har säkert tips.
          Säkert inte första gången han gör nått sånt.

Mina 3 Ören iallafall..

SecretAgentMan
          Deltagare

Engson motor ute på Hälla (granne med VM Performance) har kontakter för isbläster…kanon där man inte vill ha skräp kvar som letar sig in i motorn.

Jag skulle absolut blockera alla hål vid lackeringen (gör man det seriöst lär det ju inte vara ett problem med normal blästring heller), varför ta risken att det lossnar skräp/färg och tar sig in bland de dyra delarna.. 😮

/J

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.