SSC Allmänt snack Allmänt småprat blev gripen när de försökte stjäla min vinge…

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Hoppas verkligen att det går bra! Ska hålla tummarna!

2ny
      Deltagare

Mats. även en örfil kan räknas som misshandel. så frågan är igentligen hur mkt Amit gav de där killarna?… Men som Jeppe säger, självförsvar. Eftersom den ena killen slog han bakifrån. men då får man hoppas att Amit inte slog mer än vad nöden krävde om det skall hålla i rätten.

Subarumicke
        Deltagare

Hur har det gått?

Amit
          Deltagare

tjena! en av killarna dök aldrig up så därför skjuts rättegången upp..
            vet inte när det blir dags igen..:(
            Amit

b20mannen
            Deltagare

tjena! en av killarna dök aldrig up så därför skjuts rättegången upp..vet inte när det blir dags igen..:(Amit

Vart la ni han? Hageberga kalkbrott? 😀 😉

Väldigt konstigt detta, att man inte får värna om sin egendom, och att lagen är utformad så att det alltid blir ”mera synd om bovarna”.

Amit
              Deltagare

hehe kunde lika bra vara sant 😉
                håller med dig…när vi kom till tingsrätten så tittade anhöriga och vänner till den killen som då kom väldigt surt och snett på mig.(!!)
                kändes som att jag borde skruvat av vingen och gett den till dem istället!
                Amit

Boki
                Deltagare

F–n vad tråkigt………. jag hade gjort exakt som du och till och med mer.

Stå på dig om att ….. ENLIGT EU-LAG HAR DU RÄTT ATT FÖRSVARA DIN EGENDOM, för det var exakt vad du gjorde.

OCH ENLIGT LAG HAR DU RÄTT ATT NEUTRALISERA FÖRÖVAREN SÅ DU KAN KVARHÅLLA HONOM TILLS POLISEN KOMMER……….

Hoppas det löser sig

stockis
                  Deltagare

Alltså detta är bland det sjukaste jag läst.

Ungefär när man har hört att folk gjort inbrott och man har hindrat dem från att göra inbrottet så har tjuven anmält den personen för misshandel och så har ägaren åkt dit för misshandel. Trodde detta bara var en myt innan men nu vet man ju att det är sant.x(

Då vet du till nästa gång att du måste antingen slå ihjäl personen som stjäl din vinge och gräva ner honom/henne någonstans eller helt enkelt hjälpa till och ge bort den.

Ne. Sjukare och sjukare blir detta samhälle.

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.